Home › Forums › Deff och fettminskning › Deffa Bra Och Snabbt?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 maj, 2009 at 15:33 #647996Anonym anvandareMemberCristiian wrote:Jaha då hade jag fått fel info på ett annat forum där dom sa att fettet blir t musckler men då hade dom fel:P hehe men tack för all info en fråga bara tar det längre tid att få muskler när man har ganska många kg för mycket än när man e smal? kanske frågar för mycket :S
Fråga på du. Ja det var verkligen felaktig information du fått. Njae, det tar väl inte märkbart längre tid. Fast är man väldigt överviktig kan det ju bli svårare att utföra övningarna bra och orka göra tillräckligt många repetitioner. Sen finns det väl studier om fetma och östrogennivåer och kortisolnivåer.. men det känns lite overkill i din situation att tänka på det.
Deffa tills du känner dig nöjd med formen, sen är det bara att köra på, resultat kommer om du sköter dig. Att bränna fett tar tid, likaså att bygga muskler. Fokusera på att göra en av de i taget.
4 maj, 2009 at 15:40 #647997Anonym anvandareMemberokej fan tack så mkt
jag har börjat äta mer tills jag får i mig 2200kcal hela dagen då med massa proteiner men
men jag går ganska mycket långa promenader på cirka en timma och gymmar hårt ska jag då äta mer för vill inte typ bli sjuk eller något för att gå ner fel4 maj, 2009 at 15:44 #647998Anonym anvandareMemberFöresten peter snygg kropp du har verkligen lyckats..Lycka till
4 maj, 2009 at 15:44 #647999Anonym anvandareMemberCristiian wrote:okej fan tack så mkt
jag har börjat äta mer tills jag får i mig 2200kcal hela dagen då med massa proteiner men
men jag går ganska mycket långa promenader på cirka en timma och gymmar hårt ska jag då äta mer för vill inte typ bli sjuk eller något för att gå ner fel2200kcal låter som ett rimligt intag med tanke på att du ändå väger en del på den längden. går du promenader och gymmar utöver det andra du gör dagligen så märker du ganska snart om du går ner i vikt eller inte. går du ner för snabbt så höj intaget en aning, går du ner för långsamt så sänk en aning. Nej du behöver inte äta mer för att undvika att bli sjuk. :ike:
kör på.. ge det tid.
4 maj, 2009 at 15:48 #648000Anonym anvandareMemberPeter_Eriksson wrote:Ja det säger ju sig själv om du läser. 70kcal per kg underhudsfett. Har han 20kg underhudsfett blir summan 140kcal i TEORIN. Fast å andra sidan, ju längre tid han deffar desto mer fett försvinner och de 140kcal kommer inte längre vara 140kcal. Man har ju inte en högre fettförbränning resten av livet för att man en gång varit fet.Dessutom, att bränna maximal mängd fett förutsätter att han sköter allt optimalt, vilket i de flesta fall inte är troligt.
Visst han skriver att han vill gå ner 8kg, men om det är tillräckligt eller inte har jag ingen aning om, jag har inte sett några bilder. Sen beror det på vad som är målet också, han kanske vill bli toktight och då räcker det sannolikt inte om han inte besitter en ganska ansenlig mängd muskelmassa.
Jag motsatte mig ditt tvärsäkra ”uttalande” om att 8kg på 6 veckor inte skulle vara genomförbart – eftersom det inte är fallet, beroende från fall till fall så klart.
4 maj, 2009 at 15:50 #648001Anonym anvandareMemberOKej men det e bra en gång till tack för all info
Men jag dricker whey 80 efter jag har kört cardio i gymmet men fanns en kille där som sa att det inte hjälper att gå ner om jag tar det..jag kunde gå upp i vikt sa han :S..men jag gör som du säger går jag ner för snabbt ökar jag intaget går jag ner för sakta minskar jag intaget..men om jag ska minska räcker det att jag miskar till 2000-1900 vill inte ta måltidersättare en gång till fan hållde på att svälta ihjäl:P
4 maj, 2009 at 15:58 #648002Anonym anvandareMembervassleproteinet i sig gör inte att du går upp eller ner i vikt. Det är den totala mängden kcal som spelar roll. vassleprotein är bra före eller efter träning. Annars är det inte nödvändigt under diet eftersom det mättar ganska lite om du jämför med vanlig mat med samma antal kcal.
