Deff utan cardio?

Home Forums Deff och fettminskning Deff utan cardio?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej!

Jag har kört igång med en deff för ca 2.5 veckor sen.
    Har gått ner kring 0.5-0.7kg veckan, och jag kört nästan utan cardio.
    Jag har cyklat ungefär 15 min 2 ggr veckan efter gympasset på ca 40min.
    Är detta dåligt? Jag väger allt jag äter och ser till så jag får i mig ca 2500kcal per dag, (har dragit bort 500kcal) som man ska göra.
    Räknade ut mitt behov när jag enbart ligger i sängen.

Är detta dåligt? Kommer jag bryta ner mer muskelmassa genom att jag inte kör något cardio? Eller kan jag fortsätta såhär? Ska jag äta mer och cardio istället? Vad ska jag göra? Jag går ju faktiskt ner kring 0.5kg veckan om jag äter kring 2500kcal..

Och hur är det med träningen, ska jag träna skithårt eller ska jag mest bara pumpa för att hålla musklerna igång?
    Tänkte om jag kört stenhårt då bryter jag ju mest bara ner?

Vad tror ni? Behöver synpunkter.. :emo-thumb

Jag tror det ser mycket bra ut. Cardio är vad jag vet inte nödvändigt för att gå ner i vikt eller behålla muskelmassa. Träna så tungt du kan. Själv kör jag 3-10 reps i de flesta övningar. Ät efter träningen så slipper du oroa dig för att bryta ner. Se till att ha ett ganska högt proteinintag per dag. Satsa på minst 2 gram/kilogram kroppsvikt, det borde räcka.

Det blir sak samma, så länge du skapar underskottet.

Muskelnedbrytningen minskar inte av cardio, den ökar.

Det låter ju underbart, då kan man bara köra på så länge man kan.. :emo-thumb

Gäller 2g/kg ännu? Var det inte någon studie förut som visade att det inte behövdes?
    Jag använder Esapro kring träningen, och 2 vanliga drinkar under dagen.

Jag skulle ätit så mycket protein som möjligt från vanliga livsmedel för att undvika att bli hungrig och för att det är billigare.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.