Home › Forums › Deff och fettminskning › Destillerat vatten… vart köper ni?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 november, 2007 at 17:56 #83915Anonym anvandareMember25 november, 2007 at 18:21 #823150Anonym anvandareMember
Närmaste bensinmack Batterivatten står det ofta på dunkarna… Säg för fan inte vad du ska ha det till bara Haha
25 november, 2007 at 23:31 #823151Anonym anvandareMemberJa för fasen Har aldrig hört någon som klagar på Biltemas grejer
25 november, 2007 at 23:41 #823152Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Ja för fasen Har aldrig hört någon som klagar på Biltemas grejer25 november, 2007 at 23:46 #823153Anonym anvandareMemberMATTI wrote:”Biltema har för närvarande en genomsnittlig reklamationsprocent understigande 0,6 %. Detta är en mycket bra nivå men är fortfarande en liten bit från målet.”
Taget från [http://www.biltema.se/]
De har även tio års garanti på alla deras ”dyrare” produkter. Då menar jag inte dyra som i stor summa pengar utan dyra som i de verktyg som kostr lite mer än de man köper som man bara skall använda en gång.
25 november, 2007 at 23:52 #823154Anonym anvandareMemberborde kännas konstigt dricka vatten från biltema haha
26 november, 2007 at 10:29 #823155Anonym anvandareMemberThomas.B wrote:Jo det vet jag, men tänkte att till bilen kanske inte är lika höga krav som tillverkningen till t.ex apoteket. Dock är det ju rätt små mängder där.Då kan man ju knata in till biltema och köpa på sig lite 5 liters dunkar
Kan inte tänka mig att det skulle spela någon avgörande roll om det nu skulle finnas en extremt låg mängd joner i batterivattnet. Men vill du vara säker på att ha helt jonfritt vatten kan du ju fråga labservice på närmsta högskola med kemiutbildning om du kan få köpa MQ vatten.
26 november, 2007 at 13:43 #823156Anonym anvandareMemberKanske är en dum fråga, men vad ska du ha destillerat vatten till?
(Jag har det till att spraya krukväxter med ibland, för att inte få kalklager på allting, men jag gissar på att du har något annat i åtanke.)
26 november, 2007 at 14:43 #823157Anonym anvandareMemberThomas är kräsen vanligt vatten duger inte att dricka för han 😀
Pjotr wrote:Kanske är en dum fråga, men vad ska du ha destillerat vatten till?(Jag har det till att spraya krukväxter med ibland, för att inte få kalklager på allting, men jag gissar på att du har något annat i åtanke.)
26 november, 2007 at 16:15 #823158Anonym anvandareMemberPjotr wrote:Kanske är en dum fråga, men vad ska du ha destillerat vatten till?(Jag har det till att spraya krukväxter med ibland, för att inte få kalklager på allting, men jag gissar på att du har något annat i åtanke.)
Det är för att inte förkalka halsen – och därmed påverka syreupptagningen under den fria poseringen!
28 november, 2007 at 07:50 #823159Anonym anvandareMemberÄr det nyttigt att dricka destvatten?
28 november, 2007 at 12:56 #823160Anonym anvandareMemberDesdichado wrote:Är det nyttigt att dricka destvatten?Nej, som ersättning för vanligt vatten är det verkligen inte nyttigt! Att laborera med elektrolytballansen är knappast något man kan kalla för hälsosamt. Vet man inte vad man gör kan det vara direkt farligt
28 november, 2007 at 14:20 #823161Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Det är för att inte förkalka halsen – och därmed påverka syreupptagningen under den fria poseringen!Hur stor blir skillnaden, och varför är det viktigt med högre syreupptagning under fri posering?
28 november, 2007 at 14:43 #823162Anonym anvandareMemberJarp wrote:Hur stor blir skillnaden, och varför är det viktigt med högre syreupptagning under fri posering?Man använder destillerat vatten under salttömmningen just för att det inte innhåller några salter jämfört med vanligt kranvatten som innehåller mineraler.
28 november, 2007 at 14:59 #823163Anonym anvandareMemberKan inte vara många små mikro delar salt i vanligt kranvatten
Samir wrote:Man använder destillerat vatten under salttömmningen just för att det inte innhåller några salter jämfört med vanligt kranvatten som innehåller mineraler. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.