Deff! LCHF! inga kolhydrater, mycke fett! FUNKAR

Home Forums Deff och fettminskning Deff! LCHF! inga kolhydrater, mycke fett! FUNKAR

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 110 total)
  • Author

Började gymma igen 2010 jan ( efter 3 års uppehåll), började deffa i mitten av februari. (För första gången ever) Har alltid levt efter måttot ”våga vägra deffa”. Men nu är jag less på att konstant väga 110 kg +

Jag käkar absolut inga kolhydrater, på sin höjd en frukt om dagen, samt grönsakerna till maten. Äter var 3:e timme, JÄVLIGT mycket FETT och protein. Har gått ner 7 kg på typ en månad, samt gått upp i muskler. Tror fan att mina armar har ökat från start mått 41.5 cm biceps till 43,5 snart 44 cm sen jag började träna i jan 2010, samt tappat 7 kg. Det e nice!
    Så sammanfattning, gör mat på riktigt fett, tillsätt vispgrädde, kokosmjölk mm, drick röd mjölk osv. Mycke kött!

Bygg o va mätt o glad!:up:

Och jag glömde att nämna jag motionerar ”typ” inget alls, min fettförbränning får jag när jag pumpar iron. Så det e nice att äta sig smal!

Hur kul är det på ett år? Man vill ju ha en macka med massa ost smör och gurka. Eller typ rulla spaghettin i en sked med en gaffel. Det är ju roligt.

Men det är ju det roliga när man väger det man vill väga och kan äta vad man vill, fast förstås med måtta och lite tanke.

Kul att höra!

Någon särskild anledning till att du äter var tredje timme, förresten?

Vanilla wrote:
    Man vill ju ha en macka med massa ost smör och gurka. Eller typ rulla spaghettin i en sked med en gaffel. Det är ju roligt.

DU vill det ja. Inte ”man”.

Eddie Vedder wrote:

Dessutom en macka är inte så jävla mycket kolhydrater, inte en gaffel pasta heller.

Jag vill tro mig veta att MikaelJ t.ex. äter en macka ibland? Eller har jag fel?

Indec wrote:
    Eller har jag fel?

Japp.

Eddie Vedder wrote:

Jo man. Som i mänskligheten.

malawiglenn wrote:
    Vill man? Är det roligt?

Sluta tro att alla tycker samma som du (eller övriga pöbeln)

Nej det är ni som ska sluta tro att alla tycker som ni och att alt ni vet är det rätta. Jag var så säker på att detta skulle komma till uppror. Så jävla kul att se att jag hade rätt. Lägg ner tid på något vettigare än att rätta folk hela tiden.

malawiglenn wrote:
    Så du menar seriöst att DU representerar mänskligheten?

Det är nog mera mänskligt att inte äta pasta och bröd med tanke på vårt evolutionära ursprung..

det jag försökte säga var att low carb funkar. Har provat själv. Men att det är svårt att hålla tex ett helt år (om man inte är seriös och motiverad). Du kan ju inte säga att jag har fel. Menar inte att ni har fel heller. Low carb som livsstil funkar säkert för många.

Over n out. Gymmet känns lagom viktigare än detta.

malawiglenn wrote:
    vem har påstått det? vilka är ”ni”?

Det är väl snarare så att det är svenssons som du som påstår att alla är likadana och att allt DU tycker kan och BÖR appliceras på alla andra. Dvs det är DU som ”rättar” (mackor ÄR gott etc.)

Varför inte bejaka att folk ÄR olika, TYCKER olika och når sina mål på OLIKA sätt?

Lägg ner tid på något vettigare än att påpeka för folk att något ”ÄR” gott :pop:

Ja men då så. Du förstod ju vad jag menade ändå. Men nästa gång får jag använda mig av Svensson istället.

Vanilla wrote:
    Nej det är ni som ska sluta tro att alla tycker som ni och att alt ni vet är det rätta. Jag var så säker på att detta skulle komma till uppror. Så jävla kul att se att jag hade rätt. Lägg ner tid på något vettigare än att rätta folk hela tiden.

Och jag förstod att det skulle bli ramaskri när jag inte avslutade med smiley.:D

Sorry om jag framstod som ”mästrande” eller whatever. Jag har bara lite svårt för genereliseringar utifrån ens egna preferenser. Jag själv äter varken bröd eller spaghetti mer än i undantagsfall. Jag lider inte av det men jag är övertygad om att det är uteslutet att skippa för andra.

Igår åt jag lammtestiklar och potatis till lunch t.ex. Min gissning är att det är ganska uteslutet för många här.:D

Vanilla wrote:
    Ja men då så. Du förstod ju vad jag menade ändå. Men nästa gång får jag använda mig av Svensson istället.

Nej använd dig av ”jag/mig/moí/undertecknad”.:D

Omen wrote:
    Började gymma igen 2010 jan ( efter 3 års uppehåll), började deffa i mitten av februari. (För första gången ever) Har alltid levt efter måttot ”våga vägra deffa”. Men nu är jag less på att konstant väga 110 kg +

Jag käkar absolut inga kolhydrater, på sin höjd en frukt om dagen, samt grönsakerna till maten. Äter var 3:e timme, JÄVLIGT mycket FETT och protein. Har gått ner 7 kg på typ en månad, samt gått upp i muskler. Tror fan att mina armar har ökat från start mått 41.5 cm biceps till 43,5 snart 44 cm sen jag började träna i jan 2010, samt tappat 7 kg. Det e nice!
    Så sammanfattning, gör mat på riktigt fett, tillsätt vispgrädde, kokosmjölk mm, drick röd mjölk osv. Mycke kött!

Bygg o va mätt o glad!:up:

Hur gör du för att hitta mjölk utan kolhydrater?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 110 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.