Deff ? Skit svårt!Hjälp!!

Home Forums Deff och fettminskning Deff ? Skit svårt!Hjälp!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • Author

hej!

jag läser och läser om deff och hur enkelt folk än skriver så förstår jag inte hur jag själv ska göra :)

jag är en 22 årig kille, väger 77 kilo och är 188 lång..
    jag vill få bort så mkt fett som möjligt på min kropp och istället får muskler, magen tycker jag framförallt behöver putsas en del på..

mina dagar ser ut såhär..
    Går upp 04.00 äter en banan och dricker whey-80.
    Stämplar in 05.00 på fabrik

Rast 06.30 är här rätt hungrig, käkar då en så nyttig macka som jag kan hitta i affären med inget smör och 1 skiva kyckling (1.5%)

Frukost vid 08.30, här e det en frukostbuffè vilket jag mer än gärna äter av då jag inte orkar stå och göra egen frukost kvällen innan. Försöker ta samma varje dag en tallrik gröt (rätt full + lite russin) 3 ägg, en smörgås med smör och ost och sen ett glas mjölk.

Rast igen 10.30, här brukar jag inte äta något alls.

Lunch rast 12.15! Om det är någon mat på fabrikens matsal som jag tycker verkar nyttig äter jag den, t ex potatis o fisk med massa grönsaker (både kokta o vanliga) eller spagetti o köttfärssås (antar att det inte e så bra men ?) och om det inte är ngn go mat äter jag 2 frukter istället.

Slutar 14.00 och åker direkt till gymet, dricker massacra kreatin 1 timme innan jag drar igång på gymet. brukar anlända vid 14.30 tiden!
    tränar en timme och sen tar jag whey igen, nu är jag rätt hungrig och lagar ngt när jag kommer hem. har kommit in på produkterfrån hälsans kök ex vegitariska köttbullar, soya korv, sesam nuggets, basilika puckar osv tar kanske 3-5 st av ngn sort (inte korven då, isf 2 st) till detta antingen lite pasta eller keso och till detta givetvis grönsaker (tomat, sallad, morot)..

brukar lägga mig ngn timme efter detta eftersom jag går upp kl 04.
    ibland har jag fotbolls träning sen på kvällen oxå, dricker då whey direkt efter den och käkar ngt igen, kan bli frukt och ibland bara ngn macka eller mat igen (då e det samma som på dagen)

lägger mig senast 22.30, bland reda 21.00..

Tränar gym iaf 4-5 ggr i veckan och fotboll 2 + match

Såhär ser min vecka ut, vissa saker kan jag helt klart ändra på men andra blir nästan omöjliga, frukost buffén vill jag gärna använda mig av.. sen gymet direkt efter jobbet eftersom det e skönt o göra det på vägen hem och kunna vara klar när man kommer hem en sådär 15.30.

Skulle vilja att ngn lägger upp min dag vad jag ska äta och hur mkt och då inte i 100 kcal o så, för jag fattar inte! haha hellre en macka eller en halv portion färdig gröt osv…

TACK på förhand! det som e bra e att jag har viljan, men tycker det e lite svårt att gå hungrig ibland…

Du behöver inte göra det så jäkla komplicerat. Jag brukar väga mig varje dag och försöka gå ner ungefär 0.5 kg i veckan. Går jag ner mer så höjer jag maten lite, och går jag ner mindre så sänker jag maten. Jag försöker äta hyggligt näringsriktigt och se till att hålla ett vettigt proteinintag(2 g per kg/kroppsvikt). Svårare än så är det egentligen inte.

Det var precis ett sånt svar jag inte ville ha, jag vill äta rätt och se resultat. Jag vet ärligt inte hur jag ska göra, så att inte göra det så komplicerat bara det hjälper inte mig!

jag vill bli hård i kroppen på minsta möjliga tid..

Svaret är komplett. Håll ett konstant proteinintag på runt 2 g per kg kroppsvikt och dra ner på allt annat tills du tycker att du håller en rimlig takt.

jaha okej, men om jag inte alls förstår vad ni två menar `?
    e det fel att dricka whey protein ibland 3 ggr om dagen då ? vad får jag mer i mig protein i det jag äter ?

o jag e ledsen men vadå 2 g per kg, jag väger 77 = 144 ?

Nej, det är inte fel att komplettera med proteindrinkar men det är bra om du försöker få i dit så mycket som möjligt genom vanlig mat.

Ja, i ditt fall så är det runt 144g protein som gäller! ;)
    Någon exakthet med några gram hit eller dit spelar ingen roll.

massavel wrote:
    jaha okej, men om jag inte alls förstår vad ni två menar `?
    e det fel att dricka whey protein ibland 3 ggr om dagen då ? vad får jag mer i mig protein i det jag äter ?

o jag e ledsen men vadå 2 g per kg, jag väger 77 = 144 ?

Men vad är det du inte förstår?? Ligg runt 150g protein per dagen. Det är bara o väga o räkna, så jävla svårt är det inte. Sen drar du ner fett o kolhydrater så att du håller en jämn viktnedgång. Vad är problemet?

Hade jag varit 1.88 å vägt 77kg hade jag skippat deffen å tränat å käkat som ett svin……………kanske inte det svar du ville ha.. men annars håller jag med Jack. lycka till:up:

nja jag vill bli så hård som möjligt i kroppen och inte större.

aja, jag ska väga allt innan jag äter, det blir lätt på jobbet. jag fattar väl ungefär vad du menar men det allt handlar om är att jag inte kan så mkt om sånt här, låter väl lätt när du skriver det här. men skulle hellre vilja ha exempel på hur jag ska lägga upp en dag så jag får i mig 150 g protein, vad blir t ex 3 ggr whey och har det inget att göra med hur mkt jag tränar ? jag vet inte ens vilka olika livsmedel som innehåller protein.

hur skulle det bli om jag byter ut flera av mina mål mot havregrynsgröt bara ? o sen tar whey som jag gör!

läs deff, en guide av King Grub här på forumet (använd sökfunktionen) där står ALLT du behöver veta. Lycka till!

Hur mycket protein, kolhydrater och fett (mikronutrienter) olika livsmedel innehåller står oftast på paketen.
    Ex: Kcal 130
    Kolhydrater 22 gram
    Protein 36 gram
    Fett 5 gram

Värdena är oftast uträknade per 100 gram.
    Sedan är det bara att väga maten så du vet hur mycket du äter av varje livsmedel och räkna ut hur mycket utav varje mikronutrient du får i dig.

Är det svårt att väga på jobbet så väg maten hemma och till slut så kan du uppskatta vikten hyfsat bra utan våg. Erfarenhet. :)

Nu blandar du ihop begreppen Insulinus, MAKROnutrienter.;) Inte mikronutrienter, mikronutrienterna är mineraler och vitaminer.

I övrigt ett jättebra inlägg såklart.:)

skulle fortfarande vilja ha mer exempel på hur jag kan lägga upp min dag, hur mkt jag ska äta osv, känner inte att jag klarar att hålla på att väga. kommer inte bli av! kan ingen istället lägga upp en dag för mig lite snabbt vad jag ska äta och vilka tider och hur mkt, tack

Eddie Vedder wrote:
    Nu blandar du ihop begreppen Insulinus, MAKROnutrienter.;) Inte mikronutrienter, mikronutrienterna är mineraler och vitaminer.

I övrigt ett jättebra inlägg såklart.:)

Självklart Makronutrienter, jag som slarvar!

I övrigt en jättebra rättelse såklart. :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.