Home › Forums › Deff och fettminskning › efter dieten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 juni, 2009 at 20:40 #552317Anonym anvandareMember
Tjena
Det är som så här att jag har nyss börjat en diet och skall försöka gå ner 10 kg för att jag gjorde en idiot grisbulk ca 13-14 kg på 4-5 månader.
Säg att jag går ner dom här 10 kg hur tror ni jag kommer se ut?
Kommer jag se lika ut som innan bulken? Eller om jag lyckas hålla den massan som jag har fått under grisbulken kommer jag se större ut på samma kg?Och om jag inte blir nöjd med 10 kg och vill ner lite mer till samma kg som ja var på innan bulken tror ni jag ser lika ut?
Det jag menar med lika är fett? Tror ni jag har mer fett eller mindre fett?
Mvh Bib
18 juni, 2009 at 20:40 #71143Anonym anvandareMember18 juni, 2009 at 20:46 #552318Anonym anvandareMemberHar du grisbulkat dig fet och nu snabbt skall ner samma vikt tror jag tyvärr risken finns att du kommer vara tillbaka på ett sämre utgångsläge än från början.
En grisbulk ger onödigt mycket fettökning i förhållande till muskelökning och ska du sedan banta ner dig fort finns risken att du tappar mer än vad grisbulken byggt upp är jag rädd. Jag har inget vetenskapligt stöd för det påståendet men rent spontant känns det som att såna rejäla svängningar upp och ner gör mer skada än nytta.
18 juni, 2009 at 21:05 #552319Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Har du grisbulkat dig fet och nu snabbt skall ner samma vikt tror jag tyvärr risken finns att du kommer vara tillbaka på ett sämre utgångsläge än från början.En grisbulk ger onödigt mycket fettökning i förhållande till muskelökning och ska du sedan banta ner dig fort finns risken att du tappar mer än vad grisbulken byggt upp är jag rädd. Jag har inget vetenskapligt stöd för det påståendet men rent spontant känns det som att såna rejäla svängningar upp och ner gör mer skada än nytta.
Jo jag håller med jag misstänkte också det därför jag frågade men att snabbt gå ner i vikt hur mycket menar du då?
Jag vill ner ca 1 kg i veckan? och kommer ha ett högt protein intag.
då menar jag att jag kommer försöka öka i styrka samtidigt som jag deffar.18 juni, 2009 at 21:17 #552320Anonym anvandareMembermr bib wrote:1 kg i veckan?Ett kilogram i veckan är ju ingen katastrof i början på dieten, förutsatt att du har ganska mycket fett på kroppen
18 juni, 2009 at 21:20 #552321Anonym anvandareMemberthomas.R wrote:Ett kilogram i veckan är ju ingen katastrof i början på dieten, förutsatt att du har ganska mycket fett på kroppenJo jag har en hel del faktiskt inte direkt tjock kanske men känner mig typ uppblåst men har en hel del faktiskt men 1 kg i veckan skall inte vara ett stort problem då?
18 juni, 2009 at 21:28 #552322Anonym anvandareMembermr bib wrote:Jo jag har en hel del faktiskt inte direkt tjock kanske men känner mig typ uppblåst men har en hel del faktiskt men 1 kg i veckan skall inte vara ett stort problem då?Vågar inte lova något. Har du inga bilder? Vikt/Längd?
18 juni, 2009 at 21:39 #552323Anonym anvandareMember167 cm lång 75 kg
18 juni, 2009 at 21:41 #552324Anonym anvandareMemberPröva att gå ner ett kg i veckan, tappar du styrka så gå ner mindre än 1 kg i veckan.
18 juni, 2009 at 21:46 #552325Anonym anvandareMemberOkej ska göra så går jag ner 1 kg i veckan och mår bra och tappar ej så kör jag på , annars lägger jag till ett litet extra mål.
Men jag undrar dock en sak Bodybuilders hur fan kan de gå ner så många kg på några veckor bara?
Har läst om massa bodybuilders de rasar ner i fettvikt gör dom det på något speciellt sätt eller hur är det?19 juni, 2009 at 06:14 #552326Anonym anvandareMembermr bib wrote:gör dom det på något speciellt sätt eller hur är det?Ja va tror du?:whistle:
Angående hastigheten på deffen uppfattade jag inte riktigt att det handlade om 1 kg i veckan. Är du fet, tränar tungt och har ett högt proteinintag blir det ju annorlunda och förhoppningsvis återgår du till utgångsläget igen och har fått dig en läxa.
Här har jag skrivit en text om begreppet bulk (som ofta missuppfattas) och vad jag tycker är ett bra sätt att öka i vikt:
[http://traningslara.se/blogg/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/]
19 juni, 2009 at 08:58 #552327Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja va tror du?:whistle:Angående hastigheten på deffen uppfattade jag inte riktigt att det handlade om 1 kg i veckan. Är du fet, tränar tungt och har ett högt proteinintag blir det ju annorlunda och förhoppningsvis återgår du till utgångsläget igen och har fått dig en läxa.
Här har jag skrivit en text om begreppet bulk (som ofta missuppfattas) och vad jag tycker är ett bra sätt att öka i vikt:
[http://traningslara.se/blogg/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/]
Okej men 1 kg i veckan är okej då och självklart tränas det tungt och ligger på ca 2,3 g x kroppsvikt protein.
Mår inte bra av de här asså de är ju 4-5 månader vi snackar om och nu så får jag inte på mig kläderna typ, Läxa har jag verkligen lärt mig.
Tack för länken jag brukar ofta kolla in där faktiskt och kan säga att ni gör ett grymt jobb!:up:
Tack för hjälpen alla!
Glad midsommar alla!
1 juli, 2009 at 21:37 #552328Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Har du grisbulkat dig fet och nu snabbt skall ner samma vikt tror jag tyvärr risken finns att du kommer vara tillbaka på ett sämre utgångsläge än från början.Har tänkt på det här nu i 2 dagar , va menade du med sämre utgångsläge , mer fett? eller mindre muskelmassa?
1 juli, 2009 at 21:46 #552329Anonym anvandareMembermr bib wrote:Har tänkt på det här nu i 2 dagar , va menade du med sämre utgångsläge , mer fett? eller mindre muskelmassa?Du dietar bort mer muskler än vad du lyckats bygga upp under grisbulken.
2 juli, 2009 at 22:59 #552330Anonym anvandareMemberca 0.7 kilo per vecka har han gått upp ungefär.. Är det grisbulk? ja kanske. sikta lite lägre nästa gång ca 0.2-0.5
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.