Deffen närmar sig. Känner mig tjock

Home Forums Deff och fettminskning Deffen närmar sig. Känner mig tjock

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Vet inte om detta inlägg passar i denna tråd. Men eftersom som min fråga har kopplingar till deff så postar jag den här (hoppas det är ok?).

Har bulkat friskt nu i flera månader. Hade högt BF redan innan bulken (taskigt utgångsläge skulle man kunna säga) och känner mig rejält fläskig nu. Har börjat se tendenser till dubbelhaka när jag kollar mig i spegeln.
    Vet inte om det bara är jag som letar tecken på fettma eller om det ligger nått i det. Jag har haft en stabil viktuppgång senaste veckorna och styrkeökningen följer trenden.

Ni som bulkat och deffat, är det vanligt att känna sig fläskig under bulken?
    Samt när ni deffar… känner man sig lite då?
    Jag är rädd att känslan av att vara ”stor” ska försvinna.

Tacksam för svar!
    mvh
    /Novischen

Jag har aldrig genomfört en seriös deff men 24 mars drar min första igång. :) Det jag kan tänka mig är att man kommer se mindre ut med kläder på fast dock bättre utan kläder :)

peky wrote:
    Jag har aldrig genomfört en seriös deff men 24 mars drar min första igång. :) Det jag kan tänka mig är att man kommer se mindre ut med kläder på fast dock bättre utan kläder :)

Antar du har rätt. Lite det jag misstänker.
    Lustigt… jag drar också igång 24 mars. :-) efter påskhelgen

Jepp det är väldigt vanligt att man känner sig fläskig under bulken, självkritisk är man ju.
    Och under deffen känner man sig ofta mindre eftersom omkretsen om samtliga lemmar minskar men det betyder inte att man tappar välbefinnande.
    Du kommer ju känna dig mycket snyggare när du kommer ner i bf, men har du relativt högt bf tycker jag inte du ska skala av allt på en gång för då kommer du nog tappa en del muskelmassa på köpet eftersom din kropp går på underskott under en längre tid.
    Men jag tycker du ska kötta på bara, kör mycket motion så kommer resultaten fortare och det blir en sporre i din deff. :up:

Hazeblazer wrote:
    Jepp det är väldigt vanligt att man känner sig fläskig under bulken, självkritisk är man ju.
    Och under deffen känner man sig ofta mindre eftersom omkretsen om samtliga lemmar minskar men det betyder inte att man tappar välbefinnande.
    Du kommer ju känna dig mycket snyggare när du kommer ner i bf, men har du relativt högt bf tycker jag inte du ska skala av allt på en gång för då kommer du nog tappa en del muskelmassa på köpet eftersom din kropp går på underskott under en längre tid.
    Men jag tycker du ska kötta på bara, kör mycket motion så kommer resultaten fortare och det blir en sporre i din deff. :up:

Hazeblazer:
    Tack för ditt svar!

Jag skulle ursprungligen deffa med start 31 mars. Mitt mål med bulken var att väga 86kg (jag är 177cm lång och har tränat ca. 3 år). Men som jag skrev tidigare så har jag klarat målet (vägde 86,8kg i morse) och tycker att jag börjar bli rejält fläskig. Tendens till moonface. Jag känner dock att det går väldigt bra och kan nog leva med fläsket 1-2 veckor till… men sen vill jag börja deffa eftersom välbefinnandet börjar naggas rejält i kanten av bulken.

Köttar på och ska lägga in två riktigt tunga veckor nu då jag bulkar på som satan. Sen tidigarelägger jag deffen till 24 mars.

Jag går ned på ca. 400-500 kcal underskott samt kör några morgonpromenader. Målet är att deffa ned mig till ca. 78-79kg.

Vad tror du?

Det låter som en utmärkt ide! :D

Andreas´J wrote:
    Kan nästan tro det är jag som skriver:)
    Jag började min diet i måndags och jag ska ner till 78kg från 86 på 12 veckors tid:)

Men för att hålla sig till ämnet så tycker ja det är skitjobbigt att vara ”lönn, därför blir det att skala av sig somsagt.

Jag gillar inte heller vara lönnfet, men det är skön känsla när kläderna sitter åt och man känner sig ”stor”.
    Kan man vara stor fast man väger 78-79kg och är 177cm lång?

Kung Bruno wrote:
    Det är relativt.

Men det ger ett BMI på 24.9 och 26 klassas som övervikt. Att ha 26 i BMI med lågt bf% kan nog klassas som stort

hehe.. jag gillar din relativitetsteori.
    Ligger en poäng i det du säger. :)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.