Home › Forums › Deff och fettminskning › Efter kvällspromenad
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 december, 2009 at 19:45 #560236Anonym anvandareMemberColossus wrote:SVAR JA….ÄR SERIÖS I MINFRÅGA DÅ JAG ÖNSKADE VÄGLEDNING men men…..
Frågan är gällande om det är bättre att INTE äta efter man gått sista kvällspromenaden innan läggning, eller OM man ska äta o i så fall VAD???? EX proteindrink, keso, knäckemackor, tonfisk eller vad….hur mycket i så fall.
Hade knappast ställt frågan om jag hade svaret och önkvärt är att inte bli IDIOTFÖRKLARAD!!!!!
BÄTTRE FÖR VAD? Om du ska ställa en fråga så underlättar det kanske om du förtydligar vad du är ute efter, innan du börjar roida tillbaka på andra som försöker hjälpa dig.
10 december, 2009 at 19:45 #560237Anonym anvandareMemberColossus wrote:SVAR JA….ÄR SERIÖS I MINFRÅGA DÅ JAG ÖNSKADE VÄGLEDNING men men…..Frågan är gällande om det är bättre att INTE äta efter man gått sista kvällspromenaden innan läggning, eller OM man ska äta o i så fall VAD???? EX proteindrink, keso, knäckemackor, tonfisk eller vad….hur mycket i så fall.
Hade knappast ställt frågan om jag hade svaret och önkvärt är att inte bli IDIOTFÖRKLARAD!!!!!
Chill dude
Själv brukar jag äta en 250 grams burk kvarg, alternativt en proteinshake med kasein. Gott och bra.
10 december, 2009 at 20:13 #560238Anonym anvandareMemberColossus wrote:Frågan är gällande om det är bättre att INTE äta efter man gått sista kvällspromenaden innan läggning, eller OM man ska äta o i så fall VAD???? EX proteindrink, keso, knäckemackor, tonfisk eller vad….hur mycket i så fall.Hade knappast ställt frågan om jag hade svaret och önkvärt är att inte bli IDIOTFÖRKLARAD!!!!!
Du fick ju ett svar också, du MÅSTE inte äta men vill du det så går det bra med helt vanligt käk.
11 december, 2009 at 14:32 #560239Anonym anvandareMemberhejsvejs55 wrote:Under deff skall du inte sträva efter många toppar under dagen utan ligga på en jämn proteinbalans som du åstadkommer med rött kött,fet fisk, mjölk osv osv. Oavsett tid på dygnet skulle jag säga.Ang efterkvällspromenad så är ju protein och fett en bra kombination. Salt binder även vätska som är bra vid läggdags så du inte tvingas gå upp o pissa
Inte fiberrika produkter då det sätter igång magen och stör sömnen.
fettets fördel är att det ger ett långsammare upptag av maten du ätit och förlänger proteinets aminosyreutsöndring, vilket är en fördel inte minst inför nattens långa fasta / deffguiden.
Här är några tips på vägen. Hoppas jag har hjälpt dig en bit på vägen. Oroa dig inte för äta på kvällen.citerar du dig själv eller ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.