deff/formslipning

Home Forums Deff och fettminskning deff/formslipning

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Den 3:e januari började min resa mot lägre fettprocent och atletisk form. Det fanns också en viss mening med att förbättre konditionen avsevärt med minsta möjliga muskelförlust.

Under januari såg mitt träningsupplägg ut följande. startvikt 108.5, längd 185 cm.

mån. Rygg, baksida lår
    tis. Bröst, biceps
    ons. Kardio, ca 60 mins crosstrainer / minst 1000 kacl
    tors. Triceps, axlar, framsida lår
    fre. total vila
    lör. bodypump, ca 60 mins
    sön. löpning

30 mins cardio efter varje styrkepass också.

Februari

måndag. morgonpromenad 50 mins. eftermiddag. löpning
    tis. morgonpromenad 50 mins. eftermiddag. styrketräning
    ons. morgonpromenad 50 mins. eftermiddag. 30mins spinning+30 mins core
    tors. morgonpromenad 50 mins. eftermiddag. styrketräning
    fre. morgonpromenad 50 mins. eftermiddag. 30mins spinning+30mins core
    lör. bodyPump 60 mins.
    sön. total vila.

Styrketräningen för februari månad ser ut såhär..

3 set frivändning 10-12 reps, 3 set armhävning 10-12 reps med fötterna på boll
    3 set frivändning 10-12 reps, 3 set dips 10-12 reps
    3 set frivändning 10-12 reps, 3 set chins 10-12 reps
    3 set frivändning 10-12 reps, 3 set biceps 10-12 reps.

ingen vila mellan setten och jag kör varannan, dvs frivändning, chins, frivändning, chins etc..

Efter varje strykepass kör jag 30sec hård crosstrainer, 30 sec mkt lugn om vartannt under 20 mins, sedan 20 mins normalt cardiotempo.

Jag tränar för att uppnå god form tills juni/juli. Jag ändrar schema varje månad. ligger på ca 3000 kacl / dag. Har endast haft en riktigt dålig helt under dessa 45 dagar,sprit, mc-donalds och kebabpizza!.. förutom det har jag bara petat i mig runt 200g toblerone.

Jag är ute efter en atletisk form, men som senare efter sommaren ska bli mer massa-prioriterande. Jag kommer tappa massa med denna träning, men kommer jag ändå vinna på detta upplägg om man tänker på muskelminne etc ?
    är detta vansinne om jag vill behålla massa? jag har en mkt bra kost med minst 200g protein varje dag och mår förnärvarnade riktigt bra.
    sprang 11 kilometer på 55mins igår så konditionen har redan blivit helt ok enligt mig.

Väger ca 103 idag.

Men somsagt, är detta idioti om man fortfarnade vill se lite bitig ut till sommaren?

Strunta i cardion efter styrkan. Dels så kommer väl din styrketräning vara väldigt intensiv och sen skulle det vara bättre om du kanske böt ut morgonpromenaden mot ett cardiopass istället för att köra det efter träningen, den dagen.
    Om du absolut vill köra lite cardio efter passet så skulle jag hålla det så kort som möjligt, max 15min.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.