Home › Forums › Deff och fettminskning › Destillerat vatten… vart köper ni?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 november, 2007 at 15:08 #823164Anonym anvandareMemberMartin.P wrote:Kan inte vara många små mikro delar salt i vanligt kranvatten
Nej det tror jag absolut inte.
Jag har aldrig använt destilerat vatten.Folk fortsätter ju driva i trådan bara och folk går ju på skitsnacket.
Men jag antar att det är salttömmningen det används till28 november, 2007 at 15:11 #823165Anonym anvandareMemberPetter__Jonsson wrote:Nej, som ersättning för vanligt vatten är det verkligen inte nyttigt! Att laborera med elektrolytballansen är knappast något man kan kalla för hälsosamt. Vet man inte vad man gör kan det vara direkt farligtBlir det mindre farligt om man vet vad man gör :whistle:
Jag menar kör man ut för ett stup utan att veta om det dör du garanterat. Troligvis så även om du vet om att du gör detNu tror jag visserligen inte att någon här kommer köpa destillerat vatten och ersätta kranvatten med utan det är väl tänkt som vätska under salttömmningen.
Även om man nu hade ersatt vanligt kranvatten med destillerat vatten så är det väl inte så att folk baserar sitt elektrolytintag på kranvatten.
28 november, 2007 at 18:28 #823166Anonym anvandareMemberThomas tar sin Luciapokal väldigt seriöst
Har dig som etta i din klass nu så du vet.29 november, 2007 at 14:10 #823167Anonym anvandareMemberSamir wrote:Blir det mindre farligt om man vet vad man gör :whistle:
Jag menar kör man ut för ett stup utan att veta om det dör du garanterat. Troligvis så även om du vet om att du gör detNu tror jag visserligen inte att någon här kommer köpa destillerat vatten och ersätta kranvatten med utan det är väl tänkt som vätska under salttömmningen.
Även om man nu hade ersatt vanligt kranvatten med destillerat vatten så är det väl inte så att folk baserar sitt elektrolytintag på kranvatten.
Självklart så är det farligt i vilket fall som helst att laborera med vätskeballansen, men känner man sin kropp och är lite påläst om var gränsen går löper man mindre risk än någon som försöker laborera på egen hand. I strävan efter att få minskat vätskeåtertag i njure kan K+/Na+-pumpen påverkas m m. Tex Hypoatraemia (för lågt natriuminnehåll i blodet, plasmakoncentrationen understiger 135 mmol/L) är ett tillstånd man bör undvika att befinna sig i under lägre tid.
Att ersätta allt vatten med destillerat vatten vore helt klart en fara då vatten är en viktig källa till elektrolyter även om den inte är den enda så är det nog den vitigaste.
29 november, 2007 at 15:15 #823168Anonym anvandareMemberJarp wrote:Hur stor blir skillnaden, och varför är det viktigt med högre syreupptagning under fri posering?Sorry. Var på spex-humör när jag skrev det
29 november, 2007 at 18:48 #823169Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Sorry. Var på spex-humör när jag skrev detJaså… Bodybuildinghumor? Härligt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.