Home › Forums › Deff och fettminskning › Deff ? Skit svårt!Hjälp!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 april, 2008 at 19:05 #774576Anonym anvandareMember
När jag läser ditt matupplägg som du äter nu så tycker jag du äter mycket kolhydrater i förhållande till proteiner och fett..
Också när jag ser på din vikt och din längd som du skrev så låter du inte vara speciellt rulltig nu… att bli definierad och hård som dom är strex innan tävling och under kräver bra mycket mer än bara ett kostschema. Det kräver mycket cardio och att man får offra en hel del..
Att fortsätta käka maten som du köper på på jobbet kan du nog glömma eftersom du inte har en aning om vad som finns i den näringsmässigt. Nu är det dags för matlådorna! Men frukosten skulle nog gå att fixa med några förändringar..
Det är en sak som stör mig lite bara… du vill deffa, men pallar inte sätta dig in i hur man räknar energiinehållet i maten! Jag tror definitivt inte att du är dum i huvudet, men kanske lite lat… Så svårt är det inte och det finns massor av lättlästa böcker om energiomsättning där det står om grundreglerna i allihop. Ska man gå in för någonting, (vilket krävs vid en diet) så tycker i alla fall jag att man ska lära sig detta!
Sen tycker inte jag att man ska vara så rädd för att öka proteinintaget med ett bra proteinpulver. Man ska inte bara få i sig proteiner den vägen men man kan klämma in det på måltider som man annars kanske inte hade det på. Frukost tex, själv blir jag väldigt mätt av gröt, men behöver proteinet även då eftersom jag försöker äta protein jämnt under hela dagen. Jag kan inte sätta i mig 20 äggvitor för att komma upp i samma proteinvärde som en shake.
Annars så försöker jag också bara äta mina kolhydrater under frukost och lunch eftersom jag behöver dom mest på jobbet under dieten, men eftersom jag inte äter så mycket kolhydrater så hamnar mycket av det i havregrynsgröten till frukost. Men jag ska säga att det kommer kännas jobbigt de första veckorna att ändra maten från mest kolhydrater till mest protein, men man vänjer sig..
Men det är olika från person till person! Alla kan inte äta som jag eller som alla andras förslag i denna tråd, men man får helt enkelt testa och se vad som passar jus dig! Har du ett tungt fysiskt arbete måste man räkna med det i din energiomsättning medans någon annan som sitter vid ett skrivbord samma dag inte behöver lika mycket. Det är mycket man behöver tänka på…
24 april, 2008 at 18:03 #774577Anonym anvandareMemberjag väger mig dagligen och måste säga att jag e förvånad över hur det kan penda så i kilon. ena dagen 76.8 och nästa 75.1.. men e på väg neråt nu, men det e ju på magen jag vill tappa fettet för på andra ställen e det ju inte direkt synligt. finns det ngt bra sätt ?
sen måste jag fråga, känns som om min mage hela tiden är uppblåst, ibland känns det så med. e inte nöjd med den helt enkelt, men e inte direkt mkt fett där heller men ändå putar den ut så. kör ju massa mage och går ju ner i kilon men magen ser likadan ut nästan 😥
24 april, 2008 at 18:33 #774578Anonym anvandareMemberAtt kilorna pendlar ofta dagligen beror ibland på vätskan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.