Dags för deff.. Vad tror ni??

Home Forums Deff och fettminskning Dags för deff.. Vad tror ni??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Vet att det är ganska segt att komentera alla dessa jäkla kostupplägg men om nån har ork skulle det vara intressant o se vad ni tycker

Deffa på hösten va!!!!!
    Gör detta då det kommer bli min första seriösa deff. Gör det för att jag vill ha nya mål med min träning och är nyfiken på vad jag kan göra med min kropp.
    Vikten ligger nu på ca 87kg. Målet är 85kg knallhård vid julafton!! Är 187 cm lång!

Maten kommer bestå till huvuddel av:

Kyckling
    Fisk
    Köttfärs
    Pasta
    Ris
    Potatis

Ägg

Havregryn
    Keso
    Kvarg om jag får tag på det i oslo

Mitt intag kommer bestå av 2gram protein / kroppsvikt =172gram vilket är 705 kcal och 1gram fet / kroppsvikt = 86 vilket ger 800 kcal. Då är vi uppe i endast 1505 kcal så då skall det till 1695kcal i kolhydratformati form av havregryn fullkornspasta och ris. Jag tycker proteinintaget är aningen för lite?? men efterosm det rä min första deff så har jag inte så galet stor koll!

Träningen kommer se ut som den gör nu med 2 set 6-8 reps med 4-5 övningar per muskelgrupp.
    Dag 1 Framsida / Baksida ben vader
    Dag 2 Bröst Rygg (Cardio)
    Dag 3 Simning
    Dag 4 Biceps Triceps (Cardio)
    Dag 5 Axlar traps Mage (Cardio)
    Dag 6 Cardio
    Dag 7 Cardio

Specefikt matschema kommer efter var dag. Går att följa på bloggen
    Nu kör vi

Jag tycker som sagt att protein intaget är för lågt och sen beror ju totala intaget på hur mycket cardio du kör.

Låter nästan omrimligt att du bara ligger 2kg över att va knallhård i dagsläget, då är det ju typ bara tömmning kver ;)

Sen är det bara prova sig fram :up:

Martin. wrote:
    Jag tycker som sagt att protein intaget är för lågt och sen beror ju totala intaget på hur mycket cardio du kör.

Låter nästan omrimligt att du bara ligger 2kg över att va knallhård i dagsläget, då är det ju typ bara tömmning kver ;)

Sen är det bara prova sig fram :up:

Knallhård kanske var att ta i…är väll ett par kilo till som ska bort då. Men vore trevligt om man kunde få lägga på sig några gram musklerunder denna period så knallhård var väl kanske att ta i. Låt oss säga mer defenition. Vad anser du är en okej uppdelning på fett kolhydrater och protein???

mysk wrote:
    Knallhård kanske var att ta i…är väll ett par kilo till som ska bort då. Men vore trevligt om man kunde få lägga på sig några gram musklerunder denna period så knallhård var väl kanske att ta i. Låt oss säga mer defenition. Vad anser du är en okej uppdelning på fett kolhydrater och protein???

Min erfaranhet är att under diet har 3gr/kg protein funkat, så typ Protein 40%Kolisar 40% och fett 20%, men det är väl individullet som allt annat. Men det är tråkigt att förlora sina muskler som man slitit för.

Tycker inte du ska räkna med att lägga på dig några muskler på ett kcal underskott då det är väldigt ovanligt och borde va omöjligt även om det inte alltid är det.

Martin. wrote:
    Min erfaranhet är att under diet har 3gr/kg protein funkat, så typ Protein 40%Kolisar 40% och fett 20%, men det är väl individullet som allt annat. Men det är tråkigt att förlora sina muskler som man slitit för.

Tycker inte du ska räkna med att lägga på dig några muskler på ett kcal underskott då det är väldigt ovanligt och borde va omöjligt även om det inte alltid är det.

Tack så mycket. Lägger till ett gram till då på proteinet. BNästan alla som jag läst om som deffat har förlorat i styrka så det får jag räkna med:)

Får man fråga vilka mått och stats du har? Ser riktigt stabild ut

mysk wrote:
    Tack så mycket. Lägger till ett gram till då på proteinet. BNästan alla som jag läst om som deffat har förlorat i styrka så det får jag räkna med:)

Får man fråga vilka mått och stats du har? Ser riktigt stabild ut

Har faktsikt inte mätt något på länge, har haft tankar på att göra det men är lat när det gäller köpa måttband.

