elektronisk våg med fett mätning

Home Forums Deff och fettminskning elektronisk våg med fett mätning

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

jag va inne i hälso butik o testa en elektronisk våg som jag fick lite svar ifett.bmi o muskell massa…hur mycket kan mman lita på sånt våg.

jag e 165 lång,vger 74.5 kg och 30 år

svar fick jag 22 procent fett.
    27 bmi.
    38 procent muskel..
    låter lite väl mycket fett och bmi 27.jag ser inte fet ut någonstan:D
    går dt att lita på den vågen?

dardna wrote:
    jag va inne i hälso butik o testa en elektronisk våg som jag fick lite svar ifett.bmi o muskell massa…hur mycket kan mman lita på sånt våg.

jag e 165 lång,vger 74.5 kg och 30 år

svar fick jag 22 procent fett.
    27 bmi.
    38 procent muskel..
    låter lite väl mycket fett och bmi 27.jag ser inte fet ut någonstan:D
    går dt att lita på den vågen?

Nej, de går inte att lita på för fem öre. Mätresultaten kan variera dramatiskt från dag till dag beroende på vätskebalansen. Köp en digitalvåg för 99 kr på ÖB och lägg de insparade pengarna på något vettigare.

Grandmaster wrote:
    Nej, de går inte att lita på för fem öre. Mätresultaten kan variera dramatiskt från dag till dag beroende på vätskebalansen. Köp en digitalvåg för 99 kr på ÖB och lägg de insparade pengarna på något vettigare.

vikten stämde bra..men lite svårt lita på med fett och muskellmassa att vågen känner av under fötter …de vad försäljaren förklara hur de går till:D:D

Här finns en fettkalkylator som jag hört att US Navy använder:

[http://www.linear-software.com/online.html]

Pröva Tape Measurement Method, du behöver en vanlig våg och ett måttband.

Tänk på att ändra till cm och kg från Inches och lbs innan du fyller i nå’t annat, annars kan du få väldigt konstiga svar!

Har en sån våg jag med men det enda jag använder den till är för att se trenden… Den säger att jag (186 cm, 72 kg, BMI 20,8) har en fett-% på ca 27 %. Det stämmer säkert för underkroppen (har väl inte direkt feta ben men där är mycket fett på dem, rumpan är stor den med) men för överkroppen är det skrattretande med så hög fett-%. Då har man väl inte väl synliga nyckelben, revben och höftknölar menar jag… Har inte någon inre bukfetma heller eftersom jag är platt om magen och har ett hyfsat smalt midjemått. Och då har det ändå varit värre, den sa att jag låg på över 32 % innan jag kom i gång ordentligt med styrketräningen så bättre har det iaf blivit :D

Ren skit, fungerar inte för fem öre.

jag har en beurer bf100 våg, fick 20% kroppsfett när jag vägde mej på den, med Tape Measurement Method fick jag 19,6%. polaren fick 14.9% på vågen och 15.1% med Tape Measurement Method. vägde oss på morgonen innan frukost mm. hur väl detta stämmer med verkligheten har jag ingen aning om, har inte gjort kalipermätning mm. vägde mej dessutom igår kväll efter en tacobuffe, då blev det 21.6% kroppsfett på mej. nån som vet vart man kan göra en ”seriös” mätning i enköpingsområdet? vore kul att se vad resultatet blir där i så fall. mvh putte

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.