Deff! LCHF! inga kolhydrater, mycke fett! FUNKAR

Home Forums Deff och fettminskning Deff! LCHF! inga kolhydrater, mycke fett! FUNKAR

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 106 through 110 (of 110 total)
  • Author

Som sagt, nu vet jag att det innehåller A, men det visste jag det inte då. ( Eftersom det stod så på förpackningen, A ej med)

Sen blev det en livlig diskussion om otrevlighet, och nu en diskussion om att jag borde ha kopplat direkt att jag hade fel. Så nu kan vi ju lägga ner denna tupp fajt och istället koncentrera oss på annat =) Eftersom detta leder ingenstans

Eddie Vedder wrote:
    Och min fråga kvarstår, känner du till begreppet ”naturligt förekommande”? Det finns en anledning till att A- och D-vitamin finns som INGREDIENS i fettreducerade produkter.

Inget som finns naturligt i en produkt finns redovisat i ingedienslistan.

Hej Eddie =) nej hade ingen aning, aldrig hört talas om det, men tack för att du påpekar det :emo-thumb

men jag tycke bara att det var konstigt att A fanns med på den gröna mjölken och inte den röda. Igentligen så borde den väl inte stått med där heller? Eftersom det är naturligt i produkten?

Omen wrote:
    Igentligen så borde den väl inte stått med där heller?

Det vore ett lagbrott att inte redovisa.

Jo men du sa att ”Inget som finns naturligt i en produkt finns redovisat i ingedienslistan”..Det betyder väl att det inte borde stå med överhuvudtaget`? Alltså A vitamin mm

Omen wrote:
    Jo men du sa att ”Inget som finns naturligt i en produkt finns redovisat i ingedienslistan”..Det betyder väl att det inte borde stå med överhuvudtaget`? Alltså A vitamin mm

En ingrediens skall enligt lag redovisas i ingredienslistan som sagt.

Viewing 5 posts - 106 through 110 (of 110 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.