Deff! LCHF! inga kolhydrater, mycke fett! FUNKAR

Home Forums Deff och fettminskning Deff! LCHF! inga kolhydrater, mycke fett! FUNKAR

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 110 total)
  • Author
    Vanilla wrote:
    Jo man. Som i mänskligheten.

Du förutsätter att alla tycker som dig, vilket fallet inte är.

Edit, jag känner många ”svensson” som inte tränar som mig eller har något direkt fysisk aktivitet på fritiden men ändå inte äter mackor etc som anses vara en ”vanlig svensson” frukost.

Eddie Vedder wrote:
    Och jag förstod att det skulle bli ramaskri när jag inte avslutade med smiley.:D

Sorry om jag framstod som ”mästrande” eller whatever. Jag har bara lite svårt för genereliseringar utifrån ens egna preferenser. Jag själv äter varken bröd eller spaghetti mer än i undantagsfall. Jag lider inte av det men jag är övertygad om att det är uteslutet att skippa för andra.

Igår åt jag lammtestiklar och potatis till lunch t.ex. Min gissning är att det är ganska uteslutet för många här.:D

Nej använd dig av ”jag/mig/moí/undertecknad”.:D

Det är lugnt!
    Ja men precis det jag tänkte. Känner inte att jag är någon vidare miss jillian eller skipper, trodde mitt uttalande inte skulle tas för seriöst men fel hade jag. Diggar att du klarar dig på lowcarb. JAG tror JAG skulle få ett längre liv om jag levde efter det. Tyvärr fick jag inte i mig tillräckligt kalorier så det blev en rejäl vikt nedgång förmin del.

Dementis wrote:
    Du förutsätter att alla tycker som dig, vilket fallet inte är.

Edit, jag känner många ”svensson” som inte tränar som mig eller har något direkt fysisk aktivitet på fritiden men ändå inte äter mackor etc som anses vara en ”vanlig svensson” frukost.

Happ. Min ironi verkar inte gå hem här heller.

Och vad gör dig så säker att det är just att du dragit ner på kolhydraterna som gett dig detta ”resultat?” Att du börjar träna igen efter 3års frånvaro, då är det inte konstigt att man snabbt lägger på sig igen, muskelminnet hjälper en mer än många tror. Jag har själv gått ner 7kg på 2månader nu och min styrka fortsätter öka bra varje pass, kan mycket väl ha lagt på mig lite muskler men inget jag kan garantera, men det är intrycket man får iaf, vilket det nästan är när man gör en diet med styrketräning som inte är totalt åt skogen. Och jag utesluter långt ifrån kolhydrater, även om största intaget självklart är av protein och jag försöker få i mig tillräckligt med nyttiga fetter också.

Räknar du inte kalorier kan du omöjligt veta vad som var fallet, men kan hålla med om ifall man inte räknar kalorier så är en lågkolhydratsdiet att föredra då det är lättare inte dra iväg för mycket med kalorierna, om man nu inte äter på tok för mycket grädde tex. Sedan släpper man rejält med vätska och glykogen och tappar snabbt i vikt(ej fettvikt) i början av riktiga lågkolhydrats dieter, många misstar det för snabb fettförlust.

Men man tappar rejält med fett och kan öka styrkan/behålla/öka musklerna på dieter med där man långt ifrån utesluter kolhydrater med om man tränar rätt och ligger på ett kaloriunderskott.¨

Visst fungerar LCHF bra för fettnedgång/vikthållning men det gör dieter med kolhydrater med om man har koll på vad man äter och hur man gör sig av med på ett ungefär.

Vanilla wrote:
    Hur kul är det på ett år? Man vill ju ha en macka med massa ost smör och gurka. Eller typ rulla spaghettin i en sked med en gaffel. Det är ju roligt.

Jag kan tänka mig roligare.

Vanilla wrote:
    Diggar att du klarar dig på lowcarb.

Jag äter inte i närheten av lowcarb.

Trust me its the carbs. Jag har försökt att gå ner förut på andra sätt, har gått åt helvete varje gång. Jag har gymmat från och till i många år, och haft uppehåll många gånger där i mellanåt också. Jag har aldrig gått ner på det här sättet förut, min midja har minskat ansikte, hela kroppen är förändrad till det positiva. Förr i tiden när man köttade på, så blev det ju bulkning när man käkade carbs, man försökte ju fett förbränna men det gav aldrig ett sådant bra resultat som det här.

