Desperat ensamstående mamma söker desperat hjälp

Home Forums Deff och fettminskning Desperat ensamstående mamma söker desperat hjälp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 53 total)
  • Author
    vildkatta wrote:
    va fan är dethär!? Kommer DU med ett så LÖJLIGT svar så ge fan!! Varför trycka ner folk som ber om hjälp och underkastar sej ER kunskap?? Tycker flera svar på det här forumet är av samma kaliber som ditt nutz (dock får man bra svar ibland – tack för det). Livet är till för att vi ska må BRA, varför då tvinga sej i saker som man inte tycker om isf. Visst man KAN däremot experimentera med tex fisk och kanske komma på att man kanske gillar vissa rätter med fisk. Och visst man kanske levt sitt liv på fel sätt pga vissa omständigheter som gjort en svag, men när man försöker ta tag i det SLUTA TRYCKA NER DE SOM BER OM HJÄLP BARA FÖR ATT DU KANSKE RÅKAT KOMMA NÅN STANS med utsidan för trycker man ner folk så har man definitivt inte kommit så långt på insidan…. *MORR* 👿

Ett tips i all vänskaplighet: Skrik inte så förbannat. Folk orkar inte lyssna.

Att ha ett helt inlägg i fet stil gör inte din ståndpunkt klarare.

Genom att äta bra mat med fibrer, fett, protein och kokhydrater kommer du att minska i vikt och lära din tjej bra, sunda vanor.

På Tasteline.com har du mängder av bra recept att frossa bland.

I början kan det vara bra för dig att väga maten så du lär om vad en ”normal” portion är. Har sett människor som ALDRIG unnar sig gosaker, vitt bröd eller läsk men ändå är överviktiga för att deras ”normalportioner” är så stora.

Jag har för mig att jag har läst att linfröolja till viss del kan ersätta fisken. Om ingen här bekräftar eller dementerar så kolla upp det.

Är du slut efter 10 min går du ut för hårt. Minska motståndet och sänk tempot. Allteftersom kan du öka lite i taget.
    Tänk på att du har en psykisk spärr som ska spräckas. Rätt som det är kommer du upptäcka att du orkar mer än vad du trodde.

Införskaffa en pulsklocka. Då kan du se om du verkligen håller på att dö eller om det ”bara” är en upplevelse pga att du är ovan att anstränga kroppen på det sättet.
    Vi orkar oftast betydligt mer än vad vi tror!

Börja inte för hårt. Börja på en nivå där du känner att nog skulle du kunna träna lite till, håll den några veckor och öka sedan lite till. Det tar tid att ändra sitt sätt att leva, ta dig den tiden!

Hitta en träning du trivs med så orkar du hålla på regelbundet.

Blir det så att du tar dig ”ett återfall” så är det inte hela världen. Det är inte vad vi gör ibland som avgör helheten. Är chokladbiten med gott samvete och återgå sedan till morötterna.
    Livet är ju trotts allt inte allt eller inget. :)

Utgå från 3 huvudmål. Behöver du äta oftare? Gör det. Behöver du inget mellis på förmiddagen men på kvällen innan läggning, lägg det så.

Att gå ner på ett sunt sätt behöver inte vara varken tråkigt eller krångligt. Men det kräver vilja.

Lycka till!

nutz wrote:
    I min mening är det sånt där joll du för dig med som stjälper. Mitt första bantartips är att sluta tjåla omkring med ursäkter – inget mer ”unnande” tre gånger om dagen och förutom extremer inga skäl till att undgå träning. Man blir fet för att man missköter sin kosthållning och i viss mån sin träning. Det heter fet och inte ”lite smårund i kanterna”.

Jag frågade vad det var för fel på fisk, inget annat.

Har jag snackat nånting om att unna??? För mej är inte att äta fel och missköta träningen INTE att unna sej nånting by the way. För mej är unna att ta hand om sej och leva så att man mår bra. Det handlar ju om att tjejen bett om hjälp/råd för att förändra och inte ett dugg om att unna sej hit och dit.. Och visst många snackar i ursäkter, men de ”ursäkterna” kan oxå vara sanna, vi vet ingenting om hennes situation och ska därför inte döma men peppa till en förändring som håller den här gången tycker jag är på sin plats och inte massa nedtryckande crapp…! Vad är det för ”joller” jag kommer med by the way? Mitt budskap är nå ditt mål men må bra under tiden, alltså du behöver inte leva på måltidsersättare och gå med kurrande mage, man kan äta MAT som är bra och nyttig och jag tycker att man ska ägna sej åt träning som man GILLAR, för att det ska bli ett bestående resultat och för att man ska orka hänga i. Va tusan livet är till för å levas å må bra, man ska inte plåga sej igenom skiten mer än nödvändigt…

