Home › Forums › Deff och fettminskning › Efter kvällspromenad
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 december, 2009 at 21:29 #560222Anonym anvandareMember
ideer på mat (OM man ska äta) vid deff efter kvällspromenad innan läggdags??
tacksam för svar
9 december, 2009 at 21:29 #71388Anonym anvandareMember9 december, 2009 at 21:37 #560223Anonym anvandareMemberMenar inte att vara dryg men är du seriös nu?
Det är ju bara att äta vad som helst. Vill du inte äta är det knappast något krav efter en promenad heller.
Ärtsoppa är gott t.ex. Det skulle du kunna äta. Eller bruna bönor med fläsk.
9 december, 2009 at 22:02 #560224Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ärtsoppa är gott t.ex. Det skulle du kunna äta.Inte för att vara dryg nu.. men… Mycket ärtsoppa innan sängen bör nog ändast äta om du bor själv 😮
9 december, 2009 at 22:05 #560225Anonym anvandareMemberHåller med ovan!
9 december, 2009 at 22:13 #560226Anonym anvandareMemberAndreaz Engström wrote:Inte för att vara dryg nu.. men… Mycket ärtsoppa innan sängen bör nog ändast äta om du bor själv 😮Var det en felstavning med flit angående riskerna du åsyftar eller bara en kul slump?
9 december, 2009 at 22:34 #560227Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Var det en felstavning med flit angående riskerna du åsyftar eller bara en kul slump?Haha, missade jag helt. Men det ligger helt klart något i det :emo-thumb
10 december, 2009 at 05:06 #560228Anonym anvandareMemberÄr det bara jag som reagerar på att han vill äta innan han går och lägger sig?
Nu är jag ingen Vedder men om jag inte missminner mig så ska det inte vara bra eller optimalt att äta efter klockan 18,00 då din ämnesomsättning börjar lugna ner sig och inte kan bearbeta allting. Stämmer detta?10 december, 2009 at 07:09 #560229Anonym anvandareMembermalkieth wrote:Stämmer detta?Nej det finns inget som helst vetenskapligt stöd för att det skulle vara så ochdet har aldrig funnits.
Finns tiotusen trådar där just det där diskuteras.
10 december, 2009 at 11:43 #560230Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Nej det finns inget som helst vetenskapligt stöd för att det skulle vara så ochdet har aldrig funnits.Finns tiotusen trådar där just det där diskuteras.
Tack Eddie
10 december, 2009 at 14:18 #560231Anonym anvandareMemberhejsvejs55 wrote:Rött kött, fet fisk osv. Tar kroppen ca 6-8 timmar att bryta ned vilket gör att du har ett långtsamt upptag av protein i kroppen. Komplettera med värmd mjölk som innehåller tryptofan ett par dl så blir det en höjdare. Salta gärna maten mera för samla vätskan i kroppen sista måltiden så du slipper gå upp o pissa
Tidpunkt när din måltid e löser du nog själv bäst
Lycka till!Vilket kött, vilken fisk och vilken mängd?
10 december, 2009 at 15:41 #560232Anonym anvandareMemberhejsvejs55 wrote:Det är lite roligt , ja tänkte på dig idag eddie. Du skriver till andra att ingen kost är optimal. Det stämmer: högt proteinintag belastar binjurarna, högfettkost skadar dna osv osv. Men du ger tom inte ens ett ungefärligt svar enligt din uppskattning om vad som i praktiken är optimalt.. på pappret är vi alla as ohälsosamma med 4g/protein per kilo då binjurarna skadas men å andra sidan ger vi utrymme för muskler.Det håller inte i längden, folk tröttnar på dina svar.
Du o ditt kesella o ät de som e gott o 35 ägg om dan blabla.Kom igen nu, dags för experten att skriva ett bra näringsmängd intag för trådskaparen nu.
Om ”folk” tröttnar så är ju det synd. Tur att du finns med dina idiotpåståenden så någon väger upp mina trista inlägg om att ingen absolut sanning finns.
Att högfettkost skadar DNA var en ny grej från dig. Som vanligt en övertolkning av något du inte fattat. Extra kul att läsa från någon som brukar referera till Frank Nilsson.
10 december, 2009 at 16:45 #560233Anonym anvandareMemberhejsvejs55 wrote:Å andra sidan så hänvisar jag inte till studier som inte fått vetenskapliga stöd som du gjort…Anledningen till jag ”skäller” ut dig lite är för att du är en tråkig besserwisser med 50% sanning i källan och 50% egen tolkning av studien som är helt fel oftast. Du kanske bör läsa biomedicin inr fysisk träning, o andra linjer än näringslära för folkhögskola etc. Kan vara mer sanning där. Vad gör du på ett forum om du tröttnat på hjälpa folk där? ”det finns ingen optimal kost”
Självklart inte men hjälp honom på vägen. är hans väg att lägga på sig 12kg muskler sitt första år så ge han rätt förutsättningar att klara det. Be han läsa bartolls böcker så får han en sanning som är för hård för många. Kanske därför du inte läst den.
Men å andra sidan får man resultat om man följer träningsmetodiken.Lite synd att du tappat all generositet som jag läst i vissa inlägg och nu skriver du meningar som: Äh äh lite kesella me fun light (aspartam aspartam aspartam o andra cancerframkallande skitämnen) Smakar som babymat kesella haha. usch.
Nå , nån gram rekomendation till ts?
Inte ett ord där som stämmer.
10 december, 2009 at 19:20 #560234Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Menar inte att vara dryg men är du seriös nu?Det är ju bara att äta vad som helst. Vill du inte äta är det knappast något krav efter en promenad heller.
Ärtsoppa är gott t.ex. Det skulle du kunna äta. Eller bruna bönor med fläsk.
SVAR JA….ÄR SERIÖS I MINFRÅGA DÅ JAG ÖNSKADE VÄGLEDNING men men…..
Frågan är gällande om det är bättre att INTE äta efter man gått sista kvällspromenaden innan läggning, eller OM man ska äta o i så fall VAD???? EX proteindrink, keso, knäckemackor, tonfisk eller vad….hur mycket i så fall.
Hade knappast ställt frågan om jag hade svaret och önkvärt är att inte bli IDIOTFÖRKLARAD!!!!!
10 december, 2009 at 19:44 #560235Anonym anvandareMemberhejsvejs55 wrote:Å andra sidan så hänvisar jag inte till studier som inte fått vetenskapliga stöd som du gjort…Anledningen till jag ”skäller” ut dig lite är för att du är en tråkig besserwisser med 50% sanning i källan och 50% egen tolkning av studien som är helt fel oftast. Du kanske bör läsa biomedicin inr fysisk träning, o andra linjer än näringslära för folkhögskola etc. Kan vara mer sanning där. Vad gör du på ett forum om du tröttnat på hjälpa folk där? ”det finns ingen optimal kost”
Självklart inte men hjälp honom på vägen. är hans väg att lägga på sig 12kg muskler sitt första år så ge han rätt förutsättningar att klara det. Be han läsa bartolls böcker så får han en sanning som är för hård för många. Kanske därför du inte läst den.
Men å andra sidan får man resultat om man följer träningsmetodiken.Lite synd att du tappat all generositet som jag läst i vissa inlägg och nu skriver du meningar som: Äh äh lite kesella me fun light (aspartam aspartam aspartam o andra cancerframkallande skitämnen) Smakar som babymat kesella haha. usch.
Nå , nån gram rekomendation till ts?
hahahahahahahahaha
Vad har du för arbetsuppgifter på Samhall förresten? Skruva ihop bläckpennor?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.