deffa sen bygga

Home Forums Deff och fettminskning deffa sen bygga

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

satt och funderade på en liten sak.har hört folk säga och skriva att dem trivs med lågfettprocent och samtidigt bygga.så vi säger att jag ligger på ca 20% fett nu och deffar ner mig till 10% och vill sen börja bygga.och för att bygga måste jag väll ligga på överskott av kalorier.så vi säger att jag gör det då kommer jag väll gå upp allt det jag gick ner? eller finns der nått sätt så att jag skulle kunna hålla mina 10% och ändå bygga muskler?

Om du börjar bygga på 10bf% så kommer du ju inte bara återgå till den förra formen, i såna fall är det ju en väldigt dåligt genomförd bulk.;)

Har du varit relativt otränad på 20%, gått ner till 10% och nu börjar lägga dig på överskott i kombination med tung styrketräning så kommer du troligtvis ha betydligt bättre form om du t.ex. skulle hamna på 20% igen.:) Men så mycket finns ju inget krav på att du måste upp igen heller.

Det är inget fel att dra en deff då och då. Brukar ge mig inspiration när jag väl börjar käka igen. Tro dock inte att du ska kunna ligga där nere på 10% bf och öka lika bra som om du skulle käka på. Precis som Eddie säger så kommer du ju ha mer muskler när du väl når 20%bf nästa gång, det är lite det som är poängen. med bulk o deff.

okej tack för era svar:)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.