Home › Forums › Deff och fettminskning › Deff. Målsättning 2200kcal.. Når ej dit.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 augusti, 2012 at 20:51 #98330Anonym anvandareMember20 augusti, 2012 at 20:51 #1067475Anonym anvandareMember
Hej!
Jag är nybörjare inom Deff.
Jag har via en kalkylator räknat ut att ja ska få i mig 2200 kcal /dag
idag har ja ätit2 fullkorn knäckebröd + 4 skivor rökt lax
120 G kyckling, 80 g potatis, 100 G broccoli.
Kvarg 0,1% 250 g
2 st Whey 80 portioner
150 g tonfisk i vatten + 50 g fullkorn pasta + isbergssalladJag får bara till det till lite över 1000 kcal och känner mig mätt.
Har inte varit hungrig under dagen som förväntat.Vad gör jag för fel? Kan de verkligen vara 1000 kcal?
Vad kan ja lägga till?Tack på Förhand
Danne20 augusti, 2012 at 21:49 #1067478Anonym anvandareMemberVad har du ätit normalt innan detta?
21 augusti, 2012 at 05:49 #1067493Anonym anvandareMemberJohnnny, Det har varit blandat.
Har för det mest käkat okontrollerat/stora måltider med ganska mycket kolhydrater & såser, onödiga mackor på jobbet osv.
En vanlig dag kanske varit. Morgon Kvarg, tidigt mellanmål stor Macka på jobbet, Lunch Pasta med köttfärssås, Whey 80 efter träning, Pasta med köttbullar kväll.Strax innan ja börja deffen va ja utomlands 2 veckor med all ink. Så ja la på mig 6 kg. Då åt jag Sen frukost och middag och massa sk*t mellan de. 186 cm , 96 kg
17 september, 2012 at 06:48 #1068951Anonym anvandareMemberAtt vara mätt på ett lågt kaloriintag är ett övergående fenomen. När kroppsfettet sjunker så kommer hungern, tro mig.
Bara att köra på. Skit i att det är ”för lite” så här i början. Just do it.11 november, 2012 at 00:14 #1071379Anonym anvandareMemberJon.
Jag har ofta heller inga större problem att att ligga riktigt lågt. Låg på 5-600kcal/dag i en vecka (bara proteinpulver, omega3 och amino). Detta vart dock väldigt påfrestande.
I vilket fall som helst så undrar jag:
Om jag skulle lägga upp ett matschema nu som landar på låt oss säga 1200kcal/dag hur länge tror du man kan leva så innan musklerna börjar ta stryk?Är 190 och väger 81kg så är ju inte direkt fet som det är men jag skulle vilja bli ganska hår 7-8% kanske och lägga mig där för att sedan lägga på mig lean muskelmassa.
Lite klarhet skulle va trevligt, svar uppskattas självklart från vem som
11 november, 2012 at 17:20 #1071403Anonym anvandareMemberAv mina erfarenheter är det mycket svårare att bygga muskler på låg kroppsfett % än när man har normal. Känner sig mer ork lös även fast man äter ordentligt o allt. O så ökar påfrestningarna ordentligt. Jag hade inga problem alls när jag hade normal kroppsfett% men när jag skulle börja köra riktigt tungt igen efter en lyckad deff hade jag för lite fett (läs smörjmedel) så jag började snart känna klämda nerver etc. Var inget roligt alls. Nu får jag träna mer kontrollerat och äta så mycket jag kan för att hitta tillbaka.
12 december, 2012 at 00:50 #1072562Anonym anvandareMemberEn fråga bara till TS.
Om du nu vill deffa så anser ju du att du väger för mycket i dagsläget. Hur lyckades du äta dig dit ifall du nu känner att du inte ens kan äta tillräckligt mycket för att gå ned i lagom takt? Det låter lite konstigt tycker jag.
Men för att svara på din fråga så..
– Ät mycket mer kött om dagen. 120g kyckling till en måltid är verkligen inte mycket i mitt tycke
Du har nog ”råd” att äta tredubbla mängder av dina animaliska proteinkällor (dvs tonfisk, kyckling, lax). Rent energimässigt sätt. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.