Deffschema

Home Forums Deff och fettminskning Deffschema

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Har nu deffat ett bra tag och vikten fortsätter neråt och undrar om ni har några synpunkter på min kost, kanske missar eller får för lite av något näringsämne.

Detta schema älskar verkligen jag, behöver aldrig laga mat och är lika gott varje gång

Kroppsfakta
    längd: 192cm
    vikt: 104kg

Mål 1
    1000g kvarg 680kcal
    680kcal

Mål 2
    500g grönsaker 150kcal
    3x125g makrill 637kcal
    787kcal

Mål 3
    500g grönsaker 150kcal
    1000g kvarg 680kcal
    830kcal

2300kcal

protein 281g
    fett 51g
    kolhydrater 153g

Kosttillskott:
    EAA FX
    Crea FX

Liiiite snålt med fett kanske?
    Vad för grönsaker äter du mest?

Milbona FTW! Eller? :p

Maod wrote:
    Liiiite snålt med fett kanske?
    Vad för grönsaker äter du mest?

Milbona FTW! Eller? :p

Fettintaget är ganska låg men kvargen innehåller rätt så mycket kolhydrater i så stora portioner, så därför blir det så lite fett för att kalori-intaget inte ska rusa iväg.

Just nu äter jag grönsaker från frysdisken.
    Sommargrönsaker: blomkål,morötter,ärter och någonting mer jag inte minns namnet på.

Tänkte snart byta till broccoli så kalori-intaget blir mindre.

Självklart blir der milbona annars blir det för dyrt:p

Knappar man in maten i hälsovakten så verkar det enda du inte når RDI på vara E-vitamin (60%). Lägg till en matsked rapsolja så får du +13 gram fett +116 kcal och når upp till RDI på E-vitaminet.

Älskar kvarg och grönsaker men hatar att laga mat, så detta vore något för mig:=) Fast i mindre portioner förstås eftersom jag är kvinna, och måste nog ligga runt 1500 cal för att få bort lite oönskat underhudsspäck….
    kan det verkligen vara så ”lätt” att deffa? Måste prövas nu inför beach 2010!

lillamissymy wrote:
    Älskar kvarg och grönsaker men hatar att laga mat, så detta vore något för mig:=) Fast i mindre portioner förstås eftersom jag är kvinna, och måste nog ligga runt 1500 cal för att få bort lite oönskat underhudsspäck….
    kan det verkligen vara så ”lätt” att deffa? Måste prövas nu inför beach 2010!

Om man bara bemödar sig att laga god mat är det alltid lätt att deffa i början.
    Det är när man börjar komma i form och hungern slår sina klor i en hela tiden som det är jobbigt.

Det är en gammal myt att man måste deffa på fullkornsris och torsk utan salt:D

Du kan deffa på pizza, dock blir ju mängden mat inte så stor då.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Det är när man börjar komma i form och hungern slår sina klor i en hela tiden som det är jobbigt.

Du kan deffa på pizza, dock blir ju mängden mat inte så stor då.

Jag tycker dock inte att jag direkt är mer hungrig på diet.. Det handlar ju vad du väljer för livsmedel. Men visst… det blir ju mindre mat.

Men ska jag vara ärlig så känner jag mig även hungrig offseason. Så det är ju inget direkt onormalt att känna att man borde äta…

Finns ju en del negativa aspekter med den enorma mängd kvarg du trycker i dig. 2kg om dagen varje dag borde resultera i att du får i dig mer kalcium än vad som anses vara hälsosamt. Lämnar exakta siffror åt andra men efter en snabb koll på google så hittar jag denna mening återkommande ett par gånger:

Quote:
    ”Vid långvarig överdosering speciellt i kombination med avsevärda mängder D-vitamin kan kalcium fällas ut i njurarna, vilket medför att njursten bildas och att förkalkningar uppstår. ”

Sen har jag för mig att King Grub postat något om ett samband mellan överdosering av kalcium och prostatacancer.

Annars så säger jag som andra, lite väl fettsnål men jag förstår dig. Så jävla skönt att bara trycka kvarg hela dagarna haha.

Andreaz Engström wrote:
    Jag tycker dock inte att jag direkt är mer hungrig på diet.. Det handlar ju vad du väljer för livsmedel. Men visst… det blir ju mindre mat.

+1

Jag äter i princip samma mat året runt, enbart mängden mat jag varierar. Samt fetare alternativ när jag inte ligger på underskott.

Vincent Qvarfordt;952003 wrote:

Så sant!
    Jag har deffat tidigare så jag vet sannerligen hur jobbigt det kan vara. Tom, trött, hungrig, kissnödig hela tiden – U name it. Jag har inte så mkt fett att ta av heller, och jag antar att det är svårare att få bort det där ”lilla sista” än om man har ett rejält lager att ta av?

Tycker dock det verkar bekvämt med ett upplägg där man slipper trycka en massa kyckligfilé och tonfisk :=). Inte minst då jag är lat i köket och hellre äter kvarg och grönsaker än att stå och laga mat i timtal…..sen är det ju hiskeligt gott dessutom!

Gustaf Lindberg wrote:
    Finns ju en del negativa aspekter med den enorma mängd kvarg du trycker i dig. 2kg om dagen varje dag borde resultera i att du får i dig mer kalcium än vad som anses vara hälsosamt. Lämnar exakta siffror åt andra men efter en snabb koll på google så hittar jag denna mening återkommande ett par gånger:

Sen har jag för mig att King Grub postat något om ett samband mellan överdosering av kalcium och prostatacancer.

Annars så säger jag som andra, lite väl fettsnål men jag förstår dig. Så jävla skönt att bara trycka kvarg hela dagarna haha.

Kvarg innehåller mycket fosfor vilket minskar upptaget av kalcium.

Och som vanligt när kalciumsnacket kommer upp får jag i vanlig ordning påpeka att det inte är helt klarlagt och finns fler teorier. Jag börjar känna mig tjatig men å andra sidan verkar det ju ALDRIG upphöra att dyka upp som en självklarhet att kalciumintaget är kopplat till ökad risk för prostatacancer.

Teorin finns som sagt men fler saker diskuteras.

vad blandar du kvarget med för att inte tröttna? :)

dilldipparn wrote:
    vad blandar du kvarget med för att inte tröttna? :)

Jag blandar med funlight, en favorit blandning är funlight appear med kanel

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.