Det är ett helvete att bygga muskler som ex. fet..

Home Forums Deff och fettminskning Det är ett helvete att bygga muskler som ex. fet..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 78 total)
  • Author
    hejsvejs55 wrote:
    Haha snake nu får du allt ge dig. Finns många undantag. Det finns Buggswatch (tror jag den heter) som dem visade på amerikanska tv prog ” The doctors ” på tv4 dagligen.

Där hade dem ett inslag om en elektrisk puls,kroppstemperatur osv osv, räknare som visar den -korrekta- siffran i KCAL du förbrännt under loppet av dagen, även vid styrketräning och HIIT, låg-intensivt osv.

Har du inte tillgång till den produkten som ligger en bit över 8 000 kr, så är det nästan omöjligt att räkna ett -exakt- energiöverskott / underskott.
    Därav förlitar du dig på en teoretisk siffra ist för praktiken. Aldrig hört frasen ” lyssna på din kropp ? ” Hazeblazer har uppskattningsvis inte lagt märke till fett uppgång. Antagligen måste han gjort bulken helt korrekt därav.

Fokusera på helheten som hazeblazer & jag. Inte nöta teorier då de flesta är bs

Ska jag behöva posta facepalm-bilden igen? Vad yrar du om egentligen? Vad har det du skrev med något att göra som skrivits i tråden, och vilka teorier är det som är BS?

Ibland undrar jag om du bara är ett dåligt och dumt troll.

Har en fråga: Det är ju svårare att bygga muskler å ändå inte lägga på sig så mkt fett , om man jämför om man var smal , och ändå om man är så smal så spelar den ingen roll för att man har varit tjock engång, min fråga är om nån har bulkat upp sig under nåra månader och sen inte varit tjock men ändå lite mullig och deffar ner sig kommer det då vara svårt för den personen också? eller gäller det bara personer som har varit överviktiga rätt länge?

”Lite mullig” under en kortare tid är absolut inte lika negativt som att ha varit rejält fet under lång tid.

Alltid lika kul att läsa eddies texter, han annvänder sånna ord som får en att känna sig som en 9 åring som fick ig på svenska provet, men rätt har han dock, efter att man suttit och knagt på texten i nån halvtimme.

hejsvejs55 wrote:
    Nej det har du inte. Du är inget undantag för de termodynamiska lagarna, även om du säkert gärna vill tro det.

Haha snake nu får du allt ge dig. Finns många undantag. Det finns Buggswatch (tror jag den heter) som dem visade på amerikanska tv prog ” The doctors ” på tv4 dagligen.

Där hade dem ett inslag om en elektrisk puls,kroppstemperatur osv osv, räknare som visar den -korrekta- siffran i KCAL du förbrännt under loppet av dagen, även vid styrketräning och HIIT, låg-intensivt osv.

Har du inte tillgång till den produkten som ligger en bit över 8 000 kr, så är det nästan omöjligt att räkna ett -exakt- energiöverskott / underskott.
    Därav förlitar du dig på en teoretisk siffra ist för praktiken. Aldrig hört frasen ” lyssna på din kropp ? ” Hazeblazer har uppskattningsvis inte lagt märke till fett uppgång. Antagligen måste han gjort bulken helt korrekt därav.

Fokusera på helheten som hazeblazer & jag. Inte nöta teorier då de flesta är bs[/QUOTE]

De mätare du pratar om är inte alls särskilt exakta, den enda helt säkra metoden är såvitt jag vet dubbelmärkt vatten. De olika formler som finns för att beräkna kaloribehov/förbrukning är trubbiga instrument men de har sina användningsområden. Att lyssna på kroppen hör väl knappast in i sammanhanget?

King Grub wrote:
    ”Lite mullig” under en kortare tid är absolut inte lika negativt som att ha varit rejält fet under lång tid.

Skulle du kunna precisera ”lite mullig” och ”kortare tid”? Kul att veta. :p

Nej. Det här inte exakta gramsiffror och exakta månadsangivelser som gäller oavsett gener och status. Något som är en livslång katastrof för någon med dåliga gener, kanske inte påverkar en person med bra gener på sikt överhuvudtaget.

King Grub wrote:
    Nej. Det här inte exakta gramsiffror och exakta månadsangivelser som gäller oavsett gener och status. Något som är en livslång katastrof för någon med dåliga gener, kanske inte påverkar en person med bra gener på sikt överhuvudtaget.

Tack för förklaringen. :)

Lägg inte ner för mycket energi på att filosofera kring hur/om körd du är bara för att du var överviktig innan. Då blir det en självuppfyllande profetia.

Grandmaster wrote:
    Lägg inte ner för mycket energi på att filosofera kring hur/om körd du är bara för att du var överviktig innan. Då blir det en självuppfyllande profetia.

+1

Känns som många bestämmr sig på förhand. Om inte annat är det ju ett bra sätt att kunna slarva med träningen och skylla på ”Jag var ju fet förut så mig är det kört för!”. Lite samma princip som när fenomenet om non-responders dyker upp för diskussion, plötsligt är halva forumen non-responders.

Grandmaster wrote:

Jag var mest bara nyfiken hur stor inverkan det hade, det kommer inte påverka mig något. Har jag bestämt mig för något så ger jag inte upp förrens jag är där.

Det största problemet man har som ex-fetto, enligt mina egna upplevelser, är att det är mer noggrant med storleken på energiöverskott. Alla blir tjocka av att äta för mycket, men som tidigare överviktig går det helt enkelt snuskigt mycket fortare.

nutz wrote:
    Det största problemet man har som ex-fetto, enligt mina egna upplevelser, är att det är mer noggrant med storleken på energiöverskott. Alla blir tjocka av att äta för mycket, men som tidigare överviktig går det helt enkelt snuskigt mycket fortare.

Det största problemet är snarare att man har en ganska stor aptit. Det är mer noggrannt med vad man stoppar i sig och fokus bör alltid ligga på en kosthållning som maximerar mättnaden. Mycket protein och grönsaker, även vid bulk. En paleolitisk kosthållning a la IF, med mjölkprodukter, och begränsat användande av stärkelserika livsmedel, är en fungerande lösning för många inkl mig.

Grandmaster wrote:
    Det största problemet är snarare att man har en ganska stor aptit. Det är mer noggrannt med vad man stoppar i sig och fokus bör alltid ligga på en kosthållning som maximerar mättnaden. Mycket protein och grönsaker, även vid bulk. En paleolitisk kosthållning a la IF, med mjölkprodukter, och begränsat användande av stärkelserika livsmedel, är en fungerande lösning för många inkl mig.

Tänk, det låter nästan som att du försöker beskriva innehållet i en populär kosthållning utan att använda dig av det ordet… ;-)

Men det är okej. Jag håller helt och hållet med dig om dina observationer.

mikaelj wrote:
    Tänk, det låter nästan som att du försöker beskriva innehållet i en populär kosthållning utan att använda dig av det ordet… ;-)

Men det är okej. Jag håller helt och hållet med dig om dina observationer.

Vilken ”populär” kosthållning skulle det vara?

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 78 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.