Home › Forums › Deff och fettminskning › Deffhjälp
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 augusti, 2012 at 22:52 #98121Anonym anvandareMember8 augusti, 2012 at 22:52 #1066782Anonym anvandareMember
Tjena! Jag behöver lite tips å råd från er erfarna här på body!
Jag har börjat deffa/fettminskning och jag har gjort upp en mall för hur många kalorier per dag jag måste äta för att nå mitt mål på -1kg/vecka. Jag får äta 2597 kalorier om dagen.
Nu till mitt problem! Jag får inte i mig i närheten av det jag ska få i mig, jag tränar handboll och styrketränar i kombination med handbollen så jag bränner rätt mycket kalorier. Om mitt mål är 2597 kalorier och jag får i mig ca 3100 kalorier men bränner ca 2100 klalorier. Så blir ju det ett rejält underskott, kommer det skada mig eller påverka min kropp negativt? Jag får i mig ca 200g protein om dagen då jag vill ha 2g protein/kilo kroppsvikt!
Kan ju tilläggas att jg varken är trött eller känner mig hungrig..
Tack på förhand, Mvh
9 augusti, 2012 at 01:15 #1066795Anonym anvandareMemberMenar du att du bränner för mycket eller jag förstår inte? Om du hamnar på ett underskott på ca 500-1000kcal är väl det bra. Och förstår inte varför folk fortfarande räknar med att x kg= x kcal.. träna mycket och ät dig normalmätt på proteinrik och nyttig mat typ och håll koll på ett ungefär hur mycket kalorier du äter. Det varierar så mycket hur mke man bränner per dygn så att bestämma att man ska äta exakt 2597kcal och hålla sig till exakt den siffran är egentligen bara waste, tro mig jag har själv räknat kalorier i minsta detalj..
9 augusti, 2012 at 05:20 #1066796Anonym anvandareMemberMenar att jag ligger på ett underskott på ca 1500 per dag, om det är för
Mycket och om det kommer påverka mig negativt?9 augusti, 2012 at 11:06 #1066808Anonym anvandareMemberwarmupp wrote:Menar att jag ligger på ett underskott på ca 1500 per dag, om det är för
Mycket och om det kommer påverka mig negativt?Beror ju helt på men folk överskattar hur lätt muskelförlust är ganska lätt. Sålänge du inte typ har 6% kroppsfett, äter mycket protein och styrketränar tungt brukar det inte vara nåra problem, men höj intaget lite när du gått ner några kg. Och även om du märker att verkligen rasar i vikt bortsett från de kg vatten du kommer förlora i början
9 augusti, 2012 at 14:36 #1066822Anonym anvandareMemberEnligt din beräkning på att du har en BMR på 2600kcal och sedan förbrukar ytterligare 2100kcal om dagen via aktivitet så behöver du alltså 4700kcal för att vara viktstabil. Misstänker att du antingen är en ganska tung kille eller kör väldigt långa och hårda träningspass. Kanske en kombination där.
Hur som helst så är det ju enkel matte här, sikta på 4000kcal/dag. Går du inte ner så felar dina beräkningar någonstans. Så justera dem bara.Easy peasy
11 augusti, 2012 at 01:12 #1066931Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Enligt din beräkning på att du har en BMR på 2600kcal och sedan förbrukar ytterligare 2100kcal om dagen via aktivitet så behöver du alltså 4700kcal för att vara viktstabil. Misstänker att du antingen är en ganska tung kille eller kör väldigt långa och hårda träningspass. Kanske en kombination där.
Hur som helst så är det ju enkel matte här, sikta på 4000kcal/dag. Går du inte ner så felar dina beräkningar någonstans. Så justera dem bara.Easy peasy
Väger 110 kg, spelar handboll, kör 45 min löpning + 1.5 timmar handboll 3 ggr/vecka, två pass gym och sedan 1-3 löppass á 30-60 min per vecka! Ville bara veta att det inte var något farligt med att ligga 1500-2000kcal under vissa dagar!
Tack för svar! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.