Dietupplägg, åsikter?

Home Forums Deff och fettminskning Dietupplägg, åsikter?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej,

Har kört enligt mat schemat nedanför och undrar vad ni tycker? Något jag kan förbättra?

Vikt: 92KG
    Längd: 178CM

Frukost

* Fil, mild yoghurt (fetthalt 2&) : 100kcal
    * Havrekuddar jordgubb : 65kcal
    * 2x Lingongrova (25% fullkorn, 6,5% fiber) : 115kcal
    * Makrill : 150kcal

Middag

* Felix gulasch soppa : 220kcal
    * Knäckebröd + Några bitar ost : ?
    * x2 ägg efter träningen

Kväll

* 1 Äpple
    * 2x Lingongrova (25% fullkorn, 6,5% fiber) : 115kcal

Tillägg

Kör med detta dietupplägg varje dag.
    Brukar smälla till med en stor kyckling på fredagarna för att kompensera fredagskebaben:P
    Dricker cirka 5L vatten om dagen.

Träning

Tränar varje dag.
    Springer cirka 1,5 timme varje dag, ibland mer.
    Förbränner alltid minst 600kcal varje dag, ibland mycket mer.

Kör mina vanliga styrkepass varannan dag också, fast nu med mycket lättare vikter samt fler repetitioner.

Övrigt

Efter att ha läst lite har så har jag insett att jag troligen får i mig alldeles för lite kcal varje dag.

Har kört såhär i cirka 3 veckor nu och har tappat 4KG, och cirka 10cm runt magen. Har även märkt att musklerna har blivit mer synliga.

Så vad anser ni? Vad kan/ska jag ändra på?

Om du äter ca 1200 kcal per dag och förbränner minst 600 vid träning så får du dig alldeles för lite kalorier ja.

Ät mer så orkar du dieta längre.

Tränar du så mycket som du säger så är det för tok för lite mat du stoppar i dig …

Alldeles för lite protein som det låter. Protein är muskelbesparande, och ligg gärna på ca 2,5 g/kg. Läge att byta Lingon grova mot whey protein kanske ! :)

Ett riktigt uselt upplägg, anser jag.

Höj proteinet markant om du vill ha kvar några muskler när det hela är över.

Svårt att veta var man skall börja med ett så genomuselt upplägg. Inget illa menat alltså men när ett upplägg är så dåligt i grunden är det svårt att ge konkreta råd.

Men ja, upp med proteinet rejält och bort med alla Lingongrova (fikabröd) och havrekuddar. In med potatis och havregryn som kolhydratkällor om du vill det. Ägg, kött, fisk etc. så får du mer av både fett och protein.

OCH VARFÖR FEM LITER VATTEN!?

Byt ut allt mot ägg. ;)
    Skämt å sido byt ut alla mackor mot ägg så har du en början i alla fall. Sedan havrekuddar tillför väl inte mycket mer än socker till din dag?

Damn, din njurar undrar nog varför du misshandlar dom med allt vatten:|

Du kan inte behöva mer än 2 liter vatten, (ofta rek.)

lägg dig runt 1600kcal, 40p/40k/20f. EFTER förbränningen. 1600+ (600) 2200kcal, om du nu vill gå ner fort och behålla lite muskler.. Du har nog förlorat runt hälften muskler hälften fett som du har kört nu. Det går inte köra på för fort, om du nu inte vill bli smalare med muskler. Låt dieten ta tid!

Ta bort alla mackor, lägg till gröt på frukost.
    Lägg till lunch och matigare middag.
    Mer proteinrik kvällsmat.

Minska vattnet till 3L/ dag

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.