Edit: tack så mkt, kämpar man så går det, jag är långt från nöjd än
4 maj, 2009 at 16:01 #648003Anonym anvandareMemberPeter_Eriksson wrote:vassleproteinet i sig gör inte att du går upp eller ner i vikt. Det är den totala mängden kcal som spelar roll. vassleprotein är bra före eller efter träning. Annars är det inte nödvändigt under diet eftersom det mättar ganska lite om du jämför med vanlig mat med samma antal kcal.Edit: tack så mkt, kämpar man så går det, jag är långt från nöjd än
aha okej så egentligen så behöver jag inte ta vassleprotein under deff?
aa jo det e sant så länge man kämpar kommer man långtbra jobbat:up:
4 maj, 2009 at 16:04 #648004Anonym anvandareMemberCristiian wrote:aha okej så egentligen så behöver jag inte ta vassleprotein under deff?
aa jo det e sant så länge man kämpar kommer man långtbra jobbat:up:
Nej, det behöver du egentligen aldrig göra. Så länge du får i dig tillräckligt med protein från maten. Det handlar snarare om att skapa en optimal miljö för kroppen att växa, bryta den katabola fasen efter träningen för att stoppa muskelnedbrytningen och bygga dem större än innan. Upptaget av protein från vasslepulver är mkt snabbare än från mat, därför är det bra i samband med träning.
tack!
4 maj, 2009 at 16:10 #648005Anonym anvandareMemberAha ok juste jag läste nyss att äta starkt mat hjälper att förbränna mer fett undrar om du vet någonting om det?
det va nog på google någon stans jag hittade det älskar ju stark mat så kanske är någonting för mig om det nu stämmer5 maj, 2009 at 15:10 #648006Anonym anvandareMemberHar gått ner 1kg sen tre dagar tillbaka ska jag höja kcalintaget?
5 maj, 2009 at 15:43 #648007Anonym anvandareMemberCristiian wrote:Har gått ner 1kg sen tre dagar tillbaka ska jag höja kcalintaget?Är det början på din diet kan det vara mycket vätska samt att glykogen depåerna kan ha tömts om du har ätit lite kolhydrater.
5 maj, 2009 at 16:09 #648008Anonym anvandareMemberDet är hans första tre dagar om jag förstått det rätt. För visst började han samma dag som han startade tråden?
De första kilona som bara är vätska brukar gå väldigt fort så det är absolut ingen fara. Om du däremot behåller 1kg/3dagar tempo när du ligger 2-3 veckor in i dieten bör du höja ditt intag.
5 maj, 2009 at 19:14 #648009Anonym anvandareMemberaha ok tack så mkt började bli lite skraj där
6 maj, 2009 at 15:59 #648010Anonym anvandareMemberHej jagär en kille på 25 och anser att jag är lite väl överviktig. tränar 5 dagar i veckan samtidigt som jag jobbar natt. Aldrig cardio eftersom jag vaknar och går direkt till gymmet.Jag väger 110 kg och är 181 lång. Skulle vilja gå nertill 100 smtidigt som jag behåller större delen av muskelmassa. Jag har svårtatt springa å gå riktigt långa promenader eftersm jag har opererat benhinnan. men på bandet är det inga problem.
Någon som har några förslag på hur länge och i vilken intensitet manska varapå bandet. hur långa pass. Är det fel att göra promenaderna innan träning och är dt skadligt att göra dem dagligen?
Nu blev det lite mycket men ni förstår samanhanget. Tack på föhand
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.