Deff under sommaren

Home Forums Deff och fettminskning Deff under sommaren

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej undrar om någon/några har nån feedback på denna deff som jag ska köra på nu i sommar.

Mån: Triceps, Bröst, Mage
    Tis: cardio
    Ons: Ben, vader, underarmar samt träning med laget (Nystartat Am fotbolls lag)
    Tors: Biceps, Rygg, Axlar
    Fre: cardio
    Lör: Vila
    Sön: Träning med laget.

Är 190cm väger ca 95kg

Frukost: 1dl Gröt, 2dl lättmjölk 200kcal, 2dl protein 266kcal, 1msk olivolja = 581kcal
    Mellanmål: olivolja 1 msk 1burk kesella mixat med funlight 188kcal = 303kcal

Innan /efter träning: 1dl Protein = 266kcal

Middag: 100g ris 370kcal, 200g kyckling filé 209kcal, 5dl mjölk 200kcal, 1dl protein 133kcal = 912kcal

1 burk tonfisk 308kcal, 1msk olivolja 115kcal = 423kcal

Innan sängen: Protein 1dl = 133kcal

Totalt: 2618kcal
    Protein: 312
    Kolhydrater: 140
    Fett: 66,5

//Marcus

Jag skulle minska ner lite på olivoljan och mjölken och käka några ägg för motsvarande kaloriinnehåll. Och var är grönsakerna pojk!?

Förslag på grönsaker jag tycker är bra val finns här:

[http://traningslara.se/blogg/tips-for-hantering-av-gronsaker/]

Glömde skriva grönsakerna. Men jag steker upp en stor klump med Thai wok grönsaker samt att jag tar Only one tablett till frukosten.

Vad är det för fel på olivoljan och det?

Hade Benhinneinflammation för ett tag sen, vet inte om det är i själva benet man har det eller i en muskel runt den delen. Men jag slutade dricka mjölk min första deff så fick jag det rätt fort. Så jag tänkte dricka lite mer än vanligt

Jag vet inte hur du ser ut men jag tycker att du äter förlite.Jag skulle höja din dagliga kcal intag med + 500 kcal om dagen.Börja på 3200 kcal om dagen och sen minska långsamt på kcal.De 500 kcal skulle jag ta från kolhydrater och fett tycker att du äter redan tillräckligt med proteiner.

Celox wrote:
    Jag vet inte hur du ser ut men jag tycker att du äter förlite.Jag skulle höja din dagliga kcal intag med + 500 kcal om dagen.Börja på 3200 kcal om dagen och sen minska långsamt på kcal.De 500 kcal skulle jag ta från kolhydrater och fett tycker att du äter redan tillräckligt med proteiner.

Tycker det låter ganska bra, för då kan du sedan justera vartannat du går upp eller ner för mycket. Bättre att ligga lite högre i kcal än för lite.

Mac88 wrote:
    Vad är det för fel på olivoljan och det?

Inget. Känns bara onödigt dålig variation samt att drickbara kcal från mjölk inte lär mätta lika bra som ägg.

Kalciumbehovet lär du tillgodose även om du skär ner lite på mjölken och äggulan ger mer näring än olivoljan och gör fettsammansättningen mer balanserad tycker jag.

Men självklatr är olivolja bra i sig. Mjölk likaså.

Ok tack för svar. Ska ta bort lite mjölk och lägga till 1-2 ägg istället. Testade också kesella med funlight för en liten stund sen. Det var riktigt gott.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.