Home › Forums › Deff och fettminskning › Deffa på McDonalds
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 maj, 2010 at 15:17 #485048Anonym anvandareMember
Vad för pommes fritsen för funktion egentligen i den där uträkningen? Översaltade friterad potatis är ju knappast något som ger något, förutom extra kalorier. Eller?
31 maj, 2010 at 18:18 #485049Anonym anvandareMemberNuggets är helt ok. Under min deff då jag hade brottom och var tvungen att äta på restaurang åt jag 9 pack, bbq-sås, minimorötter och ramlösa. Sen slängde jag i mig proteinshake när jag kom hem.
31 maj, 2010 at 18:43 #485050Anonym anvandareMemberDet var för övrigt en australiensiska som tyckte att Spurlock var helt fel ute då han han slutade att träna och började äta 3 ggr så mycket som man ska för att visa att McDonald’s var dåligt, så hon gjorde samma sak. Åt bara på McDonald’s i 2 månader fast hon tränade samtidigt, åt varierat och lagom mängder. Hon hade bra värden efteråt och gick ner 8 kg om jag inte minns fel.
1 juni, 2010 at 01:01 #485051Anonym anvandareMemberSkulle man ”spetsa” varje måltid med nån shot EAA/BCAA innan (utöver omega-3 och multivitamin), så tror jag att man skulle kunna få rätt ok resultat i slutändan ändå. Men som de andra redan påpekat så blir det en jävla massa salt, fast efter ett tag lär man nog tröttna rätt bra på fries’en så det är ju bara till att skippa dem.
fullodum wrote:Gör du av med fler kalorier än du stoppar in = viktnedgång.Random viktnedgång är inte samma sak som deff!
Bajenfarsa wrote:Det var för övrigt en australiensiska som tyckte att Spurlock var helt fel ute då han han slutade att träna och började äta 3 ggr så mycket som man ska för att visa att McDonald’s var dåligt, så hon gjorde samma sak. Åt bara på McDonald’s i 2 månader fast hon tränade samtidigt, åt varierat och lagom mängder. Hon hade bra värden efteråt och gick ner 8 kg om jag inte minns fel.Fan va härligt! Det borde finnas fler som henne! Jag tror jag ska köra en riktig ”skitmat-deff” nästa år, föra journal och visa för folk att att de inte bara kan skylla på nån snabbmatskedja för att de är lata och inte rör på sig! Samt att man inte måste äta keso och kyckling 5ggr om dagen för att kunna deffa bra. :pop:
1 juni, 2010 at 12:47 #485052Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Skulle man ”spetsa” varje måltid med nån shot EAA/BCAA innan (utöver omega-3 och multivitamin), så tror jag att man skulle kunna få rätt ok resultat i slutändan ändå. Men som de andra redan påpekat så blir det en jävla massa salt, fast efter ett tag lär man nog tröttna rätt bra på fries’en så det är ju bara till att skippa dem.
Random viktnedgång är inte samma sak som deff!Fan va härligt! Det borde finnas fler som henne! Jag tror jag ska köra en riktig ”skitmat-deff” nästa år, föra journal och visa för folk att att de inte bara kan skylla på nån snabbmatskedja för att de är lata och inte rör på sig! Samt att man inte måste äta keso och kyckling 5ggr om dagen för att kunna deffa bra. :pop:
Kladdkaka, Cheesecake, Chicken nuggets, söta flingor, jordnötssmör, ägg och bacon for the win…
2 juni, 2010 at 10:45 #485053Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Fan va härligt! Det borde finnas fler som henne! Jag tror jag ska köra en riktig ”skitmat-deff” nästa år, föra journal och visa för folk att att de inte bara kan skylla på nån snabbmatskedja för att de är lata och inte rör på sig! Samt att man inte måste äta keso och kyckling 5ggr om dagen för att kunna deffa bra. :pop:Ja, ska man vara ärlig så är det nog i första hand folks inaktiva livsstil som leder till övervikt inte huruvida du käkar osaltad, kokt torsk med sparris och Keso till lunch eller inte.
Jag är av uppfattningen att du kan ha en hälsosam kropp utan att behöva nojja med maten. Men snacka vi bodybuilding och Fitness på elitnivå är det en annan sak. Där är marginalerna små och lite kan göra stor skillnad. Men med handen på hjärtat, hur många av oss här tävlar på elitnivå? Jag tror gym-Svensson nojjar för mycket med maten, kcal och tillskott och glömmer bort att själen ska ha sitt också.
2 juni, 2010 at 18:34 #485054Anonym anvandareMemberHar någon gjort det innan så kan ni se detta som en dubbel post.
Men jag rekommenderar att se: Bowling for morgan.
Inte så utförligt gjord, men värd att se. Den finns på tuben.
3 juni, 2010 at 00:26 #485055Anonym anvandareMemberClark wrote:Ja, ska man vara ärlig så är det nog i första hand folks inaktiva livsstil som leder till övervikt inte huruvida du käkar osaltad, kokt torsk med sparris och Keso till lunch eller inte.Jag är av uppfattningen att du kan ha en hälsosam kropp utan att behöva nojja med maten. Men snacka vi bodybuilding och Fitness på elitnivå är det en annan sak. Där är marginalerna små och lite kan göra stor skillnad. Men med handen på hjärtat, hur många av oss här tävlar på elitnivå? Jag tror gym-Svensson nojjar för mycket med maten, kcal och tillskott och glömmer bort att själen ska ha sitt också.
Precis! :up:
3 juni, 2010 at 11:28 #485056Anonym anvandareMemberkardinal wrote:Har någon gjort det innan så kan ni se detta som en dubbel post.Men jag rekommenderar att se: Bowling for morgan.
Inte så utförligt gjord, men värd att se. Den finns på tuben.
Här är den!
[http://video.google.com/videoplay?docid=-603695498527389109# http://video.google.com/videoplay?docid=-603695498527389109#%5D
3 juni, 2010 at 17:20 #485057Anonym anvandareMemberClark wrote:Symbolerna betyder, uppifrån och ner:Kcal
Protein
Fett
Kolhydrater
Salt
Mättat fett
Socker
FibrerEww.
3 juni, 2010 at 17:24 #485058Anonym anvandareMemberclark wrote:ja, ska man vara ärlig så är det nog i första hand folks inaktiva livsstil som leder till övervikt inte huruvida du käkar osaltad, kokt torsk med sparris och keso till lunch eller inte.Jag är av uppfattningen att du kan ha en hälsosam kropp utan att behöva nojja med maten. Men snacka vi bodybuilding och fitness på elitnivå är det en annan sak. Där är marginalerna små och lite kan göra stor skillnad. Men med handen på hjärtat, hur många av oss här tävlar på elitnivå? Jag tror gym-svensson nojjar för mycket med maten, kcal och tillskott och glömmer bort att själen ska ha sitt också.
+1
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.