en deffares dag

Home Forums Deff och fettminskning en deffares dag

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Calle Sirén wrote:
    Skillnaden är väl att de som ska tävla i regel blir ex antal % hårdare än en som eftersträvar beachformen. För min del är de sista kilona de svåraste.
    Mvh Calle Sirén

Självklart är det en större prestation att deffa ner sig till tävlingsform än att klara av att dra ner sig till hyfsad beachform, det är inte det jag säger.

Det enda jag värjer mig mot är tesen om att man inte ”deffar på riktigt” om man inte satsar på scenen.

Så länge man ägnar sig åt kalorirestriktion med avsikt att få musklerna att synas tydligare så anser jag att man deffar.

Eller är graden av lidande det som avgör huruvida man deffar på riktigt eller inte?

Jon Larsson wrote:
    Självklart är det en större prestation att deffa ner sig till tävlingsform än att klara av att dra ner sig till hyfsad beachform, det är inte det jag säger.

Det enda jag värjer mig mot är tesen om att man inte ”deffar på riktigt” om man inte satsar på scenen.

Så länge man ägnar sig åt kalorirestriktion med avsikt att få musklerna att synas tydligare så anser jag att man deffar.

Eller är graden av lidande det som avgör huruvida man deffar på riktigt eller inte?

Ja självklart är det rätt som du säger ;) På ett sätt kan man tom vända på det och påstå att ta sig till en grym form utan en direkt målsättning (Tävling exempelvis) är en större prestation.

Mvh Calle Sirén

Calle Sirén wrote:
    Ja självklart är det rätt som du säger ;) På ett sätt kan man tom vända på det och påstå att ta sig till en grym form utan en direkt målsättning (Tävling exempelvis) är en större prestation.
    Mvh Calle Sirén

Skönt att veta att min satsning på 10%bf är en större prestation än Jay Cutlers förberedelser inför Olympia.

Den veklingen behöver tydligen en klar målsättning för att komma i form.

Ack ja, så tragiskt. :D

*ironi*[/b]

Skämt åsido, Calle: Ska du köra på Luciapokalen i år? Ska åka ner till sydstaterna och bevittna detta evenemang hade jag tänkt och det vore ju kul att få se en del forumbekanta på scenen.:)

Vet att du bara tävlat en gång förut med det var inte Lucia va?

Jon: Jaja. Lustigkurre där.. :D
    Decembercupen i AF blir det för mig i år :emo-thumb
    Men vi lär ses på FF då jag coachar tjejen (Lina)!

mvh Calle Sirén

Kung Bruno wrote:
    Calle, får man mycket muskelförluster när man kommer ner riktigt lågt i BF%?

I praktiken kan man tappa en hel del muskelmassa. Men jag har inte en aning personligen då jag aldrig har varit riktigt hård :D

adde 75 wrote:
    för det första tack för att du tog dig tid att skriva……märkte att du inte tar nån gainer direkt efter träning utan bara BCAA (är det fettförbränings kosttillskott)….sen märkte jag att du tränar 3 timmar efter att du ätit frukost…..var får du energi ifrån, BCAA som du tar 08:00 eller….brukar man inte träna typ 1 1/2 timme efter mat om man vill utnytja energi från maten och ha ork…

Hej på dig

Gainer efter träningen kör jag inte nej, käkar lunch direkt efter istället. BCAA är aminosyror vilket tillgodoser behoven. Frullen sitter kvar även om det är 3 timmar efter, no need to over do it. Att äta direkt före träning suger fett i min mening, jag blir bara dåsig och allmänt Käzzz. Tror det är mycket psykologiskt det där. Jag tar inte ens koffein innan träningen, blir så jävla skitnödig då att jag går runt och småfjärtar, vilket kan vara drygt.

Visst kan man periodisera matintaget lite mer, men i ärlighetens namn så får jag bättre resultat de gånger jag tränar på tom mage än efter en massiv måltid.

De kosttillskott jag poppar i mig under deff är:
    Grönt Té extrakt, Multivitamin, Kalcium, Omega3(Friggs), Granix(granatäppleextrakt), B12, Yohimbine HCL.

Lycka till

MathiasB wrote:
    De kosttillskott jag poppar i mig under deff är:
    Grönt Té extrakt, Multivitamin, Kalcium, Omega3(Friggs), Granix(granatäppleextrakt), B12, Yohimbine HCL.

Är du vegan eller lider du av någon tarmsjukdom? Varför annars både multivitamin och extra vitamin B12?

Eddie Vedder wrote:
    Är du vegan eller lider du av någon tarmsjukdom? Varför annars både multivitamin och extra vitamin B12?

Jag har en tarmsjukdom

MathiasB wrote:
    Jag har en tarmsjukdom

Ja okej, då förstår jag.
    Jag bara undrade eftersom jag aldrig hört något snack om B12 för prestation/fettförbränning o.s.v. som det ibland påstås att extraintag av vissa näringsämnen kan ge, typ magnesium, C-vitamin, kalcium etc.

Hoppas inte du tog illa upp.:)

Eddie Vedder wrote:
    Ja okej, då förstår jag.
    Jag bara undrade eftersom jag aldrig hört något snack om B12 för prestation/fettförbränning o.s.v. som det ibland påstås att extraintag av vissa näringsämnen kan ge, typ magnesium, C-vitamin, kalcium etc.

Hoppas inte du tog illa upp.:)

SÅ länge du inte snackar skit om min mamma så tar jag inte illa upp

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.