Home › Forums › Deff och fettminskning › En fråga om Alkohol.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 april, 2008 at 18:38 #74185Anonym anvandareMember2 april, 2008 at 18:38 #587433Anonym anvandareMember
Ja, jag vet att det finns många trådar om alkohol men tycker jag har sökt och kollat igenom alla trådar men inte lyckats bli särskilt klok.
Jag har påbörjat en deff och jag försöker så gått det går
att vara helt ifrån alkohol men nu till helgen så fyller jag och en
polare 21 så vi tänkte kanske arrangera en fest.Till frågan då;
Hur länge stängs fettförbränningen ner av alkohol och hur mycket?
Det är mest hur länge jag undrar över och ja, den stängs väl inte av helt
men hur länge den är kraftigt nerdragen och hur länge den påverkas negativt.Hoppas någon klok person kan svara på det här!
2 april, 2008 at 19:10 #587434Anonym anvandareMemberDet stängs inte direkt, bara att alkoholoxidationen måste ha första priorite på nåt sätt.
2 april, 2008 at 19:39 #587435Anonym anvandareMemberKroppens etanoloxidation är något varierande mellan olika individer, så stora variationer som 0.06-0.2g/kg kroppsvikt och timme kan förekomma. Man brukar dock anse att det generellt sett är ungefär 0.1g etanol per kg kroppsvikt och timme.
Både glukos- och fettmetabolismen är undertryckt under tiden som etanolen finns i kroppen, dessutom nedsatt under en tid därefter. Hur länge din energiomsättning är påverkad efter att alkoholen lämnat din kropp vet jag inte, men du kan ju åtminstone göra en grov uppskattning för hur många timmar efter första klunken då du kan tänkas vara ”ren” från alkohol om du har koll på hur mycket du druckit.
Förhoppningsvis gav dessa siffror dig något att förhålla dig till.
2 april, 2008 at 20:57 #587436Anonym anvandareMemberTack för ditt svar Eddie, det hjälpte! Inlägget ovan vet jag inte varför det skrevs, kändes som jag redan hade skrivit att jag hade koll så lång!
För jag vet att det försämras ville mer ha koll på hur mycket osv.För jag har hört av en kompis att förbränningen ”försämras” i 2 veckor. Även att den ”stängs av” i 2 veckor. Men det är inget jag tror på direkt.
Men jag verkar ha fått lite koll, tänkte mer bara så att om man är ut på lördag kan man gymma och köra förbränning som vanligt på måndagen om man dricker ”måttligt” alltså?
3 april, 2008 at 15:57 #587437Anonym anvandareMemberEddie, kolla hit!
3 april, 2008 at 16:44 #587438Anonym anvandareMemberJa du kan supa lördagen och träna måndagen. Att det skulle påverka i två veckor är förstås nonsens så det skriker om det.
Det här är andra gången jag läser om TVÅ veckor här på BODY, förut var alltid samma skitsnack EN vecka. Undra vad som fått det skitsnacket att fördubblas?
Även på bakfyllan/fyllan är det kaloribalansen som avgör, parkbänksalkisar brukar ju inte vara smällfeta direkt.
3 april, 2008 at 16:45 #587439Anonym anvandareMember:emo-thumb
Vad skulle man göra utan dig här på body’s forum?
3 april, 2008 at 16:50 #587440Anonym anvandareMemberUdd3n wrote::emo-thumbVad skulle man göra utan dig här på body’s forum?
Vara nykter i onödan kanske.
3 april, 2008 at 21:13 #587441Anonym anvandareMemberEddie är grym ja. Men han har snyggare avatar på Kollo. skål!
3 april, 2008 at 21:59 #587442Anonym anvandareMemberoroa dig inte! man fyller bara 21 en gång:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.