Home › Forums › Deff och fettminskning › Ditt bästa Defftips
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 oktober, 2010 at 21:48 #62551Anonym anvandareMember31 oktober, 2010 at 21:48 #412270Anonym anvandareMember
Börjar bli dags för mig o dra en kort men relativt intensiv deff, har ju deffat förut men på slutet blev det en sån jakt på kilon på vågen så ja brände tamefan upp flera kg muskler
För övr, kommer jag köra Diet fuel, 7-keto, venom hyperdrive,kreatin och vip-x zero carbs under deffen
Och nu över till det intressanta!
Vilken är just DIN favoritmat och träningsform under deff?:nerd:
31 oktober, 2010 at 23:25 #412271Anonym anvandareMemberLowgrein wrote:Börjar bli dags för mig o dra en kort men relativt intensiv deff, har ju deffat förut men på slutet blev det en sån jakt på kilon på vågen så ja brände tamefan upp flera kg musklerFör övr, kommer jag köra Diet fuel, 7-keto, venom hyperdrive,kreatin och vip-x zero carbs under deffen
I allt jag gör, vill jag ha något mål. I deffen kan det vara enkelt att lägga till en ätarkväll när jag gått ner 1 kg, istället för att ha det varje vecka. Att bränna lika mycket kalorier på samma tid, alltså får jag bättre kondition, inte bara nöta på ett löpband i 6km/h. Efter att konditionen ökar finns även motivationen/enkelheten att lägga till dessa pass, allt oftare. I slutet kanske man kan köra två sådana pass per dag.
För mig personligen gillar jag hellre att äta mer sällan än ofta, då jag även sparar tid, vilket för mig är en viktigt del i vardagen. Att det skulle vara markant (om alls) sämre att äta sällan vet vi ju idag att det inte är.
1 november, 2010 at 09:45 #412272Anonym anvandareMemberMitt bästa tips är nog att äta mycket kött, grönsaker och fett, gärna uppdelat på få måltider.
Stor mättnad = bra förutsättningar för att kunna hålla i kaloriunderskottet under en längre tid=>formen kommer som ett brev på posten.
1 november, 2010 at 10:12 #412273Anonym anvandareMemberSom föregående skrev är det bäst för mig att ha så få mål /dag som möjligt, oftast bara 2 (frukost och middag) och som Eddie brukar skriva så är det rejäl mat vid frukost som gäller. Mkt kött och extremt få kolhydrater.
Men viljestyrkan avgör utgången av deffen för min del. Men håller man en lagom diet året om blir det mindre jobbigt att få bort fettet.1 november, 2010 at 10:41 #412274Anonym anvandareMemberCarb cycling har funkat grymt bra på mig!
1 november, 2010 at 11:21 #412275Anonym anvandareMemberBörja spela ett MMORPG, sist gång gick jag ner 5 kg på 7 veckor. Helt utan cardio.
Detta kan även leda till kraftigt nedsatt social kompetens, muskelförlust, arbetslöshet, försämrade betyg, uppbrutna förhållanden, apati, orkeslöshet, depression, fetma(!), och död.[/b]
2 november, 2010 at 10:16 #412276Anonym anvandareMembernocantdo wrote:Carb cycling har funkat grymt bra på mig!+1.
Behovet av de gamla ineffektiva och mytomspunna ”ätardagarna” försvinner helt och dieten går lätt som en plätt.
2 november, 2010 at 10:29 #412277Anonym anvandareMemberMindre är mitt tips…. Ät mindre, träna mindre, gnäll mindre (svårt när man känner av effekterna av punkt 1)
2 november, 2010 at 10:35 #412278Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:hah ^^för mig resulterade det i viktuppgång i stället. utvecklade tvång att ha något sött att tugga på under tiden. speciellt när man gick runt och bara dödade småskit och tog långa vandringar
Se till att ha en trappa mellan dig själv och kylskåpet så blir det inte värst många vandringar för att äta om spelet är tillräckligt intressant
2 november, 2010 at 12:39 #412279Anonym anvandareMemberTräna inte 6dagar i veckan under diet, vilket jag gjort :emo-thumb
2 november, 2010 at 14:20 #412280Anonym anvandareMemberLowgrein wrote:Börjar bli dags för mig o dra en kort men relativt intensiv deff, har ju deffat förut men på slutet blev det en sån jakt på kilon på vågen så ja brände tamefan upp flera kg musklerFör övr, kommer jag köra Diet fuel, 7-keto, venom hyperdrive,kreatin och vip-x zero carbs under deffen
Gjort precis samma sak, så jag tänker väl inleda nästa deff med inställningen att det inte behöver gå så fort och vara så extremt.
Ett mantra som jag dessutom brukar köra då jag är frestad är något i stil med ”att tugga gör dig inte lycklig, det blir du av att uppnå dina mål”. Brukar få mig att skärpa till mig.
2 november, 2010 at 18:39 #412281Anonym anvandareMemberNär jag har deffat så har vardagarna gått lätt som en plätt pga av att jag jobbar och sen efter det tränar man och när jag jämt håller igång med nåt så tänker jag inte lika mycket på mat.
Så mitt tips är att håll alltid igång och försök också ha helgen fullbokat med div roligheter så kommer det gå mycket lättare.
Men mitt bästa tips är att tatuera sig då tänker man inte på mat:p
2 november, 2010 at 20:03 #412282Anonym anvandareMemberJag vet inte om detta är så mycket till tips men:
Bit ihop, var inte en mes (du gör det av egen fri vilja) och var inte såpass störd att du går runt och tänker på när nästa måltid står på ”matschemat”.
3 november, 2010 at 19:39 #412283Anonym anvandareMemberDet sköna är att ja kommer köra en kortare deff, runt en 1.5 månad ungefär bara för att skrapa bort lite fläsk o sedan köra på leangains, var menat så denna gång också och funkade bra länge men vart lite för mycket av det goda ett tag…
Sen viljan finns, deffade ner mig 26 kg i våras så 5-6 kg är nemas problemas
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.