Home › Forums › Deff och fettminskning › Efter träning vid deff..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 februari, 2008 at 21:24 #75549Anonym anvandareMember5 februari, 2008 at 21:24 #594979Anonym anvandareMember
v.5 på deffen är i full gång och jag tänkte bara höra efter lite mer er som kan det här bättre än vad jag kan det..
Jag är inte så jätte petig och räknar allt jag stoppar i mig men jag tänkte höra vad ni tycker om det jag stoppar i mig efter träningen.
Jag har svårt att äta efter träning, brukar inte vara så hungrig då jag oftast kommer hem runt 20-21 så idag åt jag följandeProteindrink med 2 skopor protein (44g protein och 250kcal) som för ovanlighetens skull blandades med 3 dl mjölk.
2 bananer
3 grova mackor med lättmjukost (3%fett, 110kcal/100g)Runda slängar är det väl 60 g protein och runt 6-700 kcal tror jag.
Dagar då jag måste snåla med kcal brukar jag äta 2 äggvitor och blanda proteinet med vatten, eller det gör jag nästan jämnt.5 februari, 2008 at 21:29 #594980Anonym anvandareMemberVad är din fråga?
5 februari, 2008 at 21:34 #594981Anonym anvandareMember”Jag är inte så jätte petig och räknar allt jag stoppar i mig men jag tänkte höra vad ni tycker om det jag stoppar i mig efter träningen.”
Ack så dåligt formulerat. Jag glömde frågan!
Jag vill bara veta om det ser okej ut, är det för lite, mycket, lagom?5 februari, 2008 at 21:49 #594982Anonym anvandareMemberOj missade den, sorry.
Det är inget fel alls att äta det där efter träning. Ser bara bra ut tycker jag.
6 februari, 2008 at 07:46 #594983Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:En fråga, hur mycket äter du totalt per deffdag?Det varierar väldigt mycket. Jag räknade bara de första dagarna av deffen. Sen kände jag att jag fick sån bra koll på hur mycket jag kunde äta.
Jag brukar ligga på 400 kcal på frukosten, sedan 600 kcal på skollunchen (detta är en ren gissning och blir nog oftast mindre än 500kcal).
Sedan brukar det bli ett mellanmål direkt efter skolan. 1 banan och ett ägg 100 kcal. Middagen varierar också. Ofta ris eller strips till alaska pollock eller kyckling.
Igår blev det strips för 300 kcal och nötfärs för 400 kcal400+600+100+700=1800
Sedan var kvällsmålet på ca 6-700 så då landade jag prick på 2500 kcal om mina gissningar stämmer.92.5kg fördelat på 185 cm
6 februari, 2008 at 10:23 #594984Anonym anvandareMember(självklart funka de om man ligger på underskott & bla bla bla…. visst, absolut.)
Finns det inte bättre alternativ än strips, så du ist. kan unna dig nått
annat, kanske lite vettigare o godare någon annan del av dagen?
( typ… Lis… quinoa eller dylikt ist. )Måste ju framförallt ge bättre mättnadskänsla kan man tycka kanske….
Det kanske va OFF t, men ja blev bara så till mig.
Det du käkar efter träning ser bra ut tycker jag, eftersom du säger
att du ej känner dig hungrig, då så är väl dubbel p-drink och föredra
istället för och mosa ner 500g keso eller kvarg osv och bli proppmätt….Läste någonstans att äggvitor, råa, inte är jättebra & äta…
Om det nu är det du blandar med i vanliga fall, om jag förstod rätt.
Pga. olika smittrisker – samonella tex. om äggen ej skulle
förefalla & vara svenska, eller andra anledningar.
Och att vi ej kan tillgodogöra oss all protein i råa ägg jämfört med
när det stelnar (tex kokt/stekt osv)…..Som sagt, ingen expert, men lyfter fram vad jag läst och vet hittills…. :up:
Ha´de bäst. //Stoffe
6 februari, 2008 at 13:52 #594985Anonym anvandareMembermegarexi wrote:Finns det inte bättre alternativ än strips, så du ist. kan unna dig nått
annat, kanske lite vettigare o godare någon annan del av dagen?
( typ… Lis… quinoa eller dylikt ist. )Läste någonstans att äggvitor, råa, inte är jättebra & äta…
//StoffeEfter 4 veckor då jag bara ätit ris/fullkornspasta har strips blivit ett alldeless utmärkt alternativ. De stripsen jag äter har endast 120kcal per 100 gram så 300g strips blir lika mycket som 100 g ris/pasta. Mättar kalas faktiskt.
Ang. äggen, skrev lite otydligt, Jag kokar alltid äggen men skippar gulorna. Äter alltså bara äggvitan men inte rå.
6 februari, 2008 at 16:49 #594986Anonym anvandareMemberQustaph wrote:400+600+100+700=1800
Sedan var kvällsmålet på ca 6-700 så då landade jag prick på 2500 kcal om mina gissningar stämmer.92.5kg fördelat på 185 cm
Jag tycker det verkar som om du har ett utmärkt upplägg faktiskt, du är stor och tränar och behöver således en hel del energi även om du deffar.
2500kcal per dag känns spontant som en bra nivå för att undvika jätteunderskott (och muskelförlusten som följer med dessa).:up:
Att du äter pommes frites som du gillar tycker jag dessutom är ännu mer ”glädjande” att läsa, ligger man inom planerad kaloribudget är det sunt att ändå kunna äta mat som kanskes anses lite sämre. Och i det här fallet var det ju inga kaloribomber heller, typ 40kcal mer än potatis per 100g.
Jag ser inga negativa saker alls i ditt upplägg Qustaph.:up:
7 februari, 2008 at 01:01 #594987Anonym anvandareMemberSkönt & höra att du kokar äggen, slipper ja oroa mig för att du
ska få samonella o annat mög… :emo-thumbHur är enegiförd. annars på stripsen? Blev lite nyfiken nu,
säkert inget för mig då jag håller lågt på kollisarna, men under
ex. ätardag kanske de hade gått eller före/efter träningen…..(utan o göra reklam, märke osv på dem?) hehe…..
…tya inte dra mig ner t affären o kolla själv.Kan tänka mig att 300g bli en relativt vettig portion, då stripsen
jag tidigare varit o kontakt med inte é alltför tunga…Ha´de bäst. /Stoffe
7 februari, 2008 at 08:19 #594988Anonym anvandareMemberSka genast springa in i köket^^
100g
130kcal
2.5g protein
24g kolhydrater
2.5g fettVisst är det lite kollissar på 300 gram^^
7 februari, 2008 at 11:32 #594989Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Visst är det lite kollissar på 300 gram^^Ja men tänk på att det är ett tillagat livsmedel, du kommer alltså inte tillsätta mer volym i form av vatten.
Pasta har kanske 70-75g kolhydrater per 100g men sedan kokas ju det och volymen blir desto större. Alltså kanske man äter 80-90g pasta fast 300 gram pommes frites och då är inte skillnaden så stor. Men visst är det där något du kan äta utan dåligt samvete.
7 februari, 2008 at 12:07 #594990Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Ska genast springa in i köket^^
100g
130kcal
2.5g protein
24g kolhydrater
2.5g fettVisst är det lite kollissar på 300 gram^^
Tackar för det
Det funkar för mig också då ju men ja nöjer mig
med 200g innan / eller efter träning…
Så ha ja fyllt mitt behov… hehe, på pappret iafDanke /Stoffe
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.