Deff tips, 20kg kvar! Helt fel deffmetod?

Home Forums Deff och fettminskning Deff tips, 20kg kvar! Helt fel deffmetod?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej, jag är ny här på body, tänkte höra lite med proffsen här.

Jag tränade bra förut, sen så slutade jag träna och käka skräp mat.
    Jag vägar kring nu 105kg och är 187cm lång, och har redan börjat min extrema deff och är på min första vecka!
    Tränar på en motioncykel omkring 600 kalorier varje morgon, sen äter jag 500g kvarg med en skvätt fun light varje dag, uppdelat 250g efter cykeln och 250g efter jobbet.
    Även fast jag bara käkar 500g kvarg per dag så går jag inte runt och är hungrig!
    Har inget söt eller skräpmat sug heller!

Jag har redan märkt bra skillnad, t ex skjortor som jag inte fick på mig i början av veckan, får jag på mig nu! :)
    Men deffar jag verkligen rätt? Känns som att detta kommer gå fort, men jag vill inte förlora all min muskelmassa!

Har ett mål på 85kg innan juli! Ge mig tips!

Käka lite mer om du känner att det går alldeles för fort rekomenderat för att inte tappa muskelmassa är ju -500kcal per dag men med hög bf% tror jag du kan ligga på högre underskott. Första veckan släpper en del vatten då du käkar mindre kolhyderater vilket gör att det går fortare de första veckorna. Kan tänka mig att du som väger 105kg kanske har rätt hög förbränning vilket gör att när du slutar med skräpmaten och socker så har du svårare att få i dig extra kalorierna. Det är ju lättare att käka en kebabpizza med extra sås än 2kg kyckling eller 4kg morötter.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.