Deffa Bra Och Snabbt?

Home Forums Deff och fettminskning Deffa Bra Och Snabbt?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 46 through 55 (of 55 total)
  • Author
    mikajlo wrote:
    Hej jagär en kille på 25 och anser att jag är lite väl överviktig. tränar 5 dagar i veckan samtidigt som jag jobbar natt. Aldrig cardio eftersom jag vaknar och går direkt till gymmet.Jag väger 110 kg och är 181 lång. Skulle vilja gå nertill 100 smtidigt som jag behåller större delen av muskelmassa. Jag har svårtatt springa å gå riktigt långa promenader eftersm jag har opererat benhinnan. men på bandet är det inga problem.

Någon som har några förslag på hur länge och i vilken intensitet manska varapå bandet. hur långa pass. Är det fel att göra promenaderna innan träning och är dt skadligt att göra dem dagligen?

Nu blev det lite mycket men ni förstår samanhanget. Tack på föhand

Äta lite mindre kolhydrater är ett bra första steg, sedan kan du lägga till lite promenader och kanske lite crosstrainer efter varje gympass. 15 minuter crosstrainer räcker och sedan en promenad på kanske 40 minuter om dagen så är du nog i hamn. Väg dig varje lördag t.ex. Skriv upp dina framsteg, ta midjemått och gör en liten notering varje lördag där du ser hur träningen går. Första veckan gör det inget om du går ner några kilon, men sen kan du försöka hålla dig runt 500-1000g nedgång/vecka i vikt.

Själv har jag gått ner 4kg vet inte på hur länge men inte alls länge men tänkte fråga om det e normalt på typ 1 vecka?

Cristiian wrote:
    Själv har jag gått ner 4kg vet inte på hur länge men inte alls länge men tänkte fråga om det e normalt på typ 1 vecka?

Ja det är ju inget onormalt att göra det första veckan,håller du samma kalori intag nästkommande vecka så lär du ju inte gå ner lika mycket.

om du väger 92kg och är 173 cm lång, så vet du väl själv varför du är överviktig…

Promenader, crosstrainer, styrketräning och räkna kalorier. Det är mina tips.

freddiejr wrote:
    om du väger 92kg och är 173 cm lång, så vet du väl själv varför du är överviktig…

öpp öpp, jag är 175 och väger 93kg.. har fett? jovisst, men överviktig? skulle inte tro det. Hyffsat dumt att dra sådana slutsatser.. använder du dig av BMI oxå? :D

Peter_Eriksson wrote:
    öpp öpp, jag är 175 och väger 93kg.. har fett? jovisst, men överviktig? skulle inte tro det. Hyffsat dumt att dra sådana slutsatser.. använder du dig av BMI oxå? :D

Verkade på hans inlägg som han aldrig hade rört en skivstång.

Det bästa man kan göra är, tycker jag i alla fall och många andra, att räkna ut ditt kaloribehov, lägga dig några få hundra under det i ditt fortsatta kaloriintag, plus självklart träning och cardio. Kosten som du beskriver låter överlag bra, men jag hoppas att du inte ligger på 600 kalorier om dagen, lite lite. Det finns ingen genväg. Läs BODY nr 296/03-2009, där sågar de, alla potentiella dieter som ska vara en genvägar, ifall du vill ha det på papper.

Cristiian wrote:
    Aa okej tack så mycket :)

aa ska nog börja läsa mer här på forumet då:) men tack :)

Att äta bara 600 kalorier om dagen är skadligt.. det enda som händer är att kroppen börjar ta av muskelmassan ist eftersom kroppen är inställt på svält!
    Att träna på endast 600 kalorier är rent utsagt farligt kan få hjärtinfarkt och man kan svimma och skada sig där!

Man ska ju tänka på att man har ett jobb att sköta och det får ju inte lida över att man vill gå ner i vikt…
    Skulle jag bara äta 600 kalorier skulle jag förmodligen slå ihjäl mina kunder och mina arbetskamrater skulla gå och vara arg hela dagarna och ha nada tålmod och ligga mellan vaken och medvetslöshet.:(

Det finns inga genvägar till att gå ner i vikt..
    Om du äter nyttig mat i lagom doser äter var 3 ;e timme skippar alkoholen godis osv.
    Går 1 timme på morgonene löptränar 4 ggr i veckan och kör gym 3 dagar i veckan kommer du gå ner i vikt och bygga muskler.
    Hålla på med sånna där drycker tror jag inte på.. våra kroppar är gjorde för att smälta mat det vill säga de vi tuggar och så får kroppen arbeta= den förbränner redan där energi.
    Dricker man allt därfigt får man inte tugga=salivförbrukning som gör så att kroppen ställer sig in på att nu kommer mat dags å arbeta.

Nä tugga maten ist och i lagom mängd så går du ner!!!:)

freddiejr wrote:

Mannen ingen har sagt att jag är överviktig..+ jag gymmar 5 dagar i veckan vet du inte så snacka inte..:P

Peter_Eriksson wrote:

Fan peter jag trodde du vägde mer :P ser hur stor som helst på bilden :P

:nerd:

Viewing 10 posts - 46 through 55 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.