vildkatta wrote:
    Har jag snackat nånting om att unna??? För mej är inte att äta fel och missköta träningen INTE att unna sej nånting by the way. För mej är unna att ta hand om sej och leva så att man mår bra. Det handlar ju om att tjejen bett om hjälp/råd för att förändra och inte ett dugg om att unna sej hit och dit.. Och visst många snackar i ursäkter, men de ”ursäkterna” kan oxå vara sanna, vi vet ingenting om hennes situation och ska därför inte döma men peppa till en förändring som håller den här gången tycker jag är på sin plats och inte massa nedtryckande crapp…! Vad är det för ”joller” jag kommer med by the way? Mitt budskap är nå ditt mål men må bra under tiden, alltså du behöver inte leva på måltidsersättare och gå med kurrande mage, man kan äta MAT som är bra och nyttig och jag tycker att man ska ägna sej åt träning som man GILLAR, för att det ska bli ett bestående resultat och för att man ska orka hänga i. Va tusan livet är till för å levas å må bra, man ska inte plåga sej igenom skiten mer än nödvändigt…

You go girl!
    Jag backar upp dig på de du skriver. Du skriver riktigt vettigt och bra det enda du borde ändra på är kommentarerna som ”åh vad flummigt det blev” när det du skriver är toppen :up:

Nickiz wrote:
    You go girl!
    Jag backar upp dig på de du skriver. Du skriver riktigt vettigt och bra det enda du borde ändra på är kommentarerna som ”åh vad flummigt det blev” när det du skriver är toppen :up:

:happy: Tack!! Mjo, ska nog sluta skriva att allt jag skriver e flumm Cool bild på dej förresten! :emo-thumb

Hedvig wrote:
    Införskaffa en pulsklocka. Då kan du se om du verkligen håller på att dö eller om det ”bara” är en upplevelse pga att du är ovan att anstränga kroppen på det sättet.

Det ska ju vara bra jäkla hård cardio för att man ska vara på väg att dö på riktigt. Så hårt skulle jag aldrig pressa mig. Sen tror jag inte att hon menar faktiskt hjärt+hjärndöd, utan mer ett uttryck för att hon är trött.

Men du har rätt, om hon är i riskzonen när hon kör cardio så är nog en pulsklocka rätt sak att investera i.

Eftersom trådskaparen har runt 20 pannor att gå ner så ser jag inte poängen med att vara så jävla moderat i sitt dietande.

Satsa på en hård diet istället. Gå ner fort istället för att gå och halvfjösa under en längre tid.

När man är nöjd med vikten kan man satsa på att hålla vikten istället, vilket är bra mycket mer bekvämt än att hela tiden ligga på underskott = högre livskvalitet, mer flexibilitet med kosten, osv.

Få skiten överstökad någon gång istället för en evighetslång ”moderat” diet, är mitt tips.

Basera kosten på magert kött och grönsaker i stora mängder = stor mättnad, snabb viktnedgång.

Man behöver inte torska på ätstörningar bara för att man är strikt med kosten under en period.

vildkatta wrote:
    va fan är dethär!? Kommer DU med ett så LÖJLIGT svar så ge fan!! Varför trycka ner folk som ber om hjälp och underkastar sej ER kunskap?? Tycker flera svar på det här forumet är av samma kaliber som ditt nutz (dock får man bra svar ibland – tack för det). Livet är till för att vi ska må BRA, varför då tvinga sej i saker som man inte tycker om isf. Visst man KAN däremot experimentera med tex fisk och kanske komma på att man kanske gillar vissa rätter med fisk. Och visst man kanske levt sitt liv på fel sätt pga vissa omständigheter som gjort en svag, men när man försöker ta tag i det SLUTA TRYCKA NER DE SOM BER OM HJÄLP BARA FÖR ATT DU KANSKE RÅKAT KOMMA NÅN STANS med utsidan för trycker man ner folk så har man definitivt inte kommit så långt på insidan…. *MORR* 👿

Pms? eller har du bara missat frukosten.. komigen nu chilla lite..

Jarp wrote:
    Det ska ju vara bra jäkla hård cardio för att man ska vara på väg att dö på riktigt. Så hårt skulle jag aldrig pressa mig. Sen tror jag inte att hon menar faktiskt hjärt+hjärndöd, utan mer ett uttryck för att hon är trött.

Men du har rätt, om hon är i riskzonen när hon kör cardio så är nog en pulsklocka rätt sak att investera i.

