Home › Forums › Deff och fettminskning › Deffen står still!!
Har kört morgoncardio måndag-torsdag, har funkat bra.
Gått 5 km tre dagar och joggat 3 km en dag.
Sen tog jag en protteshake. Ändå inte jättehungrig vid lunch.
Gran: Mätte mitt BF med kalipter idag, fick det till 21%. Antar att det är helt ok.
Mitt mål är att gå ner till 70 kg, alltså 4 kg till. Hur mycket kan det förändra BF tror du?
Rejäl förändring om man inte bränner muskler. Men måste man verkligen mäta sitt BF med en kalipter i din viktklass. < 15 % gdk
kaitzo: Tycker 15%BF låter lågt för att vara ”godkänt”. Iom att kvinnor ligger ungefär 10% högre än män så skulle det ju motsvara ca 5 % BF för en man. Vilket är mycket lågt?
Om man bortser från ”boobsen” så tycker jag att det är mysigt med <15 % BF på damerna
Fortsätter du träna och äta bra med protein kommer du praktiskt taget bara bli av med fett och att gå ner 4kg fett syns direkt på kroppen.
För kvinnor är 21% den undre gränsen för fitness så skulle du gå ner bara säg 1kg fett är du ändå inne på spannet för atleter. Med 4kg kommer du en bra bit in och muskler etc kommer framhävas duktigt.
En viktnedgång är sällan helt linjär. Det är inte ovanligt att man kan stagnera några veckor för att sedan tappa ett par kg över en natt.
Fenomenet kallas ”whoosh”. Triglyceriderna ersätts av motsvarande mängd vätska och när vätskan försvinner så…ja, whoosh, helt enkelt.
Kör på, bara.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY