Home › Forums › Deff och fettminskning › Diet/deff, tankar och funderingar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 november, 2008 at 20:38 #67308Anonym anvandareMember2 november, 2008 at 20:38 #475645Anonym anvandareMember
Ja..nu var det dax igen då, väl medveten om att det förmodligen är min tredje tråd om att ja ska deffa, men nu är ja bestämd, o nu känns de väldigt rätt pga många olika anledningar!
Tidigare har jag över huvudtaget inte vetat vad ja vägt, då de alltid bara står error på vågen.. Nu fick ja tag på en fin maskin från ELLOS ( ja,faktiskt! ), så för en månad sedan vägde jag 156kg morgonvikt..
För en månad sedan tröttnade jag och min far på att gå ut och äta på luncherna, då vi jobbar ihop, men dagens lunch på resturangerna är både omotiverat dyra (80SPÄNN!) och grymt tråkig mat.. Så nu äter vi hemma hos mig varje lunch, antingen lagar mamma o pappa ordning maten hemma o tar med hit, eller så gör jag lunch.
På bara den lilla förändringen så är jag nere på 152,4kg morgonvikt efter en månad, i övrigt har ja inte ändrat nå alls, vilket känns skojj
NU till frågorna,tankarna och funderingarna. Har läst defftråden många ggr, och funderat över dehär med proteinintaget, och om vi säger 3gram per kilo kroppsvikt, BEHÖVER ja så mycket? Eller kan man räkna något lägre? 450-500G protein om dagen låter i mina öron väldigt mycket iallafall. O börjar man titta på hur ofantligt mycket mat de blir (ex kycklingfilé), så förstår ja inte varken hur ja ska få i mig de,eller om de kan va nyttigt?
Vilken kallorimängd ca bör jag ligga på?
I övrigt,kom med alla tips o råd ni kan!
Imorrn bitti kör ja igång, har vart dålig på o träna en längre tid med pga massa olika anledningar. Men imorrn kl 7 går ja upp, ska ta mina första bilder o sen fara iväg till gymmet, allt kommer dokumenteras med ett par bilder varje måndag så man kan se hur de gått sedan..
Wish me luck!
3 november, 2008 at 14:26 #475646Anonym anvandareMemberRäkna 3 gram protein per kg aktiv kroppsmassa (muskelmassa) istälelt för totalvikt, så slipper du käka 28 kycklingfileer om dagen.
Lycka till med deffen!
3 november, 2008 at 14:47 #475647Anonym anvandareMemberDetta är riktigt intressant faktiskt, som ake krabar skrev så gäller inte dessa 3g/kg för dig då jag antar att tyvärr stordelen av dina kilon är fettvikt. Man kan väl uppskattningsvis säga att du kan ligga runt 250 g protein eller så högt som 320 g om du kör en högproteindiet, någon form av termogen diet.
Du får gärna meddela vilket upplägg du tänkt dig på din diet eller kalla det livsomställning så är det lättare att säga en siffra. Finns mycket duktigt folk här och således många bra trådar men PM’a om du vill ha lite konkreta förslag.
Lycka till iallafall.
3 november, 2008 at 14:50 #475648Anonym anvandareMemberTror det var nån här på forumet som sa att mer än 2 gram protein/kilo kroppsvikt kan leda till sänkta testo-nivåer.
Nästa gång jag börjar deffa ska jag inte välja en bestämd kalorinivå i startläget. Istället ska jag göra så här:
1)Lägga om kosten så att jag bara äter bra saker
2)Äta på ordentligt av dessa råvaror
3)Väga och räkna(när jag vant mig vid ovanstående steg). Genomsnittliga dagsintaget av kalorier uträknat på en veckas kartläggning kommer sedan att bli min utgångspunkt i dieten.
4)Sänka dagsintaget när jag inte tappar mer.De gånger jag räknat kalorier har jag startat på ett för lågt intag som resulterat i att jag tappar muskeltrycket. Därför ska jag utgå från mitt vanliga intag när jag sänker kalorimängden.
3 november, 2008 at 18:44 #475649Anonym anvandareMembertack för tipsen så långt!
jag har väl till en början tänkt att ta bort allt onyttigt som tidigare funnits, även om det inte vart mycket eller speciellt ofta, saker som fikabröd, läsk,saft, sena måltider/mackor etc. O se vart de leder, tänkte prova det i en månad, se hur många KG som kan tappas.
Alt 2, har vart inne på de med den termogena dieten förut, o ja tror ja hoppar på det efter jul/nyår, då jag vill vara med på julmiddagen med familjen o så, även om ja inte mosar i mig (fast lax,julskinka etc är ju inge fel på )
O sen köra igång hårt efter nyår, kanske prova köra DTD tills jag fyller år? (21mars).
Jag börjat på stadens stora gym när jag precis fyllt 14, dvs 6½ år sedan, givetvis har de vart perioder där i början som inte vart fullt seriösa,dels pga vilja, o sen bristen på kunskap,
Nu skulle ja väl vilja säga att ja är rättså välbyggd endå, även om ja inte är ”fit”.
Har bestämt mig för dehär nu iallafall, många års träning och muskelbyggning, o nu vore de förbannat kul o se hur de ser ut, under ytan så att säga.
