Diet utan resultat…tips?

Home Forums Deff och fettminskning Diet utan resultat…tips?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 44 total)
  • Author
    Tyskn wrote:
    Om det känns såpass bra så tycker jag du kan testa att äta ännu mindre.

Min åsikt är också att just hålla koll på att man får tillräckligt mycket protein ca. 2-3g/kg kroppsvikt och därutöver lägga makrofördelningen som man känner för själv.

varför är det så viktigt att få i sig protein när man ska ligga på kaloriunderskott? Jag menar, det handlar väl bara om att just få i sig mindre kalorier, och utöver det om det varesig är kolhydrater/fett/protein så spelar det väl inte så större roll? (nu pratar jag inom rimliga gränser, inte ENBART fett t.ex.)

clappen wrote:
    varför är det så viktigt att få i sig protein när man ska ligga på kaloriunderskott? Jag menar, det handlar väl bara om att just få i sig mindre kalorier, och utöver det om det varesig är kolhydrater/fett/protein så spelar det väl inte så större roll? (nu pratar jag inom rimliga gränser, inte ENBART fett t.ex.)

Mer protein = mindre chans att tappa muskler.

nutz wrote:
    Är det ingen som reagerar på att människan försöker tappa vikt över huvudtaget?

Inte vår ensak om hon vill se ut som Paris Hilton.

Om jag vore du skulle jag sikta på energibalans + ett modererat kcal överskott.

Du har i mina ögon en fullt godtagbar form och behöver inte deffa.

Fokusera hellre på god teknik i gymmet och progression i träningen.

… Så kan du dieta ner dig något kilo (om du nu så önskar) till nästa sommar, exempelvis. Då har du förmodligen en ännu snyggare slutprodukt att vänta än att skala av det yttersta lilla fett som finns på din kropp nu.

pieceofme wrote:
    Om jag vore du skulle jag sikta på energibalans + ett modererat kcal överskott.

:|

Det är ju två önskningar på en gång.

Det går ju faktiskt inte.

nutz wrote:
    Är det ingen som reagerar på att människan försöker tappa vikt över huvudtaget?

Jo

AnnelieL wrote:
    Precis, få bort lite fett. Inte göra någon stor viktminskning men få bort det överflödiga och sen jobba fram lite muskler.

Jag vet att alla säger att du har en fin kropp och det har du men särskilt mycket muskler har du inte. Så jag har svårt att se vad en diet skulle få fram för muskler annat än att du ser undernärd ut.

Jag skulle göra som pieceofme säger. Lägg dig på energibalans ev litet + och jobba hårt på gymmet och börja med att bygga lite muskler först.

Ja, men faktiskt. Tjejen håller en alldeles lagom form och det lär INTE bli bättre av att bli tanigare.

Jag skulle nog rekommendera att småäta lite varje timme för annars så hamnar kroppen i ett nedbrytande tillstånd och äter på musklerna istället för fettet. Sen måste du tänka på hur du tränar ochså. Om vi säger att du springer på löpbandet springer du på samma nivå hela tiden då? Prova att höja svårighetsgraden varje eller varannan minut från lätt till svår till medel etc etc, Då bränner du effektivast fett. Det är bra att variera din träning mycket och
    prova olika grejer.

clappen wrote:

Henke svarade redan på det. Du har rätt i att ett kaloriunderskott är det viktigaste för att tappa vikt, men om vill ”deffa” vilket beskrivs i forumavdelningen som ”Genomförande och optimerande av fettförlust med bibehållen muskelmassa.”, så är det viktigt att hålla ett tillräckligt högt proteinintag för att inte tappa för mycket muskelmassa. Dessutom ger protein en bättre mättnadskännsla än både kolhydrater och fett.

pieceofme wrote:
    Om jag vore du…

Du har i mina ögon…

Även jag tycker att personen i fråga ser bra ut. Jag ska inte gå in på vad jag hade gjort om jag såg ut som henne… (jag är kille) :| Grejen är att inte spelar någon roll. Det handlar om att man själv är nöjd med sin kropp.

AnnelieL wrote:
    Precis, få bort lite fett. Inte göra någon stor viktminskning men få bort det överflödiga och sen jobba fram lite muskler. Har ganska mycket fett på magen och på låren.

När jag läste igenom det här inlägget en gång till så går jag ändå in på de andras linje med. Lägg dig på kaloribalans, men inte överskott, och träna fram musklerna. Var inte rädd för att använda tunga vikter (när du har lärt dig tekniken rätt), du kommer inte se ut som Arnold. Framför allt som nybörjare så kan man lägga på sig muskler samtidigt som man bränner fett.

Ät allmänt nyttigt och träna hårt, så ska du se att resultaten kommer. :up:

Tyskn wrote:
    Henke svarade redan på det. Du har rätt i att ett kaloriunderskott är det viktigaste för att tappa vikt, men om vill ”deffa” vilket beskrivs i forumavdelningen som ”Genomförande och optimerande av fettförlust med bibehållen muskelmassa.”, så är det viktigt att hålla ett tillräckligt högt proteinintag för att inte tappa för mycket muskelmassa. Dessutom ger protein en bättre mättnadskännsla än både kolhydrater och fett.

Ja det gjorde han, han svarade på min fråga. :)

Greven595 wrote:
    Jag skulle nog rekommendera att småäta lite varje timme för annars så hamnar kroppen i ett nedbrytande tillstånd och äter på musklerna istället för fettet.

Nej.

Greven595 wrote:
    Jag skulle nog rekommendera att småäta lite varje timme för annars så hamnar kroppen i ett nedbrytande tillstånd och äter på musklerna istället för fettet.

Man ska inte småäta, det får man förjävliga tänder av.

Man får ingenting annat än äckliga tänder av det som i man bränner inte mer fett vid en högre måltidsfrekvens.

Att jag ens orkar skriva det.

Olivia wrote:
    Jo

Jag vet att alla säger att du har en fin kropp och det har du men särskilt mycket muskler har du inte. Så jag har svårt att se vad en diet skulle få fram för muskler annat än att du ser undernärd ut.

Jag skulle göra som pieceofme säger. Lägg dig på energibalans ev litet + och jobba hårt på gymmet och börja med att bygga lite muskler först.

Nej att dieta fram några muskler har det aldrig varit tal om, är inte särskilt muskulös av mig ;)

Jag tror faktiskt att jag fortsätter som jag gör nu, och försöker att inte ha så bråttom. Kanske lägger in nåt mer konditionspass i veckan och kör tyngre på gymmet efterhand som jag kommer in i det. Eftersom jag mår bra och känner mig pigg av kombinationen av träning och kost som jag har nu, så är det nog sunt. Tack iaf för alla tips och synpunkter!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.