Det är inget fel på denna diet, käkar god mat hela tiden! Och det var en som frågade varför jag käkar var 3 timme? Jo bättre fettförbränning, bättre blodsockernivå, blir aldrig hungrig, äter mindre portioner, maximal återhämtning/uppbyggning.

En dag ser ut så här.

6.00 Banan / Protein drink ”röd mjölk”

8.00 Mellanmål Ägg/bacon, eller leftovers från nån middag, + fet SÅS så att man får energi! Som t.ex vispgrädde mm…..måste ha fett annars orkar man inget

11.00 Lunch kycklingfile/sallad/fet sås

14.00 Mellanmål Ägg/bacon/fet sås eller nått annat gött

17.00 Middag som lunchen

20.00-21.00 Protein drink

Aldrig hungrig mår skit bra! vikten rasar, behöver inte motionera ett skit

Omen wrote:
    Det är inget fel på denna diet, käkar god mat hela tiden! Och det var en som frågade varför jag käkar var 3 timme? Jo bättre fettförbränning, bättre blodsockernivå, blir aldrig hungrig, äter mindre portioner, maximal återhämtning/uppbyggning.

Ja, för det där har vi ju aldrig fastslagit är totalt inkorrekt…

Hehe, noll koll:D

Bra att det funkar för dig. Bara köra på om du trivs med det

Håller med, fortsätt du med det om du trivs med det. Men något magiskt är det inte. Jag käkar också god mat hela tiden och mitt ansikte blev och är snabbt mycket smalare och min midja har minskat med 10cm på denna tid. Idag tex har jag ätit bla 5 rutor mjölkchoklad, en halv _stor_ kebabrulle, igår plättar med sylt, dagen före det ännu mer mjölkchoklad och hamburgare och jag tappar fortfarande fett och får i mig tillräckligt med protein, fett, mineraler och vitaminer och mår bra.

Gör du dig av med 3000kcal per dag och äter 2000kcal i form av fett/protein så kommer du tappa lika mycket fett som om du äter 2000kcal i form av en vettig fördelning på protein/fett/kolhydrater. Skillnaden är dock att man snabbt tappar vätska vid lågkolhydratsdieter och man ser genast mycket slankare ut (iaf jag, tappar 2-3kg på någon dag). Men efter en vecka kommer du tappa förmodligen precis lika mycket per vecka vid identiskt kaloriintag. Och de studier som gjorts har inte visat någon fördel för varken muskelbygge eller fettförbränning vid 6plus mål om dagen mot för 3 stora vid samma kalorifördelning, faktum är att några tom visat bättre resultat på 3 stora måltider per dag.

Radikaal, ptja, grejen är väl att TS hittat något som fungerar. Det är värt mycket det också.

Omen wrote:
    Jo bättre fettförbränning, bättre blodsockernivå, blir aldrig hungrig, äter mindre portioner, maximal återhämtning/uppbyggning.

Om du stoppar in energi genom munnen behöver kroppen inte talla på energireserverna.

Uttaget av energi från kroppens egna fettceller ökar upp till 2-3 dygns av total fasta, sedan sjunker det igen. Ett mål om dagen räcker gott och väl…

Omen wrote:
    varför jag käkar var 3 timme? Jo bättre fettförbränning, bättre blodsockernivå, blir aldrig hungrig, äter mindre portioner, maximal återhämtning/uppbyggning.

Intressant att du nämner det för just det där är vad många uppger att de känner med lågkolhydratkost UTAN att behöva äta så ofta. Alltså att dn nya kosthållningen i sig ger bättre mättnad, stabilare aptit, mindre portioner eftersom man ökar fettet och minskar ”bulkmaten”.

Jag tror aldrig jag läst någon på lowcarb tidigre som känner att han/hon måste äta så ofta.

Jag kanske äter för lite fett då, men jag upplever att jag känner mig låg och hunger. Det kanske bara är psykiskt då hehe. Men jag tror att det bara är bra att äta var 3:e timme när man bygger fast det e no carbs.

Omen wrote:
    Jag kanske äter för lite fett då, men jag upplever att jag känner mig låg och hunger. Det kanske bara är psykiskt då hehe. Men jag tror att det bara är bra att äta var 3:e timme när man bygger fast det e no carbs.

Om det känns bra, så visst. Men det kommer inte göra någon skillnad på dina resultat. Kanske funkar psykiskt, men fysiskt gör inte måltidsfrekvensen någon skillnad – så att din fettförbränning ökar och återhämtning/uppbyggning ökar markant stämmer inte.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 110 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.