Deffning från 100kg till Magrutor?

Home Forums Deff och fettminskning Deffning från 100kg till Magrutor?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #543840

    Blir nog ingen cardio, satsar på att ligga på ett kaloriunderskott på kanske 500-800kcal, men jag tycker det är så svårt att veta vars man ligger men kommer att väga mig varje vecka och TROR att en viktnedgång på 0,5-1kg/veckan är lämpligt, men har INGEN aning :)

    och ang grönsaker, det äter jag inte av den enkla anledningen att det inte är gott :) tur det finns vitamin tabletter

    #543841
    malawiglenn wrote:
    2440 kcal/dag låter lite väl mycket för att du ska klara dig utan cardio, behöver du alla dom där kolhydraterna om du bara ska styrketräna?

    Kan iofs dra ner på kolhydraterna och kanske klunka lite rapsolja istället :)
    Vet att det är en svår fråga men vad är lämpligt att gå ner i vikt dom första veckorna/månaderna under en deff?

    v1 2-3kg
    v2 2-3kg
    v3 2-3kg
    v4 2-3kg
    v5+ 1kg

    Under deffen kommer jag att hålla mått på t.ex armarna som är 42cm nu, under 40cm så kommer jag typ avbryta deffen, det känns så nu men så kanske inte blir fallet, men hur mkt cm får man räkna med i förlust ( även detta en svår fråga ) :)

    #543842
    Sh0rtyyy wrote:
    Kan iofs dra ner på kolhydraterna och kanske klunka lite rapsolja istället :)
    Vet att det är en svår fråga men vad är lämpligt att gå ner i vikt dom första veckorna/månaderna under en deff?

    v1 2-3kg
    v2 2-3kg
    v3 2-3kg
    v4 2-3kg
    v5+ 1kg

    Under deffen kommer jag att hålla mått på t.ex armarna som är 42cm nu, under 40cm så kommer jag typ avbryta deffen, det känns så nu men så kanske inte blir fallet, men hur mkt cm får man räkna med i förlust ( även detta en svår fråga ) :)

    Jag skulle inte vilja gå ner 8-12 kg på 4 veckor även om det är möjligt.
    Under min förra diet tappade jag ca 1 cm runt armarna på 13 kg

    #543843
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Jag skulle inte vilja gå ner 8-12 kg på 4 veckor även om det är möjligt.
    Under min förra diet tappade jag ca 1 cm runt armarna på 13 kg

    1kg/veckan i nedgång kanske är mer lagomt?

    #543844
    Sh0rtyyy wrote:
    1kg/veckan i nedgång kanske är mer lagomt?

    Det är mycket, men helt ok.
    Sen går det fortare i början, 2-4 kg första veckan är inte omöjigt.
    Men efter 2-3 veckor brukar man hamna på 0.5-1 kg/vecka

    #543845

    okej :) men utifrån bilderna som jag länkat på första sidan, skulle ni deffat om ni såg ut som mig? eller fortsatt byggt?:)

    #543846
    Sh0rtyyy wrote:
    okej :) men utifrån bilderna som jag länkat på första sidan, skulle ni deffat om ni såg ut som mig? eller fortsatt byggt?:)

    Fortsatt bygga

    #543847
    Sh0rtyyy wrote:
    okej :) men utifrån bilderna som jag länkat på första sidan, skulle ni deffat om ni såg ut som mig? eller fortsatt byggt?:)

    Jag var vid ett liknande vägskäl och valde då att deffa. Det blev -12 kilo. Jag tyckte det var otroligt skönt att bli av med magen, sätta rejäla PB:n i chins och känna att ens relativa styrka ökade. De flesta övriga övningar stagnerade jag dock i allt eftersom kilona rasade, och det gjorde såklart gymmandet lite tråkigare. Men totalt sett kände man sig fräschare och jag tyckte att det var värt det.

    Lycka till vad du än bestämmer dig för!

    #543848
    JfaC wrote:
    Gör som du vill. Jag ska köra en 3 månaders diet snart.. Är förövrigt ett par kilo tyngre än dig. Magen börjar bli för stor och snart försvinner mitt kära 4-pack. Så det är fan dags, man vill väl se liiiiite fräshare ut till sommaren etc.

    Hade planer på att tävla, men räknade ut att jag orkar inte dra av mig typ 30kg inför en tävling.. Så ska köra en liten deff nu så får vi se vad som händer sen:emo-thumb

    jag tror det blir en 3 månaders deff, bara för att bli av med lite hull hull, sex packet är inte så viktigt :)

    #543849
    JfaC wrote:
    Gör som du vill. Jag ska köra en 3 månaders diet snart.. Är förövrigt ett par kilo tyngre än dig. Magen börjar bli för stor och snart försvinner mitt kära 4-pack. Så det är fan dags, man vill väl se liiiiite fräshare ut till sommaren etc.

    Hade planer på att tävla, men räknade ut att jag orkar inte dra av mig typ 30kg inför en tävling.. Så ska köra en liten deff nu så får vi se vad som händer sen:emo-thumb

    Hur kan du ha ett 4-pack om du är tyngre än TS som har en tunna?

    #543850

    DT-split 2 finns en flik som heter i excel dokumentet som visar olika träningsupplägg

    4-split – axlar och biceps 2/veckan, men bara en övningar vardera är det inte bättre och köra tre övningar vardera? t.ex:

    Bröst & Triceps
    Rygg & Axlar

    Bröst & Triceps
    Ben, biceps & mage

    #543851

    Tja!Såg dina bilder,tycker du ser rikigt bra ut!Och tummen upp för grym dubbel biceps bakifrån!
    Kör hårt och strikt så kommer du komma i den form du vill!

    Jag körde en redig jävla deff i höstas,gick ner från 93 till 66 på 4 månader, så man kan bara man vill!
    Och lyssna inte så mycket på folk som alldrig själva varit i form,det gjorde jag å jag såg bara ut som en tunna med sill!
    Det var när jag slutade lyssna på alla internet BB och gick in egen väg som formen komm!

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.