Home › Forums › Deff och fettminskning › dags för deffning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 oktober, 2007 at 06:59 #79607Anonym anvandareMember8 oktober, 2007 at 06:59 #710470Anonym anvandareMember
tjenna jag har tänkt å provdeffa efter 3-4 mån bulk..
tänkte om någon skulle kunna hjälpa mig hur en dag såg ut i kosten jag har till gång till skolmat vid lunchen. tex ostskink sallad,kycklingsallad. någon maträtt (ej så nyttigmat tyvärr). frukost till gång till nästan allt .middag desamma.jag väger: 71.2 det mesta e muskler men vill få fram fina skulpturer nu
längd:1,80 cirkatränar
mån: biceps
tisd:bröst
ons:mage
tors: axlar
fre: ryggvet inte mer vad ni behöver vet.
men Öppen för alla bra tipsMVH jonas
8 oktober, 2007 at 12:48 #710471Anonym anvandareMembersneeb wrote:tjenna jag har tänkt å provdeffa efter 3-4 mån bulk..
tänkte om någon skulle kunna hjälpa mig hur en dag såg ut i kosten jag har till gång till skolmat vid lunchen. tex ostskink sallad,kycklingsallad. någon maträtt (ej så nyttigmat tyvärr). frukost till gång till nästan allt .middag desamma.jag väger: 71.2 det mesta e muskler men vill få fram fina skulpturer nu
längd:1,80 cirkatränar
mån: biceps
tisd:bröst
ons:mage
tors: axlar
fre: ryggvet inte mer vad ni behöver vet.
men Öppen för alla bra tipsMVH jonas
Vad är det egentligen du vill veta?
Hur man deffar överhuvudtaget?
I så fall:
[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881]
8 oktober, 2007 at 18:57 #710472Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Vad är det egentligen du vill veta?Hur man deffar överhuvudtaget?
I så fall:
[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881]
jo 1 frågan. skall man köra på som vanligt med träningen lr man kanske skall ta det lite lungnare sänka vikterna osv?
2 frågan. skall man gå efter spegeln lr vågen va tycker du ?
8 oktober, 2007 at 19:04 #710473Anonym anvandareMembersneeb wrote:jo 1 frågan. skall man köra på som vanligt med träningen lr man kanske skall ta det lite lungnare sänka vikterna osv?Kör på i vanlig ordning. Träna precis lika målinriktat som alltid. Vikterna kanske kommer sjunka men om du kör på samma sätt som under uppbyggnad skulle jag gissa att du har dom bästa förutsättningarna för att inte för mycket muskelmassa skall ryka.
sneeb wrote:2 frågan. skall man gå efter spegeln lr vågen va tycker du ?En kombination är nog lämplig.
Låt dom båda metoderna komplettera varandra. Du kommer ju se i spegeln om fettet börjar skalas av, definitionerna blir synligare, ansiktet kanske börjar smalna av lite o.s.v.
Samtidigt är ju en värdefull indikation på viktnedgång att vikten faktiskt går neråt. Men jag tror nog ändå spegelbilden säger mer faktiskt. Låt säga att du ser finfina resultat i spegeln men vågen ändå inte tappat så mycket. Ja då kan du ju glädjas över att du inte tappat massa muskler men ändå känner dig nöjd.Deffen handlar ju trots allt om att bli deffad, inte främst om att väga mindre.
8 oktober, 2007 at 19:13 #710474Anonym anvandareMembertack så mkt för hjälpen” men en fråga till
hur mkt är vanligt att tappa i styrka under deffen e det bara pogrund av energibrist man blir svagare lr försvinner musklerna? kanske lite svår fråga men försök svara på den så bra som möjligt ..
mvh jonas10 oktober, 2007 at 06:22 #710475Anonym anvandareMember???????
10 oktober, 2007 at 07:10 #710476Anonym anvandareMemberEn deff till riktigt låg mängd underhudsfett utan att tappa några muskler eller styrka alls blir nog svår att genomföra. Både energi- och kolhydratrestriktion och ev muskelförlust påverkar prestation, men energiunderskottets påverkan är mer akut och påtaglig.
10 oktober, 2007 at 22:38 #710477Anonym anvandareMemberAtt sänka vikterna är det sista du skall göra,kämpa på för att öka istället,även om det kanske inte blir så.
Jag gick från ca 20%bf till ca 12% på runt 80 dagar utan att tappa någon styrka alls,mycket massa rök dock.Kör hårt och lycka till!
11 oktober, 2007 at 11:00 #710478Anonym anvandareMemberJag kör 20min cardio efter mina styrkepass. Funkar bra för mig iallfall.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.