Deff frågor

Home Forums Deff och fettminskning Deff frågor

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author
    Andreas Guiance wrote:
    Det är bara för att vi själva är kategoriska fetton8)

Ska du inte ge honom lösenordet till Mattisborgen också, när du ändå håller på?:nono:

Jon Larsson wrote:
    Tänk om alla diskussioner kunde vara lika civiliserade som den vi har nu. :D

Tyskn: ”Fru talman, jag lämnar härmed ordet till den högt ärade ledamoten Jon Larsson.”

Jon: ”Tack, ledamot Tyskn. Låt mig först och främst komplimentera er för er sakliga framställning av ärendet i fråga, ehuru jag har ett par invändningar som ert skarpsinne kanske kan sprida lite ljus över..”

Engelsmännen vet inte ett skit om artighet jämfört med oss, vad det verkar.:D

Hahahhaha :D

Hehe, snygg iaktagelse Jon. :D

Ojoj, det är inte ofta man får medhåll av Eddie Vedder, när man går under smeknamnet Tyskn. :D

Jag håller fullt med alla om den obefintliga mattnaden vid intaget av gainer. Det enda som verkligen skulle sätta punkt för den här diskussionen är en studie eller liknande på hur stor skillnad i återhämtning flytande föda har gentemot fast föda.

En liten tankeställare är ju att den fasta födan är mättande just pga att den ligger kvar i magen länge. Skillnaden på blodsocker-peaken mellan malto som intas direkt efter träning och en måltid som intas ca. en halvtimme efter träning kan ju ligga på flera timmar.

Personligen skulle jag inta en halv portion malto följt av en halv protion pasta (eller liknande) tillsammans med en jävla massa sallad som fyller ut för den andra hälften pasta som jag har ersatt med malto.

Gainer kan du väl köra under halva deffen tycker jag…sen kan du byta till vitargo…blanda gärna din egna gainer med whey och vitargo =)
    Vitargo=samma återhämtning, ingen fettinlagring

Dan_The_Man wrote:
    Gainer kan du väl köra under halva deffen tycker jag…sen kan du byta till vitargo…blanda gärna din egna gainer med whey och vitargo =)
    Vitargo=samma återhämtning, ingen fettinlagring

Menar du att man kan dricka vitargo utöver ens kaloriförbrukning utan att lägga på sig fett? ;)

Eddie Vedder wrote:
    Jag tycker det är konstigt att så många rent kategoriskt dömer ut gainern bara för att det är deff. Visst är det en hel del näringslös energi och inte särskilt mättande men med tanke på hur odetaljerad information vi fått från trådskaparen känns det lite väl ogrundat.

Det nämns ju inget om varken ålder, vikt eller kön (även om jag gissar att det är en kille). Däremot förefaller aktivitesnivån kunna vara ganska hög. Och har man en hög aktivitetsnivå på en relativt stor kropp (något vi inte vet något om) så är ju följaktligen energibehovet rätt högt även om syftet är viktnedgång.

Har man ett energibehov där man kan äta sig hyfsat mätt och tillgodose kroppen med alla essentiella näringsämnen OCH få plats med en gainer ser jag inga som helst fel i det. Det är ju trots allt väldigt bra att försöka få så bra återhämtning som möjligt efter passet. Lite mer information från trådskaparen vore välkommet.:)

Var lite stressad när jag skrev in, men vikten är 91kg fördelat på 181cm och är 18år och ja du har antagit rätt, jag är av det manliga könet.

luleahockey wrote:
    Var lite stressad när jag skrev in, men vikten är 91kg fördelat på 181cm och är 18år och ja du har antagit rätt, jag är av det manliga könet.

18-årig kille med den kroppshyddan, detta försätter genast saken i helt nytt ljus. Du har med andra ord ett jäkla högt energibehov även om du deffar, förutsatt att du planerar en hyfsat sund deff där du inte tänker svälta dig.

Jag tänker inte ge mig på några konkreta gissningar om ditt energibehov i siffror men jag vågar påstå att det definitivt finns utrymme för både en gainer samt en kost som tillgodoser ditt näringsbehov (om du nu inte tänkt hetsbanta som sagt).:up:

Nu är det så att efter att jag har tränat så dröjer det iallafall en timme tills att jag kan äta ett lagat mål mat. Ska jag ändå skrota gainern och endast ta protein efter passet, för är det ändå inte så att proteinerna kan upptas snabbare tillsammans med kolhydrater??

Hur mkt kolhydrater ska jag få i mig efter en timmas hårt konditions pass? 1,0-1,2gr/kg??

Ps. Förlåt mig ödmjukast Tyskn att jag gjorde en sån grov särstavning i mitt trådinlägg, jag kommer dock inte ihåg att jag någonstans i tråden skrivit att jag ville ha hjälp med svenskan.

Varför inte laga mat som håller 2-4dagar framåt?

Tack Eddie Vedder för ditt snabba svar. 2500 kcal/dag i övrigt.

Dabifo wrote:
    Varför inte laga mat som håller 2-4dagar framåt?

hur menar du då??

luleahockey wrote:
    Tack Eddie Vedder för ditt snabba svar. 2500 kcal/dag i övrigt.

2500kcal per dag är definitivt inte jättelite men heller inte särskilt mycket. Jag skulle dock inte skrota gainern till 100% om det nu inte innebär att du går hungrig resten av dagen för attdu måste byta ut x antal kcal från mat mot en gainer.

En dag då du tränar ett hårt konditionspass under en timme kan den definitivt vara lämplig, den dagen bör du nog kunna ligga på 2500kcal från mat och även lägga till gainern utöver maten. Den träningen för en kille med din storlek ger en del kaloriutrymme.

luleahockey wrote:
    hur menar du då??

Storkok, då slipper du laga ny mat varje gång och bara behöver värma upp en matlåda istället.

Laga mycket mat, frys in, plocka ut ur frysen och värm upp vid behov.:up:

luleahockey wrote:
    Ps. Förlåt mig ödmjukast Tyskn att jag gjorde en sån grov särstavning i mitt trådinlägg, jag kommer dock inte ihåg att jag någonstans i tråden skrivit att jag ville ha hjälp med svenskan.

Det är lugnt, den får du gratis på köpet. :p
    Nej, men ärligt talat så var det inget personligt. Vanligtvis brukar jag inte säga nånting men nu lyckades du med två särstavningar i ett ord så jag kunde inte låta bli :D
    Sorry om jag var ohövlig. :|

luleahockey wrote:
    hur menar du då??

Jag menar, laga en stor mängd på samma gång, så du inte behöver vänta en timme varje gång efter din träning för och äta.

Hejsan.

Lånar tråden.

Jag tänkte höra om någon som har deffat ett flertal gånger och vet vad det innebär berättar lite om olika lustiga och olustiga hinder som kommer under veckornas gång. T ex styrkeförlust. Vad gör ni åt det ? Ändrar ni schemat så ni kör kroppen 2 gånger i veckan?Hur gör man när man blir sjuk? Vilken kost rekomenderar du som har gjort detta några gånger. Protein intag g per kg kropsvikt kolhydrat intaget och fett intaget. ja frågorna är många och jag behöver hjälp. Ser att jag har varit lite oklar men jag hoppas ni förstår att jag kan behöva lite hjälp här i min första deff. Möter just nu hinder med styrka som jag aldrig har gjort. Samt en lustig känsla i skinnet som är som stickningar .

Tack på förhand. Jocke

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.