Tyvärr kan ja nog inte haft värre start på min diet heller
La mig kl 00.00 inatt, lyckas inte somna, ligger o vrider o snurrar tills kl är 4.. då somnar ja till, vilket känns som ett ögonblick, sen vaknar ja kl 6 av världens magvärk, som senare övergår till illamående. Kontentan ja har sprungit till o från toa mellan 06-09 imorse, spytt o de andra. O till sist lyckades ja somna efter de, inte ätit nå alls sen dess, är tom innuti men dax o få i sig nånting, o de känns så VÄRDELÖST när jag igår va så taggad, precis viste vad ja skulle göra o äta idag, o sen bara rasar de, man blir SJUK?
3 november, 2008 at 19:48 #475650Anonym anvandareMemberKrya på dig och lycka till med kosten!
3 november, 2008 at 20:52 #475651Anonym anvandareMemberFabrice wrote:Krya på dig och lycka till med kosten!Tackar! 😮
4 november, 2008 at 08:20 #475652Anonym anvandareMemberHoppas du mår bättre idag! Det blev en ofrivillig faste dag kan man säga ,för dig.
Kan berätta att min svåger vägde en 120 kilo+(han är rätt hemlig med vad han egentligen väger). Han tränade på gym,simmade 2 ggr/vecka samt cyklade cirka 45 minuter varje dag tur och retur till jobbet.Inget hände! Han åt dessutom Viktväktar mat. Inget hände! Nada! Han började skriva upp under en veckas tid vad han åt och kom fram till att han åt bra frukost, oftast sallad till lunch,kanske ett äpple till mellanmål och han åt alltid middag,viktväktarvariant.Problemet han upptäckte var att han oftast åt middagen sent ,i och med att han sprang på en massa möten eller tränade. Han åt vid 21 snåret och hungrig som han var vräkte han i sig förståss.
Han tänkte om: Han bestämde sig för att äta rejäl frukost,balanserat med både protein och kolhydrater samt grönsaker. rejäl lunch ,lika balanserat som frukosten,mellanmål som en frukt på förmiddagen och en proteindrink till eftermiddagen. Middagen åt han tyvärr fortfarande sent ,men han plockade bort alla kolhydrater. Han gick genast ner efter en vecka 2 kilo. Och så har han fortsatt och går ner,och ner och mår framför allt fantastiskt.
Har även en polare som också kör:INGA KOLHYDRATER EFTER LUNCH.Och det funkar ! Han väger 90 kilo muskler.
Ett tips som faktiskt är rätt lätt att följa.
Strålande att ni har valt att äta hemma på lunchen.Då vet ni vad ni får i er också !:emo-thumb6 november, 2008 at 16:41 #475653Anonym anvandareMemberJaa nu har träningen funkat bra 2 mornar i rad iallafall , men är groteskt trött får ja lov o säga.
Tänkte ja skulle ta en portion av min massacra för o komma igång imorse, den har stått nån månad, o va kort o gott rätt förstörd nu , de mesta i burken hade en pissgul färg, o hade hårdnat till stora bitar…
19 november, 2008 at 12:13 #475654Anonym anvandareMemberTänkte bara uppdatera lite!
Träningen flyter på ganska bra nu faktiskt, tar mig dit på mornarna precis som det är tänkt! Har inte tagit tag i att börja med kardioträningen än, men det ska göras imorgon!
Har heller inte lagt upp nått riktigt matschema, bara ätit bra mat och så, så man kan väl inte förvänta sig så mycket.
Vågen stod iallafall på 151,2 imorse, så tappat drygt ett kilo utan att ha gjort nått stort så att säga, de känns rätt skojj så nu är det dags att köra igång på allvar!
Så i morse tog jag mina första ”före” bilder, blev ganska många, dessa lägger jag i en mapp i datorn med datum samt en text-fil där jag skriver upp vikt o mått, så får vi se hur det går!
Laddat på med lite kosttillskott nu, då jag vägrar att bli sjuk nu när jag kommit igång, så vitaminer,mineraler,UDO’s choice olja o hela fadderullan, o de känns bra :emo-thumb
19 november, 2008 at 17:44 #475655Anonym anvandareMemberMr_c wrote:Tänkte bara uppdatera lite!Träningen flyter på ganska bra nu faktiskt, tar mig dit på mornarna precis som det är tänkt! Har inte tagit tag i att börja med kardioträningen än, men det ska göras imorgon!
Har heller inte lagt upp nått riktigt matschema, bara ätit bra mat och så, så man kan väl inte förvänta sig så mycket.
Vågen stod iallafall på 151,2 imorse, så tappat drygt ett kilo utan att ha gjort nått stort så att säga, de känns rätt skojj så nu är det dags att köra igång på allvar!
Så i morse tog jag mina första ”före” bilder, blev ganska många, dessa lägger jag i en mapp i datorn med datum samt en text-fil där jag skriver upp vikt o mått, så får vi se hur det går!
Laddat på med lite kosttillskott nu, då jag vägrar att bli sjuk nu när jag kommit igång, så vitaminer,mineraler,UDO’s choice olja o hela fadderullan, o de känns bra :emo-thumb
Bli inte sjuk denna gången! Lycka till
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.