Home › Forums › Deff och fettminskning › Deffa Bra Och Snabbt?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 maj, 2009 at 00:46 #647981Anonym anvandareMemberPeter_Eriksson wrote:8kg på 6v är väl ingen omöjlighet i sig, men 8kg ren fettvikt kan du glömma. 600kcal från träningen? både gym och cardio då menar du?
aa styrketräning mån ons och fre..tis och torsdagar kör jag cardio och på lördagar och söndagar tar jag en rejäl promenad men vet inte exakt om det e 600 kcal eftersom jag tar måltidsersättare 3 st drinkar på hela dan en drink har 160 kcal och så äter jag mycket tonfisk:)
4 maj, 2009 at 01:14 #647982Anonym anvandareMemberBara för att man deffar så ska man inte skippa att äta mat… Enda grejjen med deff är att ligga i kaloriunderskott för att minska i vikt. Tror nästan snittet ligger på 2000-2200kcal om dagen för män så 600kcal är inte nyttigt.
4 maj, 2009 at 01:21 #647983Anonym anvandareMemberNumeros wrote:Bara för att man deffar så ska man inte skippa att äta mat… Enda grejjen med deff är att ligga i kaloriunderskott för att minska i vikt. Tror nästan snittet ligger på 2000-2200kcal om dagen för män så 600kcal är inte nyttigt.Okej tack så mkt men om jag får i mig 2000-2200kcal varje dag ska jag göra av mig med dubbelt då eller?:what:
4 maj, 2009 at 01:42 #647984Anonym anvandareMemberNej du ska inte förbränna dubbelt så mycket som du får i dig.
Om vi säger att din normalförbrukning är 2000kcal/dag. Detta behöver alltså din kropp för att gå runt. Träning är inte inräknat, inte heller stress och andra energikrävande aktiviteter.
Låt oss säga att du tränar och gör saker som förbränner ytterligare 500kcal.
Då blir din dagliga förbrukning 2500kcal.
Om du då ska gå ner i vikt behöver du äta mindre än 2500kcal. Hur mycket mindre beror på i vilken takt du ska gå ner. För stort underskott är däremot inte bra på något sätt.
De flesta rekommenderar att man ligger på ett underskott av 500kcal/dag. Detta resulterar i en viktförlust av 0,5kg i veckan.Alltså, din kropp behöver 2500kcal för att stå stilla i vikt. Äter du då 2000kcal/dag kommer du på ett underskott av 500kcal = 0,5kgs viktnedgång i veckan. OBS! detta är bara ett exempel
Exakt hur mycket du behöver få i dig och hur mkt du ska förbränna kan bara du veta.
tränar du extremt mycket och förbränner väldigt mycket energi, och då behöver du äta mer för att inte hamna på ett FÖR stort underskott.
Sorry om jag var spydig innan, men det ploppar upp såna här trådar flera gånger om dagen.. Det finns MASSOR av information kring detta.
Titta i defftråden: [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=99] till att börja med, LÄS, om du sedan mot förmodan inte förstår så fortsätt att fråga här, starta inte massa onödiga trådar, för det hjälper dig inte.4 maj, 2009 at 01:46 #647985Anonym anvandareMemberAa okej tack så mycket
aa ska nog börja läsa mer här på forumet då men tack
4 maj, 2009 at 02:03 #647986Anonym anvandareMemberFlyttad.
4 maj, 2009 at 07:08 #647987Anonym anvandareMemberPeter_Eriksson wrote:Nej du ska inte förbränna dubbelt så mycket som du får i dig.Om vi säger att din normalförbrukning är 2000kcal/dag. Detta behöver alltså din kropp för att gå runt. Träning är inte inräknat, inte heller stress och andra energikrävande aktiviteter.
Låt oss säga att du tränar och gör saker som förbränner ytterligare 500kcal.
Då blir din dagliga förbrukning 2500kcal.
Om du då ska gå ner i vikt behöver du äta mindre än 2500kcal. Hur mycket mindre beror på i vilken takt du ska gå ner. För stort underskott är däremot inte bra på något sätt.
De flesta rekommenderar att man ligger på ett underskott av 500kcal/dag. Detta resulterar i en viktförlust av 0,5kg i veckan.Alltså, din kropp behöver 2500kcal för att stå stilla i vikt. Äter du då 2000kcal/dag kommer du på ett underskott av 500kcal = 0,5kgs viktnedgång i veckan. OBS! detta är bara ett exempel
Exakt hur mycket du behöver få i dig och hur mkt du ska förbränna kan bara du veta.
tränar du extremt mycket och förbränner väldigt mycket energi, och då behöver du äta mer för att inte hamna på ett FÖR stort underskott.
Sorry om jag var spydig innan, men det ploppar upp såna här trådar flera gånger om dagen.. Det finns MASSOR av information kring detta.
Titta i defftråden: [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=99] till att börja med, LÄS, om du sedan mot förmodan inte förstår så fortsätt att fråga här, starta inte massa onödiga trådar, för det hjälper dig inte.Mycket bra skrivet. Hoppas fler läser det och som faktiskt har anledning att ta tills sig det.
