Diet utan resultat…tips?

Home Forums Deff och fettminskning Diet utan resultat…tips?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 31 through 44 (of 44 total)
  • Author

Bra val. Du är skitsnygg, påstå inget annat. :)

Kom ihåg att fråga om det är något du funderar över också, det är det brädan är till för. Det finns många människor som mer än gärna hjälper till och väääääldigt få frågor är för dumma för att ställas.. :D

nutz wrote:
    Bra val. Du är skitsnygg, påstå inget annat. :)

Kom ihåg att fråga om det är något du funderar över också, det är det brädan är till för. Det finns många människor som mer än gärna hjälper till och väääääldigt få frågor är för dumma för att ställas.. :D

Tack! Kommer säker nån fråga framöver!

Kom på en fråga nu förresten, som väl egentligen inte platsar här men ändå – några tips på bra tillskott som kan va bra för mig nu i början?

Kung Bruno wrote:
    Fiskolja och kreatin.

Det KAN vara bra, som du skrev. Inte säkert. Skippa gainers/proteindrinkar såhär i början.

Vad gör kreatin? Och är inte protein alltid bra? Som det är nu tar jag 2 proteindrinkar om dagen…

Om du ligger på strax över 1000 kcal på en dag (+ att du tränar) så ligger du ju alldeles för lågt. Är det ingen annan som reagerar på det??? Kroppen går ju in i svältläge om du äter så lite.

Clementin wrote:
    Kroppen går ju in i svältläge om du äter så lite.

Initialt ökar ämnesomsättningen vid mycket lågt energiintag, därefter sjunker det och ens basala energiförbrukning kan minska rejält vid stort energiunderskott.

Jag vet inte vad du menar med ”svältläge” men att ens omsättning sjunker så lågt att det extremt låga energiintaget i kombination med fysisk aktivitet inte skulle leda till viktnedgång känns helt osannolikt.

Jag tycker att du ska börja om från början. Be någon kunnig att lägga upp ett bra program som är utformat efter dig och dina mål. Tror att det skulle underlätta en hel del.

AnnelieL wrote:
    Jag känner inte att jag behöver äta mer, jag går inte och är hungrig om dagarna eller så.

Varför då ha en ätardag för att du inte klarar av veckan?!?!?!?!

Razola wrote:
    Varför då ha en ätardag för att du inte klarar av veckan?!?!?!?!

Ätardagen har jag ju inte för att jag e hungrig utan för att stilla suget på allt man inte får äta i veckan…

Andreaz Engström wrote:
    Jag tycker att du ska börja om från början. Be någon kunnig att lägga upp ett bra program som är utformat efter dig och dina mål. Tror att det skulle underlätta en hel del.

Jag tycker bara att det egentligen inte borde behöva va alls komplicerat. Väldigt nyttig mat i lagom mängd (har verkligen gjort en stor förändring mot vad jag stoppade i mig förut) + att börja träna ganska mycket borde vara lika med viktnedgång? Vill gärna hålla det enkelt men detta övergår mitt förstånd! Händer fortfarande inget.

AnnelieL wrote:
    Jag tycker bara att det egentligen inte borde behöva va alls komplicerat. Väldigt nyttig mat i lagom mängd (har verkligen gjort en stor förändring mot vad jag stoppade i mig förut) + att börja träna ganska mycket borde vara lika med viktnedgång? Vill gärna hålla det enkelt men detta övergår mitt förstånd! Händer fortfarande inget.

Uppenbarligen fungerar det inte att hålla det okomplicerat.

Tro mig: Det är mycket mindre komplicerat än du tror att hålla koll på kaloriintaget, men du har allt att vinna om du gör det.

Håll med om att det är roligare att deffa om det ger resultat?:)

Jon Larsson wrote:
    Uppenbarligen fungerar det inte att hålla det okomplicerat.

Tro mig: Det är mycket mindre komplicerat än du tror att hålla koll på kaloriintaget, men du har allt att vinna om du gör det.

Håll med om att det är roligare att deffa om det ger resultat?:)

Jo självklart är de det :) Jag får väl börja räkna då, men jag räknade ju en dag och fick det till ca 1200kcal, och det är ungefär så jag äter nu, kanske lite mer. Men jag ska plocka fram miniräkaren!

Nu råkade jag skriva från sambons användare visst, men iaf. Det suger verklign att deffa utan resultat. Så duktig man är och vad får man för det? Inget, mer än att man känner sig nyttig!

palm22 wrote:
    Jo självklart är de det :) Jag får väl börja räkna då, men jag räknade ju en dag och fick det till ca 1200kcal, och det är ungefär så jag äter nu, kanske lite mer. Men jag ska plocka fram miniräkaren!

Nu råkade jag skriva från sambons användare visst, men iaf. Det suger verklign att deffa utan resultat. Så duktig man är och vad får man för det? Inget, mer än att man känner sig nyttig!

Jag förstår din frustration: Att deffa är fan ingen picknick, och det minsta man kan begära är väl att anträngningarna åtminstone leder någon vart?

Du vet väl att det finns program som underlättar detta med kaloriräkning?

Formfixaren är ett förslag. Det finns säkert fler – själv använder jag Cal-Counter, men det går inte att få tag på längre av någon anledning.

Ska man sitta med miniräknaren hela tiden så blir det ju ett jävla slit. :D

AnnelieL wrote:

Ska man göra något kan man göra det ordentligt. Som Jon säger, det är ju roligare att deffa om det ger resultat. Funkar inte ens eget upplägg tycker jag att man kan ta hjälp av någon kunnig. Kostar en slant men du kommer va en erfarenhet rikare. Men du gör självklart som du vill :)

Viewing 14 posts - 31 through 44 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.