Destillerat vatten… vart köper ni?

Home Forums Deff och fettminskning Destillerat vatten… vart köper ni?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Martin.P wrote:
    Kan inte vara många små mikro delar salt i vanligt kranvatten

Nej det tror jag absolut inte.
    Jag har aldrig använt destilerat vatten.

Folk fortsätter ju driva i trådan bara och folk går ju på skitsnacket.
    Men jag antar att det är salttömmningen det används till

Petter__Jonsson wrote:
    Nej, som ersättning för vanligt vatten är det verkligen inte nyttigt! Att laborera med elektrolytballansen är knappast något man kan kalla för hälsosamt. Vet man inte vad man gör kan det vara direkt farligt

Blir det mindre farligt om man vet vad man gör :whistle:
    Jag menar kör man ut för ett stup utan att veta om det dör du garanterat. Troligvis så även om du vet om att du gör det =)

Nu tror jag visserligen inte att någon här kommer köpa destillerat vatten och ersätta kranvatten med utan det är väl tänkt som vätska under salttömmningen.

Även om man nu hade ersatt vanligt kranvatten med destillerat vatten så är det väl inte så att folk baserar sitt elektrolytintag på kranvatten.

Thomas tar sin Luciapokal väldigt seriöst :D
    Har dig som etta i din klass nu så du vet. ;)

Samir wrote:
    Blir det mindre farligt om man vet vad man gör :whistle:
    Jag menar kör man ut för ett stup utan att veta om det dör du garanterat. Troligvis så även om du vet om att du gör det =)

Nu tror jag visserligen inte att någon här kommer köpa destillerat vatten och ersätta kranvatten med utan det är väl tänkt som vätska under salttömmningen.

Även om man nu hade ersatt vanligt kranvatten med destillerat vatten så är det väl inte så att folk baserar sitt elektrolytintag på kranvatten.

Självklart så är det farligt i vilket fall som helst att laborera med vätskeballansen, men känner man sin kropp och är lite påläst om var gränsen går löper man mindre risk än någon som försöker laborera på egen hand. I strävan efter att få minskat vätskeåtertag i njure kan K+/Na+-pumpen påverkas m m. Tex Hypoatraemia (för lågt natriuminnehåll i blodet, plasmakoncentrationen understiger 135 mmol/L) är ett tillstånd man bör undvika att befinna sig i under lägre tid.

Att ersätta allt vatten med destillerat vatten vore helt klart en fara då vatten är en viktig källa till elektrolyter även om den inte är den enda så är det nog den vitigaste.

Jarp wrote:
    Hur stor blir skillnaden, och varför är det viktigt med högre syreupptagning under fri posering?

Sorry. Var på spex-humör när jag skrev det :D

Calle Sirén wrote:
    Sorry. Var på spex-humör när jag skrev det :D

Jaså… Bodybuildinghumor? Härligt.

:D

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.