Att skriva så bra och utförligt till ett forumtroll som trådskaparen är ju att elda för kråkorna men det är ju fler som kan läsa och lära i trådarna som tur är.
4 maj, 2009 at 10:29 #647988Anonym anvandareMemberPeter_Eriksson wrote:8kg på 6v är väl ingen omöjlighet i sig, men 8kg ren fettvikt kan du glömma.Varför då?
4 maj, 2009 at 11:04 #647989Anonym anvandareMemberSnake wrote:Varför då?Nu kan jag inte lokalisera den exakta källan till detta
Din kropp kan frigöra 70 kcal fettvikt per kilogram underhudsfett per dygn. Dvs. den som håller 10 kg fett kan tappa 700 kcal fettvikt per dygn, vilket resulterar i 4900 kcal utslaget på sju dygn – 7 hekto fläsk per vecka.
Låt oss säga att Chriistian har 10kg kroppsfett, det blir alltså 0,7kg i veckan som ovan. snabbt räknat skulle det behövas 10v för att bränna 7kg fett.
4 maj, 2009 at 11:32 #647990Anonym anvandareMemberAah det va ganska intressant att veta
Tack Peter Eriksson fått mkt information av dig
4 maj, 2009 at 12:36 #647991Anonym anvandareMemberPeter_Eriksson wrote:Nu kan jag inte lokalisera den exakta källan till dettaDin kropp kan frigöra 70 kcal fettvikt per kilogram underhudsfett per dygn. Dvs. den som håller 10 kg fett kan tappa 700 kcal fettvikt per dygn, vilket resulterar i 4900 kcal utslaget på sju dygn – 7 hekto fläsk per vecka.
Låt oss säga att Chriistian har 10kg kroppsfett, det blir alltså 0,7kg i veckan som ovan. snabbt räknat skulle det behövas 10v för att bränna 7kg fett.
Nu väger han å andra sidan 92 kg @ 173cm. Vidare så är de där 70 kcal genomsnittssiffror och empiriskt så har större vikt-/fettnegångar observerats.
4 maj, 2009 at 14:26 #647992Anonym anvandareMemberSnake wrote:Nu väger han å andra sidan 92 kg @ 173cm. Vidare så är de där 70 kcal genomsnittssiffror och empiriskt så har större vikt-/fettnegångar observerats.Ja det säger ju sig själv om du läser. 70kcal per kg underhudsfett. Har han 20kg underhudsfett blir summan 140kcal i TEORIN. Fast å andra sidan, ju längre tid han deffar desto mer fett försvinner och de 140kcal kommer inte längre vara 140kcal. Man har ju inte en högre fettförbränning resten av livet för att man en gång varit fet.
Dessutom, att bränna maximal mängd fett förutsätter att han sköter allt optimalt, vilket i de flesta fall inte är troligt.
Visst han skriver att han vill gå ner 8kg, men om det är tillräckligt eller inte har jag ingen aning om, jag har inte sett några bilder. Sen beror det på vad som är målet också, han kanske vill bli toktight och då räcker det sannolikt inte om han inte besitter en ganska ansenlig mängd muskelmassa.
4 maj, 2009 at 14:43 #647993Anonym anvandareMemberMitt mål e bara att gå ner till 85kg och sen börja bygga mer vill inte bli pinsmal liksom vill ha kvar fett för att träna det till muskler om du förstår vad jag menar..för jag e ju inte riktigt FET jag har ju stora armar och bröst muskler men vill att det ska synas lite mer..och sen gäller det bara för mig att träna rätt och hårt
4 maj, 2009 at 14:51 #647994Anonym anvandareMemberCristiian wrote:Mitt mål e bara att gå ner till 85kg och sen börja bygga mer vill inte bli pinsmal liksom vill ha kvar fett för att träna det till muskler om du förstår vad jag menar..för jag e ju inte riktigt FET jag har ju stora armar och bröst muskler men vill att det ska synas lite mer..och sen gäller det bara för mig att träna rätt och hårtEn liten hake där bara. Det är omöjligt att omvandla fett till muskler. Du har alltå ingen fördel av att ha fett på kroppen.
För att bränna fett behöver du som du vet ligga på ett underskott av energi, dvs förbränna mer än du äter.Vill du bygga muskler måste du ligga på ett överskott av energi, dvs äta mer än du förbränner. Muskeltillväxt kräver nettoenergi (från mat, ffa tillräcklig mängd protein). Energin som du får från fettet du bränner på kroppen kan enbart användas till rörelseenergi och kan INTE bli muskler.
Detta innebär i längden att muskeluppbyggnad leder till att du även lägger på dig en mängd fett (beroende på hur stort överskottet är). Därför har du ingen fördel av att redan innan du inleder byggningsfasen a.k.a bulk ha onödig fettmassa på kroppen.4 maj, 2009 at 15:19 #647995Anonym anvandareMemberJaha då hade jag fått fel info på ett annat forum där dom sa att fettet blir t musckler men då hade dom fel:P hehe men tack för all info en fråga bara tar det längre tid att få muskler när man har ganska många kg för mycket än när man e smal? kanske frågar för mycket :S
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.