Det är ett helvete att bygga muskler som ex. fet..

Home Forums Deff och fettminskning Det är ett helvete att bygga muskler som ex. fet..

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 76 through 78 (of 78 total)
  • Author
    Eddie Vedder wrote:
    Om folk laborerade mindre, släppte övertron på att alla är ”såååå unika” och helt enkelt satsade på KISS med rejäl vilja, tålamod och engagemang skulle betydigt fler utvecklas.

Kan bara hålla med.

När jag ändå har dig på tråden Eddie och ämnet är något relaterat till deff, vad är er inställning till intervallträning (motionscykel) kontra vanlig hederlig power-walk?

mkorner wrote:
    När jag ändå har dig på tråden Eddie och ämnet är något relaterat till deff, vad är er inställning till intervallträning (motionscykel) kontra vanlig hederlig power-walk?

Det ger bättre kondition och det känns inte orimligt att korta högintensiva konditionspass dessutom är bättre för att bibehålla muskelmassan under deff. Särskilt på cykel just.

Tuffa intervaller på stationär cykel och powerwalks tror jag är bättre ur den synvinkeln både för konditionen och kroppsformen även om de båda förbrukar lika mycket kcal. Kanske bara mätbar skillnad och inte direkt märkbar men ändå.:)

Kör du på cykel är det ju dessutom inte alls lika slitsamt på knän, smalben, höfter o.s.v. som om du kört stenhårda löppass.

Något som man bör tänka på, angående högintensiv kondisträning under diet, är att det kan slå tillbaka rätt hårt om man inte håller koll på återhämtningen. Om det har för stor inverkan på återhämtningen så kommer styrketräningen med stor sannolikhet bli lidande -> man kommer tappa intensitet -> muskelförlusten kommer som ett brev på posten.

Viewing 3 posts - 76 through 78 (of 78 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.