Deff. synpunkter och råd på schemat

Home Forums Deff och fettminskning Deff. synpunkter och råd på schemat

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej började med min deff idag och programmet ser ut så här:

06:00- Jag vaknar,dricker lite vatten och går ut på en promenad (ca 1 timme lång)

07:00 frukost- 0.75 dl Whey80 och 70g havregrynsgröt, 1 kapsel omega3 – 454 kcal

11:00 Lunch(i skolan) 4 köttfärsbiffar,1 DL pasta, 4 DL lätt mjölk – 526 kcal

15:00 Mellanmål-200g lätt keso,en banan- 280 kcal

17.00: Middag(maten innan träningen) 50 g fullkornspasta,100g tonfisk i vatten,4 DL lätt mjölk -440 kcal

18:00 (just innan träningen) 0.75 DL whey80 – 115 kcal

19:00 (efter träningen) 1DL Gainer med lite Whey80 i, 250 kcal

20.00 (mat efter träningen) 100g fullkornspasta,100g tonfisk i vatten,1 dl whey80, 1 ägg-735 kcal

TOT:2790 kcal och 220g proteiner

Jag väger 87-88 kg och är 185 cm lång, Har räknat ut att jag gör av med ca 2902 kcal/dag och skall ligga på 500 kcal underskott(så 2400kcal/dag nu under deffen så jag går ner ca 0.5 kg/veckan)

Hur ser mitt schema ut tycker ni?

Har en fråga till er, Jag äter 2790 kcal/dag nu under deffen men skall ligga på 500 underskott så hur mycket tror ni min promenad(1 timme) och 1 timme på gymmet(gymmar 4 dagar/veckan) förbränner? Behöver jag lägga in ett cardiopass för att klara -500kcal utöver mina promenader/gymning

Tacksam för hjälp (som sagt, Detta är min första deff så var inte rädd med att komma med synpunkter eller förslag)

ingen som har någon feedback? :)

Mycket kolhydrat och lite fett.
    Skär bort minst 70 g kolhydrat och ersätt med 30 g fett.

Ät dina 2790 kcal ett tag och se hur din fettförlust går innan du lägger in mer aktivitet.

multiplicera din kroppsvikt med 2.2-2.9, så många gram PROTEIN ska du ha i dig under deffen… sen hur mycket kolhydrater och kcal har lite med att göra vad du gör på vardagar, tex är du plåtslagare och skottar snö på tak ska du ha i dig betydligt mer.. men koncentrera dig på att få i dig mycket protein, både vassle och cassein..

punex wrote:
    men koncentrera dig på att få i dig mycket protein, både vassle och cassein..

Ännu heller mat än pulver

Vincent Qvarfordt wrote:

vassle/kassein kan ju vara t.ex mjölk också:)

Vincent Qvarfordt wrote:

Håller med, praktiska skillnaden när man äter en kycklingfilé jmf med att svepa en liten prottedrink är brutal. (mättnad/psykologiskt)

Vincent Qvarfordt wrote:
    Mycket kolhydrat och lite fett.
    Skär bort minst 70 g kolhydrat och ersätt med 30 g fett.

Ät dina 2790 kcal ett tag och se hur din fettförlust går innan du lägger in mer aktivitet.

okej tack,vars ska jag skära bort kolhydraterna? efter träningen? bättre inta EAA istället och sen fara hem och äta?

sen vars ska jag få fett ifrån? har börjat äta 3 kapslar omega3 nu, men det är väl inte bra om jag gör jätte feta såser till mina mål?

får ca 210 g protein/dag så behöver inge mer av det iaf

/gammfann

gammfann wrote:
    okej tack,vars ska jag skära bort kolhydraterna? efter träningen? bättre inta EAA istället och sen fara hem och äta?

sen vars ska jag få fett ifrån? har börjat äta 3 kapslar omega3 nu, men det är väl inte bra om jag gör jätte feta såser till mina mål?

får ca 210 g protein/dag så behöver inge mer av det iaf

/gammfann

Från gainern om du har problem med hunger, annars ta bort lite pasta från lunchen, middagen och efter träningen och slopa bananen till mellanmålet.

Ta lite smör eller olja på din pasta, byt din lättmjölk mot vanlig mjölk, öka på omega eller ät fet fisk.

Feta såser är guld värda om de varieras! Gör ju att använda rapsolja, smör, majonnäs, olivolja, grädde m.m… :up:

Vincent Qvarfordt wrote:
    Från gainern om du har problem med hunger, annars ta bort lite pasta från lunchen, middagen och efter träningen och slopa bananen till mellanmålet.

Ta lite smör eller olja på din pasta, byt din lättmjölk mot vanlig mjölk, öka på omega eller ät fet fisk.

okej får ta och minska på kolhydraterna och öka på fettet!

Tycker ni jag ska ta EAA efter träningen istället för gainern? vad ”för” EAA rekomenderar ni?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.