efter träning vid deff

Home Forums Deff och fettminskning efter träning vid deff

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author

Hm jadu är ny inom detta.

Men min tanke var att de är onödiga kolhydrater i gulan,
    och att avokadon innehåller bra fetter , och att det är viktigt med bra fetter för att fettförbränningen skall aktiveras.

Är jag helt ute och cyklar? :)

quattro wrote:
    Hm jadu är ny inom detta.

och att avokadon innehåller bra fetter , och att det är viktigt med bra fetter för att fettförbränningen skall aktiveras.

Gulorna innehåller så gott som endast protein och fett. Proteinet i gulorna ihop med proteinet i vitorna gör äggens protein fullvärdigt och fettsammansättningen är mycket bra i gulan.
    Dessutom är det i gulan du finner alla mineraler, vitaminer och andra nyttigheter. :up:

Avokado innehåller ”bra” fett det också men äggen med äggula är ännu hälsosammare…..

Jaja men då blire alla gulor från och med nu då:)..

Tack för alla svar och tips !

quattro wrote:

Avokadon har en bra fettsammansättning som du säger. I allt annat har du fel.

Tjena okej, joo riset kan jag absolut klara mig utan.
    men om inte havregryn till frukost ge gärna tips på annan nyttig frukost.

Denna Måltid då : wok, såna där grönsaker man köper i frysen på affärn
    typ wok .asiat /thai plus grillad kyckling stekt med Olja.
    bra eller dåligt ?? tänkt som lunch eller middag

Ha en nice helg!

quattro wrote:

Samma standardsvar som allt. Ät vad du vill till frukost. Finns inget som är ”nyttig frukost” men som inte kan ätas annars och vice versa.

I veckan har jag ätit både fisk, entrecote och nöttunga till frukost. Jag lovar dig, det smakade samma sak fast jag kallade det för frukost och kroppen hamnade inte i chocktillstånd för att det inte var ”frukostmat”.

quattro wrote:
    Tjena okej, joo riset kan jag absolut klara mig utan.

Denna Måltid då : wok, såna där grönsaker man köper i frysen på affärn
    typ wok .asiat /thai plus grillad kyckling stekt med Olja.
    bra eller dåligt ?? tänkt som lunch eller middag

Ha en nice helg!

Tycker absolut INTE att du ska ersätta havregryn med något annat. Det är inget som mättar så bra på så få kalorier! 8)

Jag har samma filosofi när det gäller frukosten som Herr Vedder. Jag äter helst lagad mat till frukost (som vanligtvis folk äter till lunch eller middag). Kyckling och grönsaker med lite rapsolja är ett utmärkt val till frukost nu i sommartider då du vill eventuellt ska hålla en bra sommarform.

Vanilla wrote:
    Tycker absolut INTE att du ska ersätta havregryn med något annat. Det är inget som mättar så bra på så få kalorier! 8)

Jag tycker att det inte finns så mycket (fast föda) som mättar så dåligt som havregryn! (Såvida det inte är grädde och/eller ägg m.m. i.) Väldigt individuellt det där. ;)

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.