Home › Forums › Deff och fettminskning › det termogena dieten + intervall träning?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 december, 2008 at 21:43 #66807Anonym anvandareMember10 december, 2008 at 21:43 #471985Anonym anvandareMember
tjena
hur kombinerar man den termogena dieten med intervall träning?
tänkte på den låga kolhydratsnivån i dieten och kolhydratsintag i samband med intervallträningen11 december, 2008 at 00:07 #471986Anonym anvandareMemberDet gör man helst inte.
Alternativt, utför dem i samband med träning (efter styrketräning) och ät lite extra kolhydrater innan/efter.
11 december, 2008 at 07:48 #471987Anonym anvandareMemberVad består din intervallträning av först och främst?
Oftast är det ju bara frågan om en bortförklaring för att slippa träna ordentlig konditionsträning. ”Jag kör HIIT” och så sitter man 15 minuter på en cykel där ansträngningsvnivån är hög men mest p.g.a. dålig kondition.
Jag säger inte att det här gäller dig men oftast när många hobbybyggare pratar om sin intervallträning så är det egentligen bara en fråga om att ta i tills man blir trött (vilket sker på direkten) och då direkt stanna. Men ”HIIT” låter ju coolare än att erkänna sanningen, d.v.s. ”jag tar i tills jag blir trött och då slutar jag omedelbart”.
14 december, 2008 at 22:26 #471988Anonym anvandareMemberLånar tråden lite.
Vad tror herr Grandmaster om att kombinera fotboll med Den Termogena Dieten?
Fotboll är ju i mångt och mycket intervallöpning.Provade på DTD i 4 veckor och gick ner 8 kg. Men med tre fotbollsträningar och två gympss per vecka försvinner väl lite poängen, med tanke på att jag i sex av sju dagar åt 100 gram kolhydrater i samband med träning.
Är ju dessutom lite orolig att för stor del av viktförlusten bestod av muskler.
15 december, 2008 at 02:38 #471989Anonym anvandareMemberLåter rent spontant som en ganska usel idé, alternativt att du experiementerar med att lägga in kolhydrater innan och efter träning. Eller helt enkelt äter en någorlunda kolhydratrik kost på dagar du har fotbollsträning och kör DTD på gym och vilodagar. Är ju inte svårt att skapa ett hyfsat underskott utan DTD om du har fotbollsträning några dagar i veckan.
18 december, 2008 at 11:52 #471990Anonym anvandareMemberHur funkar periodisk fasta och konditionsträning? Kan man förbättra/bibehålla sin kondition med ett underskott, men man kör med periodisk fasta?
18 december, 2008 at 12:02 #471991Anonym anvandareMembertorkel wrote:Hur funkar periodisk fasta och konditionsträning? Kan man förbättra/bibehålla sin kondition med ett underskott, men man kör med periodisk fasta?Givetvis kan man det.
Energibalansen påverkar inte lungkapaciteten.18 december, 2008 at 12:08 #471992Anonym anvandareMembertorkel wrote:Hur funkar periodisk fasta och konditionsträning? Kan man förbättra/bibehålla sin kondition med ett underskott, men man kör med periodisk fasta?Är man fet kommer viktminskningen bara påverka ens prestationsförmåga positivt när det gäller uthållighetsträning.
Att springa med en kropp på 100kg innebär sämre förutsättningar än att springa med en kropp på 90kg. Och sålänge man inte bryter ner kroppen med på tok för lågt energiintag kan man utan tvekan öka konditionen som bara den samtidigt som man går ner i vikt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.