Deffschema

Home Forums Deff och fettminskning Deffschema

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag är 19 år gammal, tjej, 167 lång och väger runt 67 kilo och ska ned till 60.

Jag har ett ganska varierande schema på mitt jobb och rör mig en del där (zoobutik).

Min dag brukar se ut så här:

Morgonpromenad:45 min
    De få dagar jag inte hinner till gymmet brukar jag jogga/gå en timme innan.

Frukost: 1 dl havegryn med 1 dl minimjölk(valio), sockerfri äppelmos samt 1 msk solroskärnor, ett äpple samt en knäckemacka med 30 gram cottage cheese(laktosfri. efter jag är laktos), gurka och en skiva 17%ig ost

Frukt

Lunch: 100 gram potatis, 120 gram kyckling/lax/tonfisk/quorn samt 200 gram grönsaker. De dagar jag INTE hinner till gymmet så skippar jag kolisarna.

Frukt

Träning

Middag: Som lunch

Jag försöker hinna med styrka 3 ggr samt cardio tre ggr, men mest fokusering har jag på cardio. Vid cardio brukar jag träna runt 60 min.

Låter detta ok?

[http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881]

okej, haha. tack. men läst igenom den, men känner mig inte mkt smartare. Haha

I korta drag så är det enklast att veta hur mycket man ungefär går ner /vecka om man väger och räknar kalorier på det man äter. Om man ligger på det rekommenderade underskottet -500 så minskar man ungefär 0.5 kg i veckan. Att äta ca 0.5-1 gram fett/kg kroppsvikt, 2 gram protein/ kg kroppsvikt, och kolhydrater för resten av kaloribudgeten sägs vara bra (olika vad som passar en själv bäst). Till en början blir det mycket räknande men det brukar bli rutin efter ett tag:) , du kommer förmodligen också märka vad din kropp svarar bra eller dåligt på av det du äter. Hoppas att du blev lite klokare nu och lycka till med deffen:) !

Razmeister899 wrote:
    I korta drag så är det enklast att veta hur mycket man ungefär går ner /vecka om man väger och räknar kalorier på det man äter. Om man ligger på det rekommenderade underskottet -500 så minskar man ungefär 0.5 kg i veckan. Att äta ca 0.5-1 gram fett/kg kroppsvikt, 2 gram protein/ kg kroppsvikt, och kolhydrater för resten av kaloribudgeten sägs vara bra (olika vad som passar en själv bäst). Till en början blir det mycket räknande men det brukar bli rutin efter ett tag:) , du kommer förmodligen också märka vad din kropp svarar bra eller dåligt på av det du äter. Hoppas att du blev lite klokare nu och lycka till med deffen:) !

Det Razmeister sade.:up:

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.