- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Dåligt att äta så här?
Jag kör periodisk fasta men äter bara 2 mål vet dock inte hur många mål man ska äta med periodisk fasta , jag äter mellan 8 timmar , äter mitt första mål därefter 2-3 timmar senare så tränar jag sen så kommer jag hem och äter allt det här ca 100 gram protein , 50 gram kolhydrater 30 gram fett.
Kan det vara för mycket? på en gång?
Och sen undrar jag de här med att man ska äta var tredje timme annars bryts musklerna ner? själv tror jag att det är skitsnack för att nu när jag äter ett stort mål bryts det väl ner långsamt och de blir väl typ samma?
Det jag undrar är kan jag äta så här utan att riskera muskelförlust eller måste jag dela upp de i flera måltider?
/jemry
Korrekt. Det diskuteras i tråd efter tråd efter tråd och den myten lever vidare. Men det finns inget vetenskapligt stöd för att en högre måltidsfrekvens är bättre.
De som propagerar för det tror att mat in i munnen är vad som avgör om cellerna får näring och inte absorbtion från mag- tarmkanalen. Helt fel såklart.
Jag kör också IF och äter 2 stora mål om dagen. Ibland blir det två mindre mål och ett stort. Men jag trivs bäst med att äta två ”riktiga” måltider.
Jag tränar dock på fastande mage, intar bara 7g EEA (Amino Rush) innan.
Tack ska ni ha för era svar! då fortsätter jag så här:D
/jemry
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY