Diet inför FF08 påbörjad!!

Home Forums Deff och fettminskning Diet inför FF08 påbörjad!!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Jaha gott folk!! då har min diet till fitnessfestivalen i år börjat!!. Skulle egentligen börjat 1 maj men jag kände att jag inte orkar att vänta, så idag startade jag. För er som kommer ihåg mitt tappra försök till att komma upp på schenen förra året vet att det inte gick så bra men nu har jag helt bytt taktik när det gäller kosten. Kommer att vara endast min egen coatch och kostrådgivare (kostrådgivare är jag ju redan:| ). Dock kommer jag ha världens bästa tjejkompis och tävlingspartner till min hjälp nämligen Madde bengtsson som även hon kommer tävla samma längdklass och samma tävling så vi kommer stötta varandra i vått och tort (visst madde?).

Vissa förberedelser är redan klara dvs:
    Hotell
    sömmerska
    team
    licens
    lite pärlor
    skor
    svart dräkt

Kosten kommer vara (kommer dra ifrån eller lägga till om min vikt står still ):

Frukost:
    Banan 1 st 105g
    Havregrynsgröt 1 port 100g
    Krossat linfrö 9g
    Minimjölk 140g
    Protein

Mellanmål:
    Proteindrink 0,5
    Minimjölk 100g
    0,5 äpple

Lunch:
    Köttfärs 10% 150g
    Ris 102g
    Grönsaker 100g

Mellanmål:
    Lättkesella 250g
    Fun light

Middag:
    Kycklingfile 125g
    Ris 102g
    Broccoli 150g

Efter träning:
    1 proteindrink
    Minimjölk 160g
    Riskakor 6,5 26g

Kvällsmål:
    3 äggvitor 11g

Kcal: 1978
    Protein: 163,4 34E%
    Fett: 25,5 11E%
    Kolhydrater: 267,7 55E%

Så nu återstår bara alla andra tusen saker haha. För er som vill följa mig så finns jag på min blogg [www.metrobloggen.se/fitnesselinor] och ni är sååå välkommna.

Härmed förklarar jag diet 2008 påbörjad!!:P

Lycka till med allt slit! :up:

Säger detsamma – Lycka till!
    Blir nog jobbigt, men kämpa på så ska det nog gå bra.

Jo det kommer bli jobbigt det kan jag verkligen lova, det är svårt att till 100% motivera sig när man vet att man har lååååångt till målet dvs ca 8 månader. Jag kommer dock att börja långsamt (det är svårt när man vill se ig heldeffad redan samma dag man börjar:o ). Jag kommer dock att försöka tänka på annat än just dieten mellan varven och försöka vara så normal i mitt liv som möjligt för att liksom avbelasta. Vi får väll se hur det går :)

Det jag reagerade på var att du kör mer kolhydrater än protein, proteinet brukar ju vara det man vill köra högt.
    Oh just det, vad väger du nu ? vad tror du att du kommer väga in på ?
    Lycka till!

Intressant. Stort lycka till, tjejen.

Jo det stämmer men eftersom jag en lång dietperiod framför mig så tycker jag endå det är viktigt att ha ordentligt med kolhydrater så man orkar leva, detta kommer jag dra ner på och ev öka någon annanstans tex fett eller protein men just nu känns det som att det behövs:).

Nu väger jag…håll i dig…..63kg på mina 158 cm 😮 . Jag tror att jag kommer väga in på ca 48-50 när jag är klar men som sagt jag har ingen aning det är det jag tippar på iallafall…:)

Richard B wrote:
    Det jag reagerade på var att du kör mer kolhydrater än protein, proteinet brukar ju vara det man vill köra högt.
    Oh just det, vad väger du nu ? vad tror du att du kommer väga in på ?
    Lycka till!

Tack så jättemycket!! kör hårt!!

Jon Larsson wrote:
    Intressant. Stort lycka till, tjejen.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.