Home › Forums › Deff och fettminskning › en deffares dag
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 oktober, 2007 at 08:16 #844081Anonym anvandareMember
Hur ser den ut…………matvis……om ni tycker att ni har tid och vill beskriv gärna en dag ni tränar och gärna en dag då ni inte tränar…från att ni vaknar tills ni går o lägger er…..alltså typ:
på morgonen 3dl mjölk 50 g musli/havre=150 kcal
osv…osv,…
2 oktober, 2007 at 08:16 #84443Anonym anvandareMember2 oktober, 2007 at 08:29 #844082Anonym anvandareMemberDeff en vanlig dag
Går upp runt 05.30-06, äter frukost: 1½-2dl proteinpulver, blandat med vatten, till detta en drös frysta bär, lite risgröt därtill. Cirka 40-50g kolisar, 50g protein, 5g omega3(flytande). Kör inte morgonpromenader längre då jag blir totalt utsliten av dessa.
Vid 08, BCAA cirka 10g.
09-11, träning: Exempelvis
25minuter cykel, 30minuter Bröstträning, 25 minuter löpband(intervaller)Vid hemkomst, BCAA
Därefter Lunch: Kycklingsallad, kolisar från Kex
Mellanmål några timmar senare, proteindrink med bär eller kycklingfilé och sallad.
Sallad(Sallad, tomat, gurka, oliv, kyckling, fetaost, m.m.). Inga kolisar
Kvällsmål, köttbit med sallad/grönsaker alt proteindrink med bär + omega3.
Jag kört liknande nu typ 5-6 veckor med enastående resultat, räknar inte kalorier utan justerar intaget efter typ av dagspass. Träningsdagar där jag kör ben = lite fler kalorier. Senaste veckan har jag dragit ner på kolhydraterna rejält. Jag kör såhär måndag-torsdag, därefter ökar jag kalorierna under 3 dagar.
Jag räknade kalorier förr, men det blev för maniskt att vara vågslav, jag blev totalt knäpp.
2 oktober, 2007 at 08:47 #844083Anonym anvandareMemberMathiasB wrote:Deff en vanlig dagGår upp runt 05.30-06, äter frukost: 1½-2dl proteinpulver, blandat med vatten, till detta en drös frysta bär, lite risgröt därtill. Cirka 40-50g kolisar, 50g protein, 5g omega3(flytande). Kör inte morgonpromenader längre då jag blir totalt utsliten av dessa.
Vid 08, BCAA cirka 10g.
09-11, träning: Exempelvis
25minuter cykel, 30minuter Bröstträning, 25 minuter löpband(intervaller)Vid hemkomst, BCAA
Därefter Lunch: Kycklingsallad, kolisar från Kex
Mellanmål några timmar senare, proteindrink med bär eller kycklingfilé och sallad.
Sallad(Sallad, tomat, gurka, oliv, kyckling, fetaost, m.m.). Inga kolisar
Kvällsmål, köttbit med sallad/grönsaker alt proteindrink med bär + omega3.
Jag kört liknande nu typ 5-6 veckor med enastående resultat, räknar inte kalorier utan justerar intaget efter typ av dagspass. Träningsdagar där jag kör ben = lite fler kalorier. Senaste veckan har jag dragit ner på kolhydraterna rejält. Jag kör såhär måndag-torsdag, därefter ökar jag kalorierna under 3 dagar.
Jag räknade kalorier förr, men det blev för maniskt att vara vågslav, jag blev totalt knäpp.
för det första tack för att du tog dig tid att skriva……märkte att du inte tar nån gainer direkt efter träning utan bara BCAA (är det fettförbränings kosttillskott)….sen märkte jag att du tränar 3 timmar efter att du ätit frukost…..var får du energi ifrån, BCAA som du tar 08:00 eller….brukar man inte träna typ 1 1/2 timme efter mat om man vill utnytja energi från maten och ha ork…
2 oktober, 2007 at 08:51 #844084Anonym anvandareMemberså svårt är det inte att ha ork..
jag tränar visserligen på kvällarna men:
om jag käkat pre-workout måltid vid säg 18:30-19:00 nånting kan jag lätt vara på gymmet 3 timmar från 19:30-22:30..(obs: ligger inte på kaloriunderskott)
2 oktober, 2007 at 09:21 #844085Anonym anvandareMemberDå är frågan hur deffar man utan att ligga på underskott
2 oktober, 2007 at 09:37 #844086Anonym anvandareMemberLite utspritt under dagen (om jag kommer ihåg att ta det) – EAA + kreatin.