Morgonvikten ligger nu på 86kg på mina 181cm.

Martin. wrote:
    Har faktsikt inte mätt något på länge, har haft tankar på att göra det men är lat när det gäller köpa måttband.

Morgonvikten ligger nu på 86kg på mina 181cm.

okej… ska ta o slänga upp statsen på min blogg..samma här måttband : )

Hm inte alltid positivt o vara lång . )

Ne nu ska de kokas ägg : )

Martin. wrote:

Läste en artikel i body för ett inte så långt tag sedan om CKD (Cyklisk Ketogen Diet) vilket gav mig uppfattningen att det inte är omöjligt att deffa + bygga muskler samtidigt.

Dock kräver det _ENORM_ koll på kost, och vetskap om träning.

Arcanon wrote:
    Läste en artikel i body för ett inte så långt tag sedan om CKD (Cyklisk Ketogen Diet) vilket gav mig uppfattningen att det inte är omöjligt att deffa + bygga muskler samtidigt.

Tack før tipset. Ska genast googla det Thank god for google

Denna kanske skulle ligga under viktminskning forumet såg jag. Om admin orkar kan han/hon kanske flytta tråden .)

Arcanon wrote:

Har också läst den, och är inte så insatt i den.

Men jag tror att dom för allra flesta är det svårt att få det att funka.
    Så det är inget jag skulle rekomendera.

Dom klassiksa uppbyggnads och deff perioderna funkar ju för dom flesta.

Men det är inte omöjligt att bygga muskler och dieta nej, men svårt JA.

Martin. wrote:
    Har också läst den, och är inte så insatt i den.

Men jag tror att dom för allra flesta är det svårt att få det att funka.
    Så det är inget jag skulle rekomendera.

Dom klassiksa uppbyggnads och deff perioderna funkar ju för dom flesta.

Men det är inte omöjligt att bygga muskler och dieta nej, men svårt JA.

Läst lite om det jag med under dagen och verkar vara ett helsike att hålla koll på alla kolisar kör vanlig deff istället…kommer förmodligen gå åt helsike men tycker det är väldigt kul att lära mig.. hur lägger ni upp kosten innan o efter träningen. Sprang rakt in i väggen idag. hade inte ätit på 3.5 timme innan gymet men var så fruktansvärt mätt då jag ahde ätit min matldåa på jobbet sen fick vi beställa sushi till jobbet så åt inget extra där imellan för att hålla mig på rätt nivå.

mysk wrote:
    Läst lite om det jag med under dagen och verkar vara ett helsike att hålla koll på alla kolisar kör vanlig deff istället…kommer förmodligen gå åt helsike men tycker det är väldigt kul att lära mig.. hur lägger ni upp kosten innan o efter träningen. Sprang rakt in i väggen idag. hade inte ätit på 3.5 timme innan gymet men var så fruktansvärt mätt då jag ahde ätit min matldåa på jobbet sen fick vi beställa sushi till jobbet så åt inget extra där imellan för att hålla mig på rätt nivå.

Ungefär min åsikt också, men funkar säkert om man kan och orkar hålla koll påallt.

Innan träning varierar mycket, senast 2h före till 30 min före äter. Tycker inte det spelar någon större roll så länge man dricker mycket vatten.

Efter träning kör jag direkt (efter cardion i nuläget) en vitargo protein drink, sen äter mat 30-60 min efter.

Det är bara att prova sig fram vad som passar men efter träning anser jag är viktigt att äta.

Martin. wrote:
    Ungefär min åsikt också, men funkar säkert om man kan och orkar hålla koll påallt.

Innan träning varierar mycket, senast 2h före till 30 min före äter. Tycker inte det spelar någon större roll så länge man dricker mycket vatten.

Efter träning kör jag direkt (efter cardion i nuläget) en vitargo protein drink, sen äter mat 30-60 min efter.

Det är bara att prova sig fram vad som passar men efter träning anser jag är viktigt att äta.

Okej. Tycker det bästa med deff är att man inet behöver få ångesten om man inte äter vid var annan eller var tredje timme. Kör lite som Exilsvensken. Tre till fyra mål om dagen men ser alltid till att få i mig det jag behöver..men att man kan gå på stan fyra fem timmar o sen smälla i sig all mat när man kommer hem : )

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.