Home › Forums › Deff och fettminskning › Deff! LCHF! inga kolhydrater, mycke fett! FUNKAR
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 mars, 2010 at 15:33 #515659Anonym anvandareMemberOmen wrote:vad är det för fel på mjölk? det innehåller ju inte så mycket carbs. Sen så dricker jag 3 % fett mjölken, så det är ingen a vitamin i det, så ingen benskörhet heller. så?Quote:Arla Ko® Standardmjölk
Standardmjölk har en fetthalt på 3% och passar bra till matlagning, pannkakor och bakning. En riktigt god Caffe Latte gör du på varm vispad mjölk. Ett glas kall mjölk släcker törsten och är för många synonymt med kalcium. Visst är mjölken rik på kalcium men den innehåller så mycket mer. Mjölk är ett av de mest näringsrika livsmedlen och innehåller även vitaminer, främst B-vitaminer men även vitamin A och D.[/b]??
19 mars, 2010 at 15:36 #515660Anonym anvandareMemberIndec wrote:???? vad är frågan?
19 mars, 2010 at 15:36 #515661Anonym anvandareMemberOmen wrote:så det är ingen a vitamin i detKlingar ordet ”naturligt förekommande” bekant?
Om du inte hade noll koll på precis allting så hade du vetat varför man tillsätter A- och D-vitamin i fettreducerad mjöl.
19 mars, 2010 at 15:44 #515662Anonym anvandareMemberRöd mjölk? Pfff gammaldags ska det vara! Ej homogeniserad och med en naturlig fetthalt som varierar över året, mkt bra:emo-thumb
19 mars, 2010 at 15:47 #515663Anonym anvandareMembero gud vad jag blir trött på sådande översittare som dig eddie…varför surfar du runt på detta forum när du verkar vara en påläst människa i alla ämnena? Jag gör det pågrund av att jag inte är det, därför är jag här och ställer frågor. Men du surfar runt hela dagarna här, why? För att du kanske får en kick av att vara all knowing? Sitta och besvara frågor från sånna människor som mig, gör det med lite pedagogik i fingerspättsarna istället, om du nu ändå vill leka mr lärare….eller har du ett bekräftelse behov eller uppmärksamhet som du inte lyckas stilla. Sluta va en sån j översittare/besewisser och gör nått annat med din vardag, istället för att poängtera för folk som inte har din utbildning eller kunskap hur lite dem vet eller kan. Du är bara liten man i mina ögon när du håller på detta sätt, lär dig lite ödmjukhet istället…….*citat* om du inte hade noll koll på precis allting….lol…..grow some ödmjukhet som sagt
19 mars, 2010 at 15:54 #515664Anonym anvandareMemberPerra_mja wrote:Röd mjölk? Pfff gammaldags ska det vara! Ej homogeniserad och med en naturlig fetthalt som varierar över året, mkt bra:emo-thumbhmm gammeldags u say…hm har faktiskt aldrig sett det i hyllorna, eller rättare sagt inte letat efter det för den delen heller. Heter mjölken gammeldags nånting? Ska lätt köpa det istället
19 mars, 2010 at 15:54 #515665Anonym anvandareMemberVad vill du ha sagt? Han är definitivt ingen besserwisser, utan gör bara rimilga ifrågasättanden. Skulle vilja säga att han är högst ödmjuk i sitt sätt att diskutera.
Du kanske själv borde tänka på vad du vill ha ut av diskussionen.
19 mars, 2010 at 16:01 #515666Anonym anvandareMembermikaelj wrote:Vad vill du ha sagt? Han är definitivt ingen besserwisser, utan gör bara rimilga ifrågasättanden. Skulle vilja säga att han är högst ödmjuk i sitt sätt att diskutera.Du kanske själv borde tänka på vad du vill ha ut av diskussionen.
öh, jag frågade vad en person menade med sitt mjölk inlägg, eftersom han hade gjort ?? tecken.
Indec wrote:??Och när Eddie vänligen poänterade ovanstående, så upplevde jag inte det som ett ödmjukt sätt.
Eddie Vedder wrote:Om du inte hade noll koll på precis allting så hade du vetat varför man tillsätter A- och D-vitamin i fettreducerad mjöl.Men om det är så man definerar ödmjukhet, så ber jag hemskt mycket om ursäkt för mitt påstående.
Indec wrote:??19 mars, 2010 at 16:06 #515667Anonym anvandareMemberOmen wrote:öh, jag frågade vad en person menade med sitt mjölk inlägg, eftersom han hade gjort ?? tecken.För att du missade Indecs text.
Du skrev: så det är ingen a vitamin i det, så ingen benskörhet heller. så?
Varpå Indec citerade Arlas produktsida, där det tydligt står att 3% mjölk visst innehåller A-vitamin:
Quote:Arla Ko® Standardmjölk
Standardmjölk har en fetthalt på 3% och passar bra till matlagning, pannkakor och bakning. En riktigt god Caffe Latte gör du på varm vispad mjölk. Ett glas kall mjölk släcker törsten och är för många synonymt med kalcium. Visst är mjölken rik på kalcium men den innehåller så mycket mer. Mjölk är ett av de mest näringsrika livsmedlen och innehåller även vitaminer, främst B-vitaminer men även vitamin A och D.Frågan ”??” var hur du kunde skriva att mjölk inte innehåller A-vitamin när det gör det.
19 mars, 2010 at 16:06 #515668Anonym anvandareMemberOmen wrote:hmm gammeldags u say…hm har faktiskt aldrig sett det i hyllorna, eller rättare sagt inte letat efter det för den delen heller. Heter mjölken gammeldags nånting? Ska lätt köpa det iställetDen heter gammaldags mjölk helt enkelt, 3,8-4,5 % fetthalt beroende på årstid. Den brukar stå lite undanskymt, då den inte säljs i lika stor utsträckning pga mångas rädsla för feta produkter. Alltid lika kul att komma nypumpad från gymmet i linne till affären på somrarna med 7-10% kroppsfett och handla massor med gammaldags mjölk, grädde och creme fraiche, folk bara kollar på en och undrar hur fan det går ihop när de själva står där med lättprodukter:D
19 mars, 2010 at 16:11 #515669Anonym anvandareMemberNej jag missade inget.
När jag var i affären senast så kolla jag på mellan mjölken ( den gröna ) där stod A vitamin med. Kollade på den röda ( 3 % ) Där var A ej med.
Då trodde ju självklart jag att A vitamin inte var med i mjölken eftersom den inte stod med, och jag kan tyvärr inte Arlas produktlista i huvudet, så därför undrade jag vad han med me ?? Eftersom jag trodde att A inte var med.
Så därav min fråga, sen blev jag bara lite upprörd när Eddie påpekade att jag kan 0 om det här. Och det är ju sant, men det e ju därför jag e här som sagt.
19 mars, 2010 at 16:12 #515670Anonym anvandareMemberPerra_mja wrote:Den heter gammaldags mjölk helt enkelt, 3,8-4,5 % fetthalt beroende på årstid. Den brukar stå lite undanskymt, då den inte säljs i lika stor utsträckning pga mångas rädsla för feta produkter. Alltid lika kul att komma nypumpad från gymmet i linne till affären på somrarna med 7-10% kroppsfett och handla massor med gammaldags mjölk, grädde och creme fraiche, folk bara kollar på en och undrar hur fan det går ihop när de själva står där med lättprodukter:Dhaha :emo-thumb f vad sweet! hoppas d har det på ica maxi där jag brukar handla…ska lätt köpa 10 kartonger nästa gång jag e där, tack för tipset!
19 mars, 2010 at 16:13 #515671Anonym anvandareMemberOmen wrote:Då trodde ju självklart jag att A vitamin inte var med i mjölken eftersom den inte stod med, och jag kan tyvärr inte Arlas produktlista i huvudet,Det behöver du inte kunna. [http://www.arla.se]
Quote:Så därav min fråga, sen blev jag bara lite upprörd när Eddie påpekade att jag kan 0 om det här. Och det är ju sant, men det e ju därför jag e här som sagt.Jag tror (utan att veta) att han, likt jag, tröttnar lite på att du inte lägger någon egen energi till att göra efterforskningar när du faktiskt har möjlighet till det.
19 mars, 2010 at 16:19 #515672Anonym anvandareMembermikaelj wrote:Det behöver du inte kunna. [http://www.arla.se]Jag tror (utan att veta) att han, likt jag, tröttnar lite på att du inte lägger någon egen energi till att göra efterforskningar när du faktiskt har möjlighet till det.
OMG efterforskningar, om vad? Jag frågade karln varför han kör grädde och vatten istället för mjölk! whats the big deal? Eller menade du att jag frågade vad han menade med ?? Kanske för att jag inte förståd vad han menade! Eftersom jag trodde att A inte vad med, ( LÄSTE DET PÅ FÖRPACKNINGEN, A EJ MED)
Ska jag då ha surfat in på arlas hemsida för att kolla upp mjölken om A finns med? När jag såg att den inte gjorde det! Eller det kanske skulle ha varit en magisk kraft som talade om det för mig?
19 mars, 2010 at 16:26 #515673Anonym anvandareMemberOmen wrote:Ska jag då ha surfat in på arlas hemsida för att kolla upp mjölken om A finns med? När jag såg att den inte gjorde det! Eller det kanske skulle ha varit en magisk kraft som talade om det för mig?Och min fråga kvarstår, känner du till begreppet ”naturligt förekommande”? Det finns en anledning till att A- och D-vitamin finns som INGREDIENS i fettreducerade produkter.
Inget som finns naturligt i en produkt finns redovisat i ingedienslistan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.