Lunch 1200
Sallad + kött 400 gram (kyckling, nötfärs eller lax)
Innan träning 1700
VassleDirekt efter träning 1800
VassleMiddag 2000
Sallad plus en massa kött 400-600 gram. Om det var en tung träningsdag blir det ris också.Fördelen med lägre måltidsfrekvens för mig är dels mindre hunger och dels mindre behov av att hålla detaljkoll på intaget, dvs felmarginalen blir mindre av två mål än av t ex 6-7.
2 oktober, 2007 at 10:08 #844087Anonym anvandareMemberjag är ingen tidsslav så mattiderna är olika från dag till dag, och nåt schema för exakt vad jag ska äta mer än att skippa ris och pasta har jag inte satt upp. men det ser ut ungefär så här:
Promenad/jogg innan frukost
Frukost: risifrutti (utan sylten) och proteindrink (1dl pulver)
Mellanmål: Frukt och/eller grönsaker
Lunch: Fisk/Kyckling/Kött och massvis med sallad/grönsaker, knäckebröd
Mellanmål: frukt och/eller grönsaker
Träning: Löpband 15-30min plus styrketräning 30 min alt spinning + styrke
Middag: Fisk/Kyckling/Kött och massvis med sallad/grönsaker, knäckebröd
Kvällsmål: Frukt
+ MittvalSport och c-vitamin (när jag kommer ihåg det)
Ungefär så ser det ut. Frukosten kan varieras med kesella och banan t ex, eller lite yoghurt. Bara jag håller mig till lågt energiintag under hela dagen.
2 oktober, 2007 at 10:36 #844088Anonym anvandareMemberGår upp intar svart kaffe och aminosyror.
promenad 1 timma.
100g vitargo, 80g proteinpulver, glutamin.
33g ris, 200g kycklingfile.
40g vitargo, aminosyror, vasoxplode, glutamin.
Träning + 40min cardio
100g vitargo, 100g proteinpulver, glutamin
100gproteinpulver, 20g jordnötssmör.
sova.
2 oktober, 2007 at 10:47 #844089Anonym anvandareMemberVitargo och natty pb är väl stapeldieten på många amerikanska forum?
2 oktober, 2007 at 15:42 #844090Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Har inte deffat på riktigt.Har inte du?! Du är ju 15 år och har redan kört både Atkins, ännu mer extrem lågkolhydratkost, allmän svältdiet och ”Viktväktargodis-som-laxermedel-dieten”.
Hur deffar man ”på riktigt” enligt dig om inte alla dina andra bantningsvarianter inte räknas dit?
2 oktober, 2007 at 15:49 #844091Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Skrev du det där för att provocera, eller?Jag skrev för att jag inte fattar hur man kan påstå att man inte gått på en riktig diet när man kört varenda bantingsvariant som existerar i stort sett.
3 oktober, 2007 at 10:08 #844092Anonym anvandareMemberEn vanlig dag för mig ser ut på det här viset, oavsett energibalans. Jobbar stående helg och kliver upp ungefär 09.00 på vardagarna.
12.00-14.00 Brunch
15.30-16.00 Styrketräning
17.00 Middag20.00 Mellanmål
00.00 Nattskiftsmål
3 oktober, 2007 at 11:21 #844093Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Deff på riktigt = Diet till SM eller liknande. Deff handlar ju om att definiera som du vet,Så alla som inte ska upp på en scen deffar inte ”på riktigt”?
Som om t ex Zone ligger på ett underskott och kör cardio så är det mer äkta än om jag gör detsamma?
3 oktober, 2007 at 14:51 #844094Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Så alla som inte ska upp på en scen deffar inte ”på riktigt”?Som om t ex Zone ligger på ett underskott och kör cardio så är det mer äkta än om jag gör detsamma?
Skillnaden är väl att de som ska tävla i regel blir ex antal % hårdare än en som eftersträvar beachformen. För min del är de sista kilona de svåraste.
Mvh Calle Sirén
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.