en deffares dag

Home Forums Deff och fettminskning en deffares dag

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Hur ser den ut…………matvis……om ni tycker att ni har tid och vill beskriv gärna en dag ni tränar och gärna en dag då ni inte tränar…från att ni vaknar tills ni går o lägger er…..alltså typ:

på morgonen 3dl mjölk 50 g musli/havre=150 kcal

osv…osv,…

Deff en vanlig dag

Går upp runt 05.30-06, äter frukost: 1½-2dl proteinpulver, blandat med vatten, till detta en drös frysta bär, lite risgröt därtill. Cirka 40-50g kolisar, 50g protein, 5g omega3(flytande). Kör inte morgonpromenader längre då jag blir totalt utsliten av dessa.

Vid 08, BCAA cirka 10g.

09-11, träning: Exempelvis
    25minuter cykel, 30minuter Bröstträning, 25 minuter löpband(intervaller)

Vid hemkomst, BCAA

Därefter Lunch: Kycklingsallad, kolisar från Kex

Mellanmål några timmar senare, proteindrink med bär eller kycklingfilé och sallad.

Sallad(Sallad, tomat, gurka, oliv, kyckling, fetaost, m.m.). Inga kolisar

Kvällsmål, köttbit med sallad/grönsaker alt proteindrink med bär + omega3.

Jag kört liknande nu typ 5-6 veckor med enastående resultat, räknar inte kalorier utan justerar intaget efter typ av dagspass. Träningsdagar där jag kör ben = lite fler kalorier. Senaste veckan har jag dragit ner på kolhydraterna rejält. Jag kör såhär måndag-torsdag, därefter ökar jag kalorierna under 3 dagar.

Jag räknade kalorier förr, men det blev för maniskt att vara vågslav, jag blev totalt knäpp.

MathiasB wrote:
    Deff en vanlig dag

Går upp runt 05.30-06, äter frukost: 1½-2dl proteinpulver, blandat med vatten, till detta en drös frysta bär, lite risgröt därtill. Cirka 40-50g kolisar, 50g protein, 5g omega3(flytande). Kör inte morgonpromenader längre då jag blir totalt utsliten av dessa.

Vid 08, BCAA cirka 10g.

09-11, träning: Exempelvis
    25minuter cykel, 30minuter Bröstträning, 25 minuter löpband(intervaller)

Vid hemkomst, BCAA

Därefter Lunch: Kycklingsallad, kolisar från Kex

Mellanmål några timmar senare, proteindrink med bär eller kycklingfilé och sallad.

Sallad(Sallad, tomat, gurka, oliv, kyckling, fetaost, m.m.). Inga kolisar

Kvällsmål, köttbit med sallad/grönsaker alt proteindrink med bär + omega3.

Jag kört liknande nu typ 5-6 veckor med enastående resultat, räknar inte kalorier utan justerar intaget efter typ av dagspass. Träningsdagar där jag kör ben = lite fler kalorier. Senaste veckan har jag dragit ner på kolhydraterna rejält. Jag kör såhär måndag-torsdag, därefter ökar jag kalorierna under 3 dagar.

Jag räknade kalorier förr, men det blev för maniskt att vara vågslav, jag blev totalt knäpp.

för det första tack för att du tog dig tid att skriva……märkte att du inte tar nån gainer direkt efter träning utan bara BCAA (är det fettförbränings kosttillskott)….sen märkte jag att du tränar 3 timmar efter att du ätit frukost…..var får du energi ifrån, BCAA som du tar 08:00 eller….brukar man inte träna typ 1 1/2 timme efter mat om man vill utnytja energi från maten och ha ork…

så svårt är det inte att ha ork..

jag tränar visserligen på kvällarna men:
    om jag käkat pre-workout måltid vid säg 18:30-19:00 nånting kan jag lätt vara på gymmet 3 timmar från 19:30-22:30..

(obs: ligger inte på kaloriunderskott)

Då är frågan hur deffar man utan att ligga på underskott

Lite utspritt under dagen (om jag kommer ihåg att ta det) – EAA + kreatin.

Lunch 1200

Sallad + kött 400 gram (kyckling, nötfärs eller lax)

Innan träning 1700

Vassle

Direkt efter träning 1800
    Vassle

Middag 2000
    Sallad plus en massa kött 400-600 gram. Om det var en tung träningsdag blir det ris också.

Fördelen med lägre måltidsfrekvens för mig är dels mindre hunger och dels mindre behov av att hålla detaljkoll på intaget, dvs felmarginalen blir mindre av två mål än av t ex 6-7.

jag är ingen tidsslav så mattiderna är olika från dag till dag, och nåt schema för exakt vad jag ska äta mer än att skippa ris och pasta har jag inte satt upp. men det ser ut ungefär så här:

Promenad/jogg innan frukost

Frukost: risifrutti (utan sylten) och proteindrink (1dl pulver)

Mellanmål: Frukt och/eller grönsaker

Lunch: Fisk/Kyckling/Kött och massvis med sallad/grönsaker, knäckebröd

Mellanmål: frukt och/eller grönsaker

Träning: Löpband 15-30min plus styrketräning 30 min alt spinning + styrke

Middag: Fisk/Kyckling/Kött och massvis med sallad/grönsaker, knäckebröd

Kvällsmål: Frukt

+ MittvalSport och c-vitamin (när jag kommer ihåg det)

Ungefär så ser det ut. Frukosten kan varieras med kesella och banan t ex, eller lite yoghurt. Bara jag håller mig till lågt energiintag under hela dagen.

Går upp intar svart kaffe och aminosyror.

promenad 1 timma.

100g vitargo, 80g proteinpulver, glutamin.

33g ris, 200g kycklingfile.

40g vitargo, aminosyror, vasoxplode, glutamin.

Träning + 40min cardio

100g vitargo, 100g proteinpulver, glutamin

100gproteinpulver, 20g jordnötssmör.

sova.

Vitargo och natty pb är väl stapeldieten på många amerikanska forum?

Kung Bruno wrote:
    Har inte deffat på riktigt.

Har inte du?! Du är ju 15 år och har redan kört både Atkins, ännu mer extrem lågkolhydratkost, allmän svältdiet och ”Viktväktargodis-som-laxermedel-dieten”.

Hur deffar man ”på riktigt” enligt dig om inte alla dina andra bantningsvarianter inte räknas dit?

Kung Bruno wrote:
    Skrev du det där för att provocera, eller?

Jag skrev för att jag inte fattar hur man kan påstå att man inte gått på en riktig diet när man kört varenda bantingsvariant som existerar i stort sett.

En vanlig dag för mig ser ut på det här viset, oavsett energibalans. Jobbar stående helg och kliver upp ungefär 09.00 på vardagarna.

12.00-14.00 Brunch

15.30-16.00 Styrketräning
    17.00 Middag

20.00 Mellanmål

00.00 Nattskiftsmål

Kung Bruno wrote:
    Deff på riktigt = Diet till SM eller liknande. Deff handlar ju om att definiera som du vet,

Så alla som inte ska upp på en scen deffar inte ”på riktigt”?

Som om t ex Zone ligger på ett underskott och kör cardio så är det mer äkta än om jag gör detsamma?

Jon Larsson wrote:
    Så alla som inte ska upp på en scen deffar inte ”på riktigt”?

Som om t ex Zone ligger på ett underskott och kör cardio så är det mer äkta än om jag gör detsamma?

Skillnaden är väl att de som ska tävla i regel blir ex antal % hårdare än en som eftersträvar beachformen. För min del är de sista kilona de svåraste.

Mvh Calle Sirén

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.