deff för tidigt?

Home Forums Deff och fettminskning deff för tidigt?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

hej! jag har gått ner från 98kg till 76kg morgonvikt som jag väger nu men vet inte om det är farligt för hälsan att deffa mer med tanke på att jag är 18 år gammal och 179cm lång, jag har bara nåt kilo fett över magen annars är jag rätt så nöjd med kroppen och jag undrar vad som är bäst för mig: bulka, energibalans, cykla energiintaget eller forsätta deffa. tack

Vad har du för mål? Hur vill du se ut?
    Det är inte farligt att gå ner i vikt så länge man gör det på ett hälsosamt sätt.

just nu vill jag bara få bort min lilla kulmage för att sedan kunna bulka men hur tror ni det skulle funka om man ligger på överkott på träningsdagarna och underskott på vilodagarna tror ni man kan få bra resultat och bränna ganska mycket fett samtidigt som man ökar märkbart i musklelmassa
    btw så är jag fortfarande lite nybörjare endast tränat 6 månader

50cent wrote:
    just nu vill jag bara få bort min lilla kulmage för att sedan kunna bulka men hur tror ni det skulle funka om man ligger på överkott på träningsdagarna och underskott på vilodagarna tror ni man kan få bra resultat och bränna ganska mycket fett samtidigt som man ökar märkbart i musklelmassa

Resultatet blir troligtvis detsamma men det tar en extra lång tid.

Om du deffar tills dess att du är nöjd och direkt sätter igång att lägga på dig fett igen, känns inte arbetet lite ogjort då? Din tråd har samma mål som 90% av alla som startas, inget illa menat nu alltså.

Det handlar för det mesta att ”jag vill bygga men först vill jag bara få fram rutorna, hur gör jag?”. Det är svårt att både ha kakan och samtidigt äta den, även om förutsättningarna för en nybörjare i din ålder generellt sett ät mycket bättre.
    Om jag vore du skulle jag inte redan nu stirra mig blind på bulk/deff utan träna för att öka och äta tillräckligt för att kunna prestera. Det kommer troligtvis räcka långt till en början, dessutom lär det innebära att du kan lägga mer fokus på väsentligheter som kvalitativ träning.:up:

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.