Jag vet precis vad hon menade och jag menar samma sak men uttryckte mig uppenbarligen för otydligt. :)

Med pulsklockan ser du om du ligger på en för hög ansträngningsnivå eller om du ”bara” upplever att du gör det utifrån den kondition du har.

Lambii wrote:
    Pms? eller har du bara missat frukosten.. komigen nu chilla lite..

Näe, varken nån av de båda för tillfället. MEN jag tänker ALDRIG stå breve å hålla käften när jag tycker nån behandlar nån annan felaktigt…

Hedvig wrote:
    Jag vet precis vad hon menade och jag menar samma sak men uttryckte mig uppenbarligen för otydligt. :)

Med pulsklockan ser du om du ligger på en för hög ansträngningsnivå eller om du ”bara” upplever att du gör det utifrån den kondition du har.

Nej då, du var inte otydlig. Det är bara jag som har en väldigt skev uppfattning om humor.

Jarp wrote:
    Nej då, du var inte otydlig. Det är bara jag som har en väldigt skev uppfattning om humor.

HAHAHAHAHA, det blir alltid fel sånt dära när det skrivs… Så roligt med skrivkonflikter… :p

nutz wrote:
    Du kan ju börja med att lägga alla löjliga ursäkter på hyllan.

Vad fan är det för fel på fisk?

är allergisk godkänd ”ursäkt”? ;)

Tack för era tips och pepping återigen…och Hedvig det där med pulsklocka kanske inte är så tokigt iaf :)

vildkatta wrote:
    Jag har bara en dagboksblogg där jag inte skriver nått om träningen/kosten så den är nog inte så intressant.. Men maila mej gärna om du vill (skimmran@hotmail.com). Direkt efter träningen är det nog bra om du lägger på lite så att kroppen får återhämta sej ordentligt (då tar kroppen energin till uppbyggnad så att den inte bryts ner, kroppen behöver då PROTEIN, kolhydrater och fett), kanske en proteindryck och två bananer, eller två bananer och en burk lättkesella (smaksatt med funligt kanske). Jag brukar oxå äta ett riktigt mål mat ca två timmar efter träningen vilket gör susen

Sedan tror jag det är bra om man äter så ”normal mat” som möjligt för både kropp, psyke och plånbok :emo-thumb OCH inte att förglömma, jag tycker det är så mycket yta i det samhälle vi lever i och särskillt för tjejer som blir påverkade väldigt tidigt (när jag jobbade på dagis var det fem-sexåringar som bantade – SJUKT!) så jag tänker på din dotter oxå, att det även är bra för henne att ha en mamma som äter normal mat och går ner på ett sunt sätt och är en BRA och sund förebild för henne vilket helt säkert kommer underlätta hennes syn på sin kropp i framtiden. Att inte projicera så mycket av vår ”viktnojja” på våra barn är viktigt tror jag – det får de enda utifrån, och med tanke på alla ätstörningar som ökar med stormsteg måste fokuset ligga i att MÅ BRA, vara nöjd och trygg och förändra för sin egens hälsas skull och inte pga ideal och i barns ögon är det svårt att separera dessa saker tror jag.. *flumm igen* :(

Fisk är toppen men man kan klara sej utan ju, ägg är toppen, fågel, räkor/skaldjur (eller är det för fisklikt?).. Bara fantasin sätter gränserna – se bara länken till recepten man kan dieta sej smal med pizza och chokladbollar – gjorda på nyttigt sätt

Någonting jag nyligen lärt mej (och det är första gången som allt verkligen funkar nu för mej) det är just vikten i att må bra under tiden Träningen ska vara rolig, det ska inte bara vara målbilden (även om den är viktig) som lockar det ska även vara vägen dit. Och din dotter kan vara med (till viss del) gör roliga saker ihop på helgerna – gå å bada, gå på laserdoome, va ute å cykla, dansa.. Rörelse behöver inte BARA vara svettiga pass i gymmet – hur roliga de än må vara – aktiv fritid gör mycket för figuren och sinnet oxå..

Uh nu får det räcka, nu lämnar jag över tråden men du har min mail om du vill fortsätta språkas ;)

Och jag tror att du har förstått vad jag är ute efter..just det där med sund inställning eftersom min lilla tjej inte är så liten längre..och dom har ju en ”radar” som är mer känslig än ett ryskt spionfartygs..så vill jag just att det ska vara ”sunt” att må bra..vill för allt i världen INTE ge henne någon jobbig ryggsäck med utseende fixering och osund a diet/träningsmetod..tack igen

Eftersom jag inte är så bra på att laga mat..så har jag bara laga det vanligaste och varit noga med grönsaker etc just för lill tjejen…därför frågade jag lite allmänt om måltider också så den länken du skickade var ju kanon

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.