Home › Forums › Deff och fettminskning › Deffat för länge? Kassa resultat
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 maj, 2008 at 18:14 #73489Anonym anvandareMember8 maj, 2008 at 18:14 #583305Anonym anvandareMember
Tjenare!
Snubblade just in på forumet för första gången, verkar riktigt bra!
Tänkte kolla lite med er som kan.
Situationen är denna. Sen Februari i år har jag gått på en matplan som ”min” tränare fixat ihop åt mig på gymmet. Jag äter ca 230-260 gram protein om dagen, 230-260 gram kolhydrater, 40-65 gram fett med en total calorie mängd mellan 2200-2350. Jag käkar minimalt med kolhydrater på kvällen och äter ungefär var 3e timma. På det hela mår jag jävligt bra och trivs med planen. Har dock nu på sistone ändrat lite på den men fortfarande inom samma gränser. Sen i februari så har jag kanske missat totalt 2-3 veckor då jag inte ätit enligt denna plan, inte direkt så jag käkat pizza o chips hela den tiden men inte riktigt lika nyttigt.Förra träningsprogrammet så körde jag styrketräning 3 dagar i veckan och cardio 2 dagar. Nu kör jag helkropps styrketräning 2 dagar i veckan och cardio 4-5 dagar i veckan. Cardion består både av låg intensitet med 60% av max puls i ca 1 timma och HIIT.
Problemet är att jag ser inte mycket skillnad alls. Visst musklerna har växt men jag är fortfarande ”knubbig”. Magen syns lixom verkligen om jag inte sträcker på mig, och valkarna sitter där dom alltid suttit. Jag har mätt fettmängden, men har den inte bredvid mig nu.
För tillfället väger jag 86-87 kilo och är 182 cm lång. Jag är 22 år gammal om det spelar någon större roll. (vägde typ 92-93 när jag började, men jag skiter i vikten! vill SE resultat)
Jag undrar om det kan vara så att kroppen helt enkelt vant sig med min calorie deff och att jag behöver börja med ätardagar för att få igång det igen? Eller är jag bara överoptimistisk som hoppas på resultat efter 3 månader? Känns som att jag hållt på i evigheter utan att komma någon vart.
Alla tips välkomnas om ni nu orkat läsa så här långt
Tack!
8 maj, 2008 at 21:29 #583306Anonym anvandareMemberkalkborste wrote:Tjenare!Snubblade just in på forumet för första gången, verkar riktigt bra!
Tänkte kolla lite med er som kan.
Situationen är denna. Sen Februari i år har jag gått på en matplan som ”min” tränare fixat ihop åt mig på gymmet. Jag äter ca 230-260 gram protein om dagen, 230-260 gram kolhydrater, 40-65 gram fett med en total calorie mängd mellan 2200-2350. Jag käkar minimalt med kolhydrater på kvällen och äter ungefär var 3e timma. På det hela mår jag jävligt bra och trivs med planen. Har dock nu på sistone ändrat lite på den men fortfarande inom samma gränser. Sen i februari så har jag kanske missat totalt 2-3 veckor då jag inte ätit enligt denna plan, inte direkt så jag käkat pizza o chips hela den tiden men inte riktigt lika nyttigt.Förra träningsprogrammet så körde jag styrketräning 3 dagar i veckan och cardio 2 dagar. Nu kör jag helkropps styrketräning 2 dagar i veckan och cardio 4-5 dagar i veckan. Cardion består både av låg intensitet med 60% av max puls i ca 1 timma och HIIT.
Problemet är att jag ser inte mycket skillnad alls. Visst musklerna har växt men jag är fortfarande ”knubbig”. Magen syns lixom verkligen om jag inte sträcker på mig, och valkarna sitter där dom alltid suttit. Jag har mätt fettmängden, men har den inte bredvid mig nu.
För tillfället väger jag 86-87 kilo och är 182 cm lång. Jag är 22 år gammal om det spelar någon större roll. (vägde typ 92-93 när jag började, men jag skiter i vikten! vill SE resultat)
Jag undrar om det kan vara så att kroppen helt enkelt vant sig med min calorie deff och att jag behöver börja med ätardagar för att få igång det igen? Eller är jag bara överoptimistisk som hoppas på resultat efter 3 månader? Känns som att jag hållt på i evigheter utan att komma någon vart.
Alla tips välkomnas om ni nu orkat läsa så här långt
Tack!
Kalorimängden är helt fel. Om vi tar de högsta värderna
(260*4)+(260*4)+(65*9)= 2665 kcal tar vi dock de lägsta
(230*4)+(230*4)+(40*9)= 2200 kcalSå det diffar ca 465 kcal beroende på vilket alt du väljer.
8 maj, 2008 at 21:41 #583307Anonym anvandareMemberhmm ok. Inte riktigt tänkt på det så. Men det är typ sista veckan som kalorierna har varierat så mycket. Enligt matplanen så är det 2300 + – 40 kalorier varje dag och det är den jag följt strikt förutom de veckorna jag inte gjorde det.
Men även om de varierar så mycket, det innebär väl bara att det tar längre tid? Eller innebär det att det inte blir några nämnvärda resultat?
Tack för svaret!
9 maj, 2008 at 17:53 #583308Anonym anvandareMemberEnligt den formulan så har jag ett kalorie behov på 3429. Och det är inte så att jag ena veckan äter mycket fler kalorier än andra. Jag käkar konstant varje dag någonstans mellan 2250 och 2350 kalorier (Första inlägget var lite väl fel uträknat).
Jag har slutat dricka alkohol, och har inte haft någon enda överätar dag på 6 veckor. Jag har tappat en del vikt men det är synliga resultat jag väntar på. Är jag för optimistisk som hoppas på synliga reslutat efter 3 månader? Jag var inte jätte tjock när jag började, utan mer knubbigLite utanför denna fråga, jag vet att man måste vila typ 2 dagar i veckan men är det ok att gå typ 40-60 minuters promenad på dem dagarna? Eller är det ett för mycket ansträngning?
tack för svaren!
9 maj, 2008 at 18:25 #583309Anonym anvandareMemberkalkborste wrote:Enligt den formulan så har jag ett kalorie behov på 3429. Och det är inte så att jag ena veckan äter mycket fler kalorier än andra. Jag käkar konstant varje dag någonstans mellan 2250 och 2350 kalorier (Första inlägget var lite väl fel uträknat).
Jag har slutat dricka alkohol, och har inte haft någon enda överätar dag på 6 veckor. Jag har tappat en del vikt men det är synliga resultat jag väntar på. Är jag för optimistisk som hoppas på synliga reslutat efter 3 månader? Jag var inte jätte tjock när jag började, utan mer knubbigLite utanför denna fråga, jag vet att man måste vila typ 2 dagar i veckan men är det ok att gå typ 40-60 minuters promenad på dem dagarna? Eller är det ett för mycket ansträngning?
tack för svaren!
I min värld är de helt okej att ta en promenad de dagarna. Du behöver inte gå jätte fort, gå lite långsammare och gå i 60-90 min. Visst kan du även gå i snabbare takt, tror de kallas för passiv vila. Men ibland kan de vara bra att vila helt, både för kroppen och för psyket. Dagen efter en sådan dag brukar gå jävligt bra o träna på.
9 maj, 2008 at 21:50 #583310Anonym anvandareMemberSedan är det även så att om du är tjock (som jag var på 92kg), så märks det först ordentligt skillnad när du gått ner MINST 10kg.
Det är bara att mala på, sedan tillslut så märks det lilla mycket… :emo-thumb9 maj, 2008 at 23:41 #583311Anonym anvandareMemberok, tack för det Richard! Då kämpar jag på ett tag till
Greken, så då kan jag kanske ta en vilodag med promenix och en dag i soffan typ